پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سیدمحمدجواد طاهری

حوزه/ کارگردان و بازیگر تئاتر و تلویزیون کشورمان تصریح کرد: مدیران و هنرمندان استان نباید بگذارند که جایگاه ویژه قم به عنوان کانون تئاتر مذهبی کشور تضعیف گردد.

سیدمحمدجواد طاهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که پس از ایفای نقش در سریال گاندو، در حال حاضر چشم انتظار شروع بازی در سریال فاخر سلمان فارسی به کارگردانی سید داود میرباقری است، ابراز داشت: البته چندی است که مشغول بازی در سریالی برای پخش از شبکه دوم سیما با موضوع تحریم های دارو و فعالیت مافیا در این زمینه هستم که تم و موضوع اجتماعی دارد.

وی ضمن گلایه از این که برخی مسئولان استان حمایت چندانی از هنر نمایش در این سال ها نداشته اند، گفت: یکی از دلایلی که بسیاری از افراد مستعد بازیگری از قم به تهران مهاجرت کرده اند، این بوده که حمایت مناسبی از آن ها صورت نگرفته است.

این هنرمند شاخص و توانمند قمی افزود: به نظر می رسد که نسل امروز بچه های هنرمند در قم نیز آمال و آرزویشان این شده که به تهران بروند چرا که شرایط کاری برای آن ها در پایتخت مهیاتر است و از سویی زمینه برای دیده و مطرح شدن آن ها مساعد است.

وی همچنین بیان داشت: به عقیده بنده، باید شرایط و زمینه ای در استان ها از جمله قم فراهم شود که بچه های مستعد هنری در شهر و دیار خود بتوانند آموزش دیده و همین جا مشغول به فعالیت شوند و البته این به معنای آن نیست که دیگر نتوانند به تهران مهاجرت کنند اما به هر حال می بایست زمینه مساعد حمایت از آن ها در استان فراهم گردد.

طاهری با گلایه مندی از مدیران فرهنگ و هنر در دولت گذشته، گفت: بسیار امیدواریم که در دولت آقای رئیسی به خصوص در استان قم به معنای واقعی کلمه از هنرمندان به ویژه بچه های سینما و تئاتر حمایت خوبی به عمل آید و دیگر شاهد وعده ها و شعارهای توخالی نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: برخی مسئولان فکر می کنند که حمایت از هنرمند به صرف نظارت بر آن هاست و حال آن که نظارت مناسب و صحیح یک بخش کار است و باید شرایطی فراهم شود که هنرمند بتواند با ذهنی آرام و به شکل مناسب به فعالیت هنری خود بپردازد و در حیطه کاری اش مؤثر باشد.

بازیگر سریال "یوسف پیامبر" و "ملک سلیمان"  افزود: متاسفانه چندسالی است که برای تولید و به صحنه بردن تئاتر مذهبی در قم حمایتی صورت نمی گیرد و این نقطه ضعف بزرگی است که آقایان مسئول باید پاسخگو باشند.

وی همچنین درخاتمه بیان داشت: به هر حال قم کانون و مرکز تئاتر مذهبی است و ما در گذشته نمایش های قوی همچون بانوی بی نشان، غریبه شام، حنانه و خورشید کاروان را در قم تولید کرده و در استان های دیگر از جمله تهران به روی صحنه می بردیم اما سوال ما این است که چرا در این سال ها حمایت ها یا قطع شده یا کمرنگ بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha