جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
یادواره شهدای روحانی در زنجان

حوزه/ کتاب "نگاهم در جاده جا ماند" برش های جذابی از زندگی روحانی شهید جاویدالاثر، طاهر رمضان نیا به قلم مریم میرزایی و به همت نشر صریر منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری‌حوزه، این کتاب که در هزار نسخه به زیور طبع آراسته شده، شامل ۱۲۲ صفحه است و از زبان خواهر شهید طاهر نیا که در آن زمان حدود هفت سال داشته،  روایت می شود.

کتاب «نگاهم در جاده جا ماند» در واقع شامل مقدمه و ۲۰ فصل است که عناوین فصول بر اساس دوران زندگی شهید  رمضان نیا از کودکی تا شهادت نامگذاری شده و نکته جالب این که مخاطبان اصلی این کتاب قشر کودک و نوجوان جامعه هستند.

همچنین لازم به ذکر است: «مریم میرزایی»  نویسنده کتاب،  بانوی طلبه و مبلغ مدرسه علمیه ریحانة النبی (ص) شهر رشت و مدرس داستان نویسی است که در حال حاضر در حال نگارش دو کتاب در مورد زندگی دو شهید است. وی برای نگارش کتاب  «نگاهم در جاده جا ماند» با خواهر و همسر شهید طاهر نیا مصاحبه و گفتگو داشته است.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: تابستان آن سال با ماه مبارک رمضان مصادف شده بود. هوا خیلی گرم بود. چند خانواده با بچه های قد و نیم قدشان برای افطار میهمان خانه ما بودند. من آن روز نتوانستم با طاهر به مسجد بروم زیرا اگر قصد رفتن می کردم، آن بچه ها هم می خواستند با من به مسجد بیایند ولی من دوست نداشتم آنها به مسجد بروند. فکر می کردم مسجد جای هر بچه ای نیست، اینها را فقط من می دانستم نه آن بچه ها. داداش موقع رفتن با مردم خداحافظی کرد و گفت: «دختر خوبی باش من هم زودی بر می گردم». به بابا هم گفت «باغ را آب نده تا من بیایم و کمک کنم».

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha