شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه قزوین

 حوزه / در مراسمی از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان آبیک با حضور نماینده ولی فقیه در استان قزوین تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در مراسم تجلیل از اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان آبیک  که در مسجد حضرت ولیعصر (عج) آبیک برگزار شد، اظهار کرد: نماز جمعه بسیار پر فضیلت و با اهمیت است، به طوری‌که حضرت رسول خدا(ص) زمانی که از فشار کفار و مشرکین از مکه هجرت کردند نرسیده به شهر مدینه بساط اولین نماز جمعه را ایجاد کردند و این نشان‌دهنده ارزش این فضیلت الهی است.

 وی افزود: برگزاری این چنین مراسماتی نشان دهنده انسجام و وحدت و پیوند قلب ها با یکدیگر است که بسیار اهمیت دارد و باید از این فضا از خادمان نماز جمعه به ویژه اولین برپاکننده نماز جمعه شهرستان آبیک حجت‌الاسلام فاطمیان و امام جمعه سابق آبیک یاد و تقدیر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین درباره اهمیت نماز جمعه بیان کرد: قرآن کتاب آسمانی ما اسامی مختلفی دارد و یکی از اسامی آن ذکر است. خداوند فرمود ما ذکر را نازل کردیم و محافظ آن هستیم، یعنی در این کتاب آسمانی وعده‌های بسیاری نظیر نابودی گردنکشان و قرار دادن مستضعفان به عنوان پیشروان زمین داده شده که خداوند آن‌ها را محقق خواهد ساخت.

 امام جمعه قزوین ادامه داد: امام صادق (ع) می‌فرمایند در نهایت دولتی بر سر کار خواهد آمد که به دولت منجی عالم بشریت وصل می‌شود، یعنی پیش از دولت امام زمان (عج) دولتی بر سر کار می‌آید که به دولت امام غائب وصل می‌شود و این‌ از وعده‌های خداست که محقق می‌شود چون خدا می‌فرماید ما از کتاب آسمانی محافظت و نگهداری می‌کنیم تا هرچه گفته شده است، محقق شود

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین عنوان کرد: یکی از امورات واجبی که باید به آن توجه شود توجه به اذکار بعد از مراسم مناسک حج است که خداوند می‌فرمایند مبادا بعد از اتمام مراسم غافل شوید چه بسا که تازه ذکر آغاز می‌شود، لذا مبادا به عالم غفلت بروید رفاقتتان با خداوند فراموش شود و یا پیوندتان با اهل بیت ضعیف شود.

وی ادامه داد: برپایی نمازهای روزانه به دلیل توجه به ذکر است، لذا بعد از اتمام نمازهای یومیه باید تا فاصله نماز بعدی نیز با ذکر ادا شود تا زمان به غفلت نگذرد و هرچه ظرفیت انسان بزرگتر باشد نیاز و ارتباط با خدا و ذکر بیشتر می‌شود، به طوری‌که رسول اکرم(ص) نماز شب را بر خود واجب می‌دانستند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: خداوند در مورد نماز منافقین می فرماید منافقین با کسالت به نماز می‌ایستند و هدفی جز ریا ندارند، اما تفاوت نماز مومن و منافق در ذکر است، چه بسا مومن در نماز به دنبال ذکر است، اما منافق کاری به ذکر ندارد و تنها به دنبال نمایش خود در برابر مردم است

امام جمعه قزوین ادامه داد: حتی در جبهه و جهاد فرهنگی نیز ذکر باید اصل باشد، چراکه قرآن می‌فرماید زمانی که مقابل گروهی برای جهاد آماده شدید محکم باشید و تسلیم نشوید، همان‌طور که می خواستند نظام سوریه از هم بپاشد، اما به فرمان رهبر معظم انقلاب و مأموریت بسیج و سردار سلیمانی‌ و شهید همدانی‌ها همچنان برجاست و این نوعی استقامت است.

 وی اظهار کرد: ما بسیاری از آیات را در قرآن می بینم به طوری‌که در جنگ سخت شرط اصلی داشتن تجهیزات، موشک، توپ، خمپاره، تانک نیست، بلکه اصل کار ذکر است؛ آنچه به تانک جان و به موشک اثر می‌دهد تا در مقر فرماندهی دشمنان اسلام و انقلاب فرود آید و آن‌جا را منهدم و متلاشی کند ذکر است.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: در انقلاب هم تمام پیروزی‌ها حاصل ذکر بود و شعارهایی که مردم در سراسر کشور می دادند اگر ترجمه شوند و با روایات مطابقت پیدا کند همه ذکر بودند که بر لب مردم جاری می‌شدند.  

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: توجه و اهمیت به نماز جمعه تنها نباید مختص این روز باشد، بلکه باید تلاش شود تا در طول هفته تمام مردم برای حضور در نماز جمعه آماده و بسیج شوند، چه بسا خداوند در این روز رزق مومنین را تقسیم می‌کند.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین  بیان کرد: در نماز جمعه یکی از مهمترین امور تقوا و برائت از منافقین است، یعنی هر امام جمعه‌ای باید خودش و مردم را در نماز جمعه دعوت به تقوا کند که بسیار اهمیت دارد، به طوری‌که خواندن سوره جمعه و منافقون نیز بسیار تاکید شده است که در آن‌ها به روحیات منافقین و ویژگی‌های آن‌ها پرداخته شده است.

امام جمعه قزوین ابراز کرد: در سوره منافقون در تمام آیات بویژه از آیه اول تا آیه ۸ تمام فرمایشات در مورد منافقین است که یکی از آن‌ها این است که منافقین مانند چوب خشک هستند که باید به کسی تکیه کنند، به طوری‌که زمان پیامبر به یهودیان، و مثلا در زمان جنگ تحمیلی به صدام تکیه کردند و اکنون نیز نوکر آمریکا بوده و با داعشی‌ها همراه هستند.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: مومنین ریشه در پیامبر(ص) و اهل بیت(ع)، قرآن، نماز و ذکر و تمام خوبی‌ها دارند، اما منافقین هیچ ریشه ای ندارند، لذا اگر تکیه نکنند فرو می‌ریزند و خداوند فرمود به ظالمان تکیه نکنید که آتش می‌گیرد چه‌بسا که ما می‌بینیم خود به خود به واسطه ظلمشان به آتش‌کشیده شدند.

افراد منافق تنها به دنبال نمایش خود در برابر مردم اند

انتهای پیام /

افراد منافق تنها به دنبال نمایش خود در برابر مردم اند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha