جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
زندگانی رسول

مؤلف کتاب «مثل پیامبر مهربانم می‌خواهم زندگی کنم» گفت: این اولین کتابی است که در حوزه نوجوانان و کودکان به موضوع مهم شرح آداب زندگانی رسول‌الله (ص) به‌صورت جامع و کامل پرداخته است که حتی قابل تدریس در مدارس هست.

سید حیدر شاهزیدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان پیرامون تألیف آخرین کتاب خود «مثل پیامبر مهربانم می‌خواهم زندگی کنم» که همزمان با میلاد پیامبر اکرم اسلام به مرحله چاپ رسید، اظهار کرد: یکی از نیازهای ضروری کودکان و نوجوانان مسلمان، آشنایی با سبک زندگی پیامبر رحمت و مهربانی، رسول مکرم اسلام (ص) و دیگر پیشوایان دینی است.

 وی با بیان اینکه این موضوع موردتوجه همه ادیان در مباحث تربیتی است، اما متأسفانه در کشور ما علی‌رغم همه کارهای صورت‌گرفته، ولی برای سنین نوجوانان و کودکان فعالیت و توجه کمتری پیرامون الگوسازی و تبیین الگوهای دینی صورت‌گرفته است، تصریح کرد: به لطف خداوند تلاش شد همزمان با هفته وحدت و ایام مبارک میلاد رسول اکرم(ص) کتاب «مثل پیامبر مهربانم می‌خواهم زندگی کنم» را به مرحله چاپ برسانیم.

 این نویسنده توضیح داد: کتاب «مثل پیامبر مهربانم می‌خواهم زندگی کنم» بر اساس تلاش و پژوهش چندساله در امر آموزش به کودکان و نوجوانان و مبتنی بر شرح آداب زندگانی پیامبر اسلام (ص) با جامعه مخاطب کودکان و نوجوانان نگاشته شده است.

وی ابراز کرد: در این نگارش، زندگانی رسول‌الله در 15 فصل تبیین و تشریح شده و به‌صورت مصور در اختیار جامعه اسلامی خاصه کودکان و نوجوانان قرار گرفته است.

شاهزیدی ادامه داد: این اولین کتاب است که در حوزه نوجوانان و کودکان به این موضوع مهم به‌صورت جامع و کامل پرداخته است و چون بر اساس تجربه 28 ساله من در حوزه نوجوانان و خلأ موجود چنین کتاب‌هایی در آن نگاشته شده است، حتی قابل تدریس در مدارس هم هست.

وی افزود: کتاب یاد شده تک جلدی و در 112 صفحه است که در آن از پنج کتاب اصلی قرآن کریم، سنن‌النبی علامه طباطبایی، مفاتیح‌الحیاه جوادی آملی، میزان‌الحمکه ری‌شهری، حلیه‌المتقین علامه مجلسی به‌عنوان منبع استفاده شده و توسط انتشارات گل‌های بهشت قم و انتشارات ثامن‌الائمه اصفهان آماده توزیع هست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha