شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ادای احترام به آیت الله موسوی همدانی

حوزه/ در چهاردهمین سالگرد رحلت آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی، بعد از ظهر امروز امام جمعه همدان، به همراه جمعی از معاونان حوزه علمیه استان و مدیران استانی با حضور در گلزار شهدا این شهر یاد و خاطره امام جمعه فقید همدان را گرامی داشتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، در چهاردهمین سالگرد رحلت آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید همدان، بعد از ظهر امروز امام جمعه همدان، به همراه جمعی از معاونین حوزه علمیه استان و مدیران استانی با حضور در گلزار شهدا این شهر یاد و خاطره امام جمعه فقید همدان را گرامی داشتند.

در این مراسم حجت الاسلام والملسمین شعبانی با اشاره به خاطراتی از آیت الله موسوی همدانی در دوران طلبگی خود در مدرسه زنگنه، ضمن آرزوی سلامت برای علما اسلام، علی الخصوص علمای استان همدان، بر لزوم حفظ جایگاه و تقدیر از علمای دیار دارالمومنین همدان همجون آیت الله العظمی نوری همدانی تاکید کرد.

در ادامه نیز جواد بیات از یاران و همراهان آیت الله موسوی همدانی به بیان خاطراتی از نحوه برخورد امام جمعه فقید همدان با اقشار مختلف مردم و نقش او در بسیج عمومی در دوران دفاع دفاع مقدس پرداخت.

گفتنی است، آیت الله سید ابوالحسن موسوی همدانی در سال ۱۳۶۳ با حکم امام خمینی(ره) به‌عنوان نماینده امام و امام جمعه همدان منصوب شد و در دوره‌های دوم و سوم مجلس خبرگان رهبری، به نمایندگی از سوی مردم همدان، به عضویت این مجلس درآمد.

امام جمعه فقید همدان در سال‌های پایانی عمر خود، بر اثر بیماری، مدتی بستری شد و با توجه به طولانی شدن مدت بیماری و با هدف تقویت جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان، استعفای خود را به رهبر انقلاب تقدیم کرد.

در نهایت پس از سه سال بیماری، ظهر روز سه شنبه، ۱۰ آبان‌ماه ۱۳۸۶،  به علت عارضه مغزی، در بیمارستان ولی‌عصر(عج) قم درگذشت و پیکر ایشان، از مسجد امام حسن عسکری(ع) قم تا حرم مطهر حضرت معصومه(س) تشییع و سپس به همدان منتقل شد و در در باغ بهشت همدان به خاک سپرده شد.

ادای احترام مسئولان همدان به امام جمعه فقید + عکس

ادای احترام مسئولان همدان به امام جمعه فقید + عکس

ادای احترام مسئولان همدان به امام جمعه فقید + عکس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha