جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حبیب مقدم

حوزه/ حجت الاسلام مقدم گفت: شیعیان زیادی در سوریه و عراق و جاهای دیگر برای حفظ جان برادران سنی خود شهید شده اند و جوانان سنی زیادی برای حفظ جان برادران شیعه خود شهید شدند و اینها از برکات انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام حبیب مقدم، امروز در همایش علمای شیعه و سنی که به مناسبت هفته وحدت در مدرسه علمیه حضرت رسول اکرم(ص) تکاب برگزار شد، ضمن تبریک میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق علیه السلام، اظهار داشت: میلاد پیامبر شکوفایی، علم، فضائل اخلاقی، عقل،رحمت، مهربانی و همه خوبی ها و خصال بزرگ انسانی است که متاسفانه در بشر امروزی گم شده است .

وی اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) اخلاق و زیبایی را به ارمغان آورد که نه تنها مسلمانان بلکه همه بشر به آموزه های او نیازمند است و ما طلاب علوم دینی چه شیعه و چه سنی پیرو رسول رحمت هستیم و باید مبلغ و مروج معارف و آموزه های ایشان باشیم.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم (ص) تکاب افزود: امروز مسئله وحدت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است دست های زیادی در بین شیعه و سنی برای تفرقه کار می کنند. مزدورانی که به اسلام و مسلمین رحم نمی کنند و سرویس های اطلاعاتی استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی از تفرقه بین مذاهب سود می برند و نمی خواهند اتحاد مسلمانان را ببیند، و لذا امروز وحدت مسلمانان و مذاهب حکم آب حیات را برای جامعه اسلامی دارد.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ علما زحمات زیادی برای وحدت کشیده اند، و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تدابیر بنیان گذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری امام خامنه ای، منادی وحدت شدند و ما شاهد برکات آن هستیم.

حجت الاسلام مقدم افزود:  شیعیان زیادی در سوریه و عراق و جاهای دیگر برای حفظ جان برادران سنی خود شهید شده اند و جوانان سنی زیادی برای حفظ جان برادران شیعه خود شهید شدند و اینها از برکات انقلاب است.

وی در پایان تاکید کرد: الحمدلله سالیان زیادی است در شهرستان تکاب شیعه و سنی در کنار هم با محبت و مهربانی زندگی می کنند و باید آن را قدر دانست و روز به روز تقویت کرد؛ ما روحانیون باید در مقابل تکفیر و افراطی گری، سلفیت و وهابیت و شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی بایستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha