جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رييس ستاد

حوزه/ در نشست خبری ستاد اقامه نماز استان هرمزگان اعلام شد که واحدهای صنعتی بالای ۵۰ نفر در ابتدای دریافت مجوز صنعتی، باید مکان فرهنگی برای اقامه نماز در طرح ارائه شده خود، داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بندرعباس، حجت الاسلام اعتمادی، مسئول ستاد اقامه نماز استان هرمزگان، صبح امروز در نشست خبری، گفت: برجسته ترین و درخشنده ترین عبادت نماز است.

وی با بیان این که گستره اقامه نماز نسبت به خواندن نماز بیشتر است، ادامه داد: سیمای نماز در اسلام خیلی مهم است که به فراوانی بر آن تاکید شده است، در این راستا تمامی واحدهای صنعتی، معدنی و اصناف و بازاریان، باید نماز را سر وقت برپا نمایند.

مسئول ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت: پیامبر گرامی اسلام می فرمایند: “قُرَّهَ عَیْنِی فِی الصَّلَاه” (نور چشم من در نماز است). انسان با نماز نورانی، درخشنده، صاف و ساده می شود.

حجت الاسلام  اعتمادی ضمن بیان حدیثی دیگر از پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص)، نماز به‌ صورت و دین به بدن تشبیه شده است؛ ارزش دادن به نماز، به جا آوردن در اول وقت، قرآئت همراه با طمأنینه و سبک نشمردن آن از عوامل زیبا سازی چهره دین مؤمنان است.

وی در پایان با اشاره به تاثیر گذاری نماز بیان داشت: سبک نشمردن و اهمیت نماز یکی از موارد مهم نماز است چرا که می تواند ما را از بدی ها بازدارد.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صمت هم با اشاره به اهمیت نماز تصریح کرد: واحدهای صنعتی بالای ۵۰ نفر اشتغال در ابتدای دریافت مجوز صنعتی، باید مکان فرهنگی برای اقامه نماز در طرح ارائه شده خود، داشته باشند.

وی افزود: فروشگاه های بزرگ و همچنین مجتمع های تجاری نیز از اختصاص مکان مناسب جهت اقامه نماز اول وقت، مستثنی نیستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha