دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ دیدار هیئت امناء و مدیران بنیاد ملی کرامت آفتاب با آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: در مجموعه نظامات مورد تدوین در حوزه های علمیه موضوع محوریت مردم در مساجد را مدنظر قرار داده ایم؛ با این کار می توان مشکلات مختلفی را حل کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،آیت الله اعرافی  در دیدار اعضای هیئت رئیسه بنیاد ملی کرامت آفتاب که در دفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد ربیع الاول گفت: نکته ای که بسیار مهم است توجه به اهمیت حضور و مشارکت مردم در حل مسائل کشور می باشد.

وی افزود: در دوران وقوع سیل و زلزله و شیوع کرونا حضور جهادی طلاب را دیدیم و خوشبختانه ثمرات خوبی را به دنبال داشت.

مدیر حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: در مجموعه نظامات مورد تدوین در حوزه های علمیه موضوع محوریت مردم در مساجد را مدنظر قرار داده ایم؛ با این کار می توان مشکلات مختلفی را حل کرد؛ مساجد فعال و کانون های مردمی می توانند دو رکن اساسی در حل مسائل کشور باشند.

وی بین ۴۰ تا ۶۰ درصد ساخت و سازهای آموزش و پرورش را به کمک خیرین و مردم دانست و گفت: حوزه های علمیه نیز از گذشته های دور با کمک مردم و از طریق اوقاف راه اندازی شده اند.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: باید در کارهای خیر هم مسائل سخت افزاری و هم مسائل نرم افزاری مورد توجه قرار گیرند؛ نگاه ویژه به مسائل فرهنگی در کنار مسائل زیرساختی باید تقویت گردد؛ معماری و ساخت و ساز اگر اسلامی باشد می تواند تأثیر بسزایی روی شخصیت و تربیت افراد جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد منابع پایدار افزود: با تدبیر اقتصادی درست و سالم می توان منابع اقتصادی پایدار را ایجاد کرد و این امری شدنی است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه،‌ بیان داشت: در زمینه بحران جمعیت مشکلات مختلفی مطرح است؛ بر اساس آمار موجود جمعیت کشور رو به پیری است و قطعاً این مسئله در آینده کشور تأثیرات منفی خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha