سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: منزل شهید آیت الله قاضی طباطبایی پایگاه و مرکز مبارزه با رژیم طاغوت بود و این شهید بزرگوار سد مستحکمی در برابر خطوط انحرافی فکری بودند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز گفت: تقوا سرمایه‌ای است که انسان می‌تواند به وسیله آن نفس خود را از سقوط به وادی شهوات و نفسانیت نجات دهد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت تقوا، افزود: بدون تقوا هیچ انسانی نمی‌تواند حیات طیبه خود در دنیا و حیات اخروی خود را تضمین کند، اثر گذار ترین توفیق آن است که انسان در خانواده‌ای با تقوا پرورش یابد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم ابراز کرد: هیچ کسی نمی‌تواند به اندازه پدر و مادری که با تقوا هستند انسان را به راه راست هدایت کنند و برعکس پدر مادر بی تقوا نیز زمینه ساز سقوط فرزند خود به وادی ضلالت باشد.

وی با بیان اینکه تبعیض بیشتر از فقر به مردم آسیب رسانده است، اظهار داشت: مبارزه با تبعیض باید بدون هیچ گونه ملاحظه انجام شود.

امام جمعه تبریز افزود: قانون‌گرایی، پاسخگویی، شفافیت، انضباط مالی و پرهیز از اشرافی‌گری اصول و پیوست عدالت در جامعه است.

وی ادامه داد: کاهش فاصله طبقاتی و شکاف بین فقیر و غنی باید صورت گیرد و هر اقدام و برنامه‌ای باید در مردم احساس کاهش این فاصله و تبعیض را ایجاد کند.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه تقوا سرمایه‌ای است که انسان می‌تواند به وسیله آن نفس خود را از سقوط به وادی شهوات و نفسانیت نجات دهد، گفت: بدون تقوا هیچ انسانی نمی تواند حیات طیبه خود در دنیا و حیات اخروی خود را تضمین کند و  اثرگذارترین توفیق آن است که انسان در خانواده‌ای با تقوا پرورش یابد.

وی تصریح کرد: هیچ کس نمی تواند به اندازه پدر و مادری که با تقوا هستند انسان را به راه راست هدایت کنند و برعکس پدر مادر بی تقوا نیز زمینه ساز سقوط فرزند خود به وادی ضلالت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: غذای حرام زندگی خانواده را به وادی ضلالت می کشاند و نمی تواند فرزند سالمی به جامعه تحویل دهد و خداوند متعال در قرآن می فرماید: ای پیامبران الهی از غذاهایی که پاکیزه و حلال هستند میل کنید و اعمال صالح انجام دهید و بدانید به آنچه عمل می‌کنید آگاهم.

وی با بیان اینکه بی توجهی به غذای حلال فرزند توسط والدین نوعی عاق فرزند است،گفت: از دولت خدمتگزار جمهوری اسلامی ایران و مسئولین کشوری استدعا دارم زمینه معاش خانواده ها را تقویت کنند تا خانواده ها به راه های حرام کشیده نشوند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: در مقابل شیوه‌های پیچیده دشمنان نظام اسلامی باید پدافند غیرعامل هوشیار باشد و در مقابل هر گونه نفوذ دشمن به صورت به روز دفاع کنند.

وی افزود: تهدیدات خطرناک و غیرقابل جبران در صورت کم کاری مدیران ادارات پیش می‌آید که باید به زیردستان خود تذکر بدهند تا در روزهای بحران کشور دچار مشکل نشود.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم با اشاره به مسئله بنزین در روزهای گذشته، گفت: در هفته‌ای که گذشت در سایه حملات سایبری به پمپ بنزین‌ها، دشمن می‌خواست بلوا ایجاد کند و از اطلاع رسانی به موقع صدا و سیما تشکر و قدردانی دارم که اخبار صحیح را در زمانِ به روز به مردم دادند.

وی با اشاره به ۱۰ آبان سالروز شهادت اولین شهید محراب آیت الله قاضی طباطبایی به دست گروهک فرقان، اظهار کرد: مسجد شعبان مرکز مبارزه با رژیم طاغوت را نباید فراموش کرد که با حضور شهید آیت الله قاضی طباطبایی صورت می گرفت و همیشه دشمن و ساواک به عنوان خمینی آذربایجان از ایشان یاد می‌کردند و منزل شهید آیت الله قاضی طباطبایی پایگاه و مرکز مبارزه با رژیم طاغوت بود و این شهید بزرگوار سد مستحکمی در برابر خطوط انحرافی فکری بودند.

امام جمعه تبریز در خصوص فرارسیدن یوم الله ۱۳ آبان نیز اظهار داشت: ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است. رژیم طاغوت در ۱۳ آبان ۵۷ دانش آموزان و دانشجویان را مورد هدف قرار داد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha