جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان مسولیت در نظام اسلامی را امانتی از جانب خداوند دانست که باید به اهلش سپرده شود، گفت: اگر به دنبال آن هستیم که دولتی قوی تشکیل شود، راه آن توجه به شایستگان و جوانان نخبه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی امشب در مراسم تکریم و معارفه استاندار همدان با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط مهندس شاهرخی، استاندار سابق، اظهار داشت: روحانیت خود را موظف می‌داند از مسئولی که به دنبال خدمت رسانی به مردم و تقویت نظام اسلامی است، حمایت کند.

وی با تقدیر از روحیه جهادی استاندار جدید همدان، مطرح کرد: ارتقا شاخص‌های اقتصادی و توجه به اشتغال جوانان از مهمترین اقدامات آقای قاسمی فرزاد در استان همدان باید باشد و باید برای تحقق آن با برنامه به سمت جلو حرکت کرد.

امام جمعه همدان با اشاره به روایتی از امیرالمومنین(ع) که در آن مدیر در جامعه را به ستون وسط آسیاب تعبیر کرده اند، گفت: اگر این ستون محکم باشد، باعث چرخش صحیح چرخونه آسیاب می‌شود و لذا مدیر توانا باعث موفقیت مجموعه خود خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ مدیری بدون توکل و توسل به پروردگار عالم نمی‌تواند موفق باشد، عنوان کرد: "رب شرح لی صدری"، اولین دعای حضرت موسی(ع) بود و این یعنی داشتن شرح صدر از مهم ترین ویژگی های یک مسئول است.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با ابراز گلایه از اینکه متاسفانه گاهی جلسات اداری آنقدر طولانی می شود که مدیران وقت نمی کنند با مردم ارتباط داشته باشند، اظهار داشت: همان طور که رئیس جمهور دغدغه حضور در بین مردم را دارد، مدیران استانی نیز باید ادامه دهنده این مسیر باشند، البته رفتاری بر اساس مهرورزی و محبت.

وی با اشاره به اینکه مردم عیال الله هستند، گفت: بدون محبت به مردم، مدیر موفق نخواهد بود و یکی از رموز موفقیت، همین ارتباط با مردم و محبت به آنها است.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، مسولیت در نظام اسلامی را امانتی از جانب خداوند دانست که باید به اهلش سپرده شود، مطرح کرد: اگر به دنبال آن هستیم که دولتی قوی تشکیل شود، راه حل آن توجه به شایستگان و جوانان نخبه است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران از حذف شایستگان باید بپرهیزند، یادآور شد: متاسفانه گاهی از موارد افراد منتصب به جریان انقلابی و حزب اللهی توسط برخی از جریانات حذف شده‌اند، در حالی که اصل باید توجه به شایسته سالاری باشد.

امام جمعه همدان، توجه به حاشیه ها و فراموش کردن اصل را، زمینه ساز زوال در کار دانست و مطرح کرد: امروز اصل، تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی است و لذا استاندار باید در این مسیر تلاش کند.  

وی با تاکید بر اینکه سهم خواهی مسئله ای محکوم است، عنوان کرد: مدیر مطلوب جامعه اسلامی در سیره پیامبر(ص)، مدیری است که نسبت به ارزش ها دغدغه مند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ادامه داد: نباید مشکلات اقتصادی باعث شود تا از مشکلات فرهنگی غافل شویم و هر یک از مسائل باید درجای خود توسط مسئولان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha