جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ همایش «علم حکمرانی و حکمرانی عالمانه» در قم

حوزه/ محمدجواد معصومی نیا گفت: آنچه علم اقتصاد از خودش نشان می دهد این است که بازارها به خودی خود وجود دارند؛ اما در واقعیت صاحبان سرمایه بازارها را بر اساس منافع خود به وجود می آورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدجواد معصومی نیا عضو شبکه جامع علمی جهادگران اقتصاد مقاومتی (قصد) در همایش علم حکمرانی عالمانه که در سال همایش های شهید سلیمانی دانشگاه معارف اسلامی در قم برگزار شد به ارائه گزارش کلی از فعالیت های این گروه علمی پرداخت و گفت: ما ۵ گروه تخصصی را در گروه های علمی مختلف همچون طراحی بازار تشکیل داده ایم؛ در حوزه های انژری و آب نیز ورود داشته ایم.

وی افزود: آنچه علم اقتصاد از خودش نشان می دهد این است که بازارها به خودی خود وجود دارند؛ اما در واقعیت صاحبان سرمایه بازارها را به وجود می آورند.

معصومی نیا خاطرنشان کرد: سند آمایش علم و فناوری استان قم یکی از فعالیت های ما تاکنون بوده که در سال ۹۹ نگارش آن به پایان رسید.

وی بررسی سبک مدیریت مقام معظم رهبری در مسائل داخلی و خارجی را الزامی دانست و گفت: در این زمینه ما تحقیقات گسترده ای داشته ایم.

عضو شبکه علمی قصد تصریح کرد: ما سعی کرده ایم به فراخور نیازهایی که ایجاد می شود مطالعاتی را داشته باشیم؛ در سال ۹۸ در موضوع کرونا شروع به مطالعه کردیم و دیدیم که این بیماری یک مسئله صرفاً پزشکی به حساب نمی آید.

وی با اشاره به سیاست های تسهیل کمّی آمریکا افزود: نگاشته نگاری در تأثیرات کرونا بر اقتصاد جهانی یکی از فعالیت های شبکه علمی جهادگران اقتصادی تاکنون بوده است؛ ما در این نگاشته اعلام کردیم که بحران کرونا موجب کمبود مواد غذایی در جهان خواهد شد و کشور ما باید آمادگی مقابله با این مسئله را داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha