جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تبریز

حوزه/ وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی گفت: استاندار، رئیس جمهور استان است و آقای رئیس‌جمهور تاکید داشتند همه مدیران و انتصابات باید هماهنگ با استاندار باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار آذربایجان شرقی که در مصلای تبریز برگزار شد، گفت: انتخاب استاندار جدید آذربایجان شرقی را در آستانه ولادت باسعادت پیامبر اکرم(ص) به فال نیک می‌گیریم و این انتخاب در هفته وحدت انجام گرفت و با توجه به اینکه او در حوزه‌های مختلف این استان شناخت دارد و با توجه به مسئولیت اخیر در فرماندهی سپاه از مشکلات فرهنگی و اقتصادی و از مشکلات ادارات خبر دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی ادامه داد: سردار خرّم در روزهای سخت کنار مردم بود؛ در این دو سال گذشته در بحث بسته‌های معیشتی با کمک خیرین و در طرح قاسم سلیمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اقدامات خوبی انجام داد و با توجه به اینکه شناخت خوبی نسبت به مناطق مرزی دارد در دو سال گذشته دشمنان می‌خواستند آشوبی ایجاد کنند که با اداره کل اطلاعات دست به هم دست دادند و هیچ مشکلی پیش نیامد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ادامه داد: آقای خرم در مسائل امنیتی در آذربایجان شرقی و غربی فعالیت چشمگیری داشتند و در سوریه چند ماه اسیر دشمنان بود و نسبت به مسائل روز، آگاه است و تمام مشکلات را می‌داند، از طرفی همه جوانان و تشکل‌هایی که در گرم نگه داشتن فضای انتخاباتی نقش داشتند و بعد انتخابات گزینه‌های خود را برای استانداری مطرح کردند، مأجور هستند و الان می‌خواهم با وحدت کامل و صمیمت به استاندار منتخب دولت کمک کنند.

وی ضمن تشکر از نمایندگان مردم استان آذربایجان شرقی در مجلس افزود: انتظار داریم استاندار جدید با بهره گیری از توانمندی‌های جوانان برای اجرایی شدن منویات مقام معظم رهبری و در جهت رفع مشکلات معدنی، دریاچه ارومیه و اقتصادی اقدامات خوبی انجام بدهند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه روزی پورمحمدی، استاندار سابق گفت: وجود چنین دانشمند و فرهیخته ای برای آذربایجان شرقی افتخار است؛ او شبانه روزی تلاش کرد و هیچ وقت مسائل جناحی را در تصمیم گیری ها دخالت نداد.

وحیدی: استاندار، رئیس جمهور استان است | آل هاشم: از توانمندی جوانان استفاده شود

وزیر کشور: هیچ فاصله‌ای بین مسئول و مردم نباشد

احمد وحیدی، وزیر کشور نیز در این مراسم گفت: مردمی بودن مسئول یعنی اینکه هر چه مردم را اذیت کند، مسئول را از درون بخراشد.

وزیر کشور افزود: تبریز و آذربایجان‌شرقی می‌تواند دریچه نوربخش تمدن اسلامی به داخل کشور و سرزمین‌های اسلامی باشد. آذربایجان مهد علم، عرفان، فضل و جهاد و مهد علمای بزرگ و شهدای سرافراز است.

وحیدی ادامه داد: آذربایجان زرخیز است، اما زر معنوی آن بیش از زر مادی زبانزد است. کل خطه و کل کشور باید از ظرفیت‌های بزرگ آذربایجان بهره مند شود.

وزیر کشور با بیان اینکه این استان ظرفیت صنعتی بالایی دارد و باید محور توسعه صنعتی باشد، افزود: این استان بیش از آنچه دارد استحقاق توسعه دارد، باید از نخبگان و دانشگاهیان استفاده شود.

وحیدی خاطر نشان کرد: تبریز نقطه ثقل و اتکای فرهنگی منطقه است و همواره نقش خود را در انقلاب ایفا کرده است. ترکیه و جمهوری آذربایجان هم دین ما هستند و باید از همجواری با آذربایجان‌شرقی استفاده کنند و اقتصاد مکملی شکل گیرد.

وی افزود: استاندار، رئیس جمهور استان است و آقای رئیس‌جمهور تاکید داشتند همه مدیران و انتصابات باید هماهنگ با استاندار باشد.

وحیدی ادامه داد: جمهوری اسلامی به قدرتی خواهد رسید که دیگران جرأت تهدید هم نداشته باشند چه‌برسد به آنکه بخواهند اقدام سویی انجام دهند.‌

وی افزود: مسئول باید به گونه‌ای باشد که هیچ فاصله‌ای بین مسئول و مردم نباشد. اگر مردم، نبود فاصله را حس کردند آن وقت مردم سالاری دینی رقم خواهد خورد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: هر تمدنی که برپایه ظلم باشد محکوم به نابودی است. تمدن نوین اسلامی، برپایه معنویت، خداخواهی، عدالت، مردم دوستی است.

وحیدی: استاندار، رئیس جمهور استان است | آل هاشم: از توانمندی جوانان استفاده شود

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ایرانی IR ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    24 0
    سوابق درخشان استاندار جدید توزیع بسته های معیشتی ای ..... خودشان به حدی میخورن که از گلویشان میزنه بیرون آنوقت برای مردم بیچاره بسته معیشتی میدن و بهش هم افتخار میکنن
  • IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    16 0
    اگر راست میگویید دارایی آن را بررسی کنید که واقعا برای انقلاب و مردم خدمت کرده یا برای خودش
  • علی IR ۲۱:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
    16 0
    پس در واقع رئیس جمهور استان سیلی خورده!
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
    43 0
    «نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان شرقی ضمن تشکر از تلاش‌های شبانه‌روزی پورمحمدی، استاندار سابق گفت: وجود چنین دانشمند و فرهیخته‌ای برای آذربایجان شرقی افتخار است؛ او شبانه‌روزی تلاش کرد و هیچ‌وقت مسائل جناحی را در تصمیم‌گیری‌ها دخالت نداد.» خب چرا به رییس‌جمهور و وزیرکشور توصیه نکردید که این «دانشمند و فرهیخته‌» را در سمت خود حفظ نمایند؟! چرا باید با تغییر دولت‌ها تمام مدیران کشور تغییر کنند؟ مسئولیت خسارات ناشی از این جابجایی‌های فله‌ای با کیست و چرا این رسم غلط و نامبارک که متأسفانه در تمام دولت‌های چپ و راست نیز انجام شده است، یک‌جا متوقف نمی‌شود؟ ماشاءالله همه در موسم انتخابات دم از فراجناحی بودن و استفاده از نیروهای کارآمد همه سلایق جامعه می‌زنند و بعد از تصدی مسئولیت، به‌راحتی وعده‌ها را به بوته نسیان سپرده و چون اسلاف خویش به قلع‌وقمع نیروهای مفید و مؤثر کشور می‌پردازند! انگار نه‌انگار که در رسم مسلمانی، دروغ گفتن حرام است و وفای به‌عهد واجب! دریغ و افسوس که این آسیاب همچنان به نوبت می‌چرخد، از چپ به راست و از راست به چپ! و البته آن‌چه به جایی نرسد، «فریاد» است. فریاد مردمی که خسته از بازی‌های سیاسی و جناحی، چشم امید به حل مشکلات کشور دوخته‌اند. «اللّهم عجّل لولیّک‌الفرج»