دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت‌الاسلام ابوالحسن فاطمی

حوزه/ امام جمعه موقت شهرکرد گفت: هماهنگی شکل گرفته بین ارکان نظام به ویژه مجلس شورای اسلامی و دولت اتفاق بی‌نظیری در طول تاریخ ایران است که بهترین فرصت را برای خدمت‌رسانی به مردم فراهم کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهر کرد، حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالحسن فاطمی، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد  که در مصلای امام خمینی(ره) برگزار شد، افزود: دولتمردان به شدت در حال تلاش هستند و کارهایی صورت می‌دهند که بیشتر زیربنایی است و امید می‌رود این کارها و خدمات به‌خوبی نتیجه دهد.

وی تصریح کرد: نباید مایوس شویم و ناشکر باشیم و باید همواره قدردان بود و دولت را در پیشبرد برنامه‌های یاری داد.

فاطمی اظهار کرد: هماهنگی شکل گرفته بین دولت و مجلس در تاریخ ایران بی‌نظیر است و بی‌شک در پیشبرد بهتر امور نقش بسزایی دارد.

امام جمعه موقت شهرکرد در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت ۱۳ آبان از مهمترین روزهای تاریخی کشور، اظهار داشت: در این روز چهار واقعه تاریخی رخ داد که هریک به سهم خود دارای اهمیت است.

فاطمی تصریح کرد: در ۱۳ آبان ۱۳۲۵ مرجع بزرگ تقلید مرحوم آیت‌الله اصفهانی در کاظمین به رحمت خدا رفت که این مرجع بزرگ که از جایگاه رفیعی برخوردار بود.

وی ادامه داد: دومین رخداد مهم که در ۱۳ آبان رخ داد، در سال ۱۳۴۳ بود زمانی که امام راحل به ترکیه تبعید شد و نهضت و انقلاب اسلامی یک ورق جدید خورد و امام راحل ۱۱ ماه در ترکیه بودند و از آنجا پیام‌های خود را ارسال می‌کردند و بعد امام خمینی (ره) در سال ۴۴ به نجف تبعید شدند.

فاطمی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی به ویژه شهدای دانش‌آموز، افزود: سومین اتفاق مهم ۱۳ آبان در سال ۵۷ رخ داد و آن روزی که تظاهرات بزرگی در ایران رخ داد و به دانشگاه تهران کشیده شد و نیروهای ستم‌شاهی و ماموران حکومت پهلوی به جان مردم افتادند و عده قابل توجهی از دانش آموزان به شهادت رسیدند که به روز دانش‌آموز نیز نامگذاری شد.

امام جمعه موقت شهرکرد خاطر نشان کرد: پس از این رخداد، انقلاب رشد بیشتری پیدا کرد و هدف مشخص‌تر شد و شجاعت در رگ و پی مردم تزریق شد.

فاطمی افزود: در ۱۳آبان سال ۵۸ چند ماه بعد از انقلاب نیز جوانان  غیور کشور تحت عنوان دانشجویان مسلمان پیرو خط امام(ره) سفارت آمریکا را  به عنوان لانه جاسوسی استکبار علیه مردم ایران، اشغال و تصرف کردند.

وی تصریح کرد: در این واقعه مدارک و اسنادی به دست آوردند و افشاگری‌هایی از آمریکا را بر ملا کردند که حرکت شجاعانه‌ای بود و نظیر آن تاکنون رخ نداده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha