شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 987206
۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
احمدرضا مفتاح

حوزه/ رئیس انجمن علمی ادیان و مذاهب حوزه علمیه قم گفت: آشنایی با تاریخ مسیحیت، نوع عکس العمل ما را در برابر مسیحیان روشن می کند که در چه زمانی بالضروره مقابله نماییم و در چه مواردی جذب حداکثری داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، هیئت اندیشه ورز اسلام، ادیان و ارتباطات میان فرهنگی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان نشست «ضرورت آشنایی با مسیحیت» با حضور دکتر احمدرضا  مفتاح را به صورت مجازی برگزار کرد.

در ابتدای این جلسه دکتر مفتاح، عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم، ابراز کرد: دارا بودن از حداقل اطلاعات نسبت به مسیحیت حتی برای عموم مردم نیز لازم است تا مرتکب خطا نشویم.

وی ضرورت فراگیری تاریخ را، در عبرت گیری از آن عنوان کرد و گفت: مسیحیت از فراز و نشیب های زیادی برخوردار بوده است و طبق گذشته آن، باید بیاموزیم که در چه مواقعی سخت گیری به نفع دین است و در چه مواردی به ضرر دین می باشد؟

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم توجه به افراط و تفریط های تاریخ کلیسا و پرهیز از آنها را امری ضروری دانست خصوصا در مواردی که دین وارد زندگی می شود.

مفتاح، پرهیز از افراط و تفریط را از تاکیدات دین اسلام برشمرد و در این زمینه به روایتی از حضرت علی (علیه السلام) اشاره کرد که می فرمایند: «لَا یُرَی الْجَاهِلُ إِلَّا مُفْرِطاً أَوْ مُفَرِّطاً».

وی در ادامه جلسه اظهار کرد: با مراجعه به تاریخ می توانیم در برابر اتهاماتی همچون خشونت و سخت گیری، از اسلام دفاع کنیم و پاسخ های نقضی مانند جنگ های صلیبی ارائه دهیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب قم تصریح کرد: آشنایی با تاریخ مسیحیت، نوع عکس العمل ما را در برابر مسیحیان روشن می کند که در چه زمانی بالضروره مقابله نماییم و در چه مواردی جذب حداکثری داشته باشیم.

لازم به ذکر است این جلسه با پرسش و پاسخ همراه بود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha