جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سریال سازی

حوزه/ عضو هیئت مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری، رسانه ملی در امر سریال سازی باید واجد نگاه راهبردی و عملیاتی باشد.

حجت الاسلام علی قهرمانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به این که مخاطبان سریال های تلویزیونی همچنان طیف وسیعی از جامعه را تشکیل می دهند، اظهار داشت: صداوسیما به عنوان اصلی ترین و مهم ترین رسانه کشور می بایست در حوزه تولید برنامه و به خصوص سریال سازی با نگاه راهبردی و عملیاتی، نقش آفرینی داشته باشد تا به این وسیله سریال ها و برنامه ها ضمن داشتن کیفیت مناسب برای جذب مخاطب، مأموریت های رسانه ملی را نیز با قوت دنبال کنند.

وی افزود: بی شک نگاه راهبردی در این زمینه باعث می شود که اهداف کلان مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به خوبی دنبال شود به خصوص در زمینه امیدافزایی در جامعه و مقابله با راهبردهای فرهنگی و رسانه ای دشمن که در زمان کنونی با جدیت به دنبال تحقق اهداف خود است.

مدرس و پژوهشگر عرصه سواد رسانه ای همچنین با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به مقوله توسعه سواد رسانه ای در جامعه گفت: یکی از مهم ترین و تأثیرگذارترین ارگان ها و سازمان ها در راستای توسعه سواد رسانه ای، صداوسیماست؛ چراکه با وجود گسترش شبکه های اجتماعی و ضریب نفوذ بالای فضای مجازی، همچنان فراگیرترین رسانه عمومی به شمار می رود و لذا در تحقق این مساله نقش بسیار مهمی می تواند ایفا کند.

وی بیان داشت: برنامه ریزی دقیق و هدفمندانه و بلندمدت مسئولان و مدیران رسانه ملی در این زمینه قطعاً به توسعه آموزش های سواد رسانه ای کمک می کند، کما این که خود این آموزش ها، گام بلندی در راستای خنثی سازی توطئه های فرهنگی و رسانه ای دشمن در جنگ نرم به شمار می رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha