پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
جلسه انجمن تفسیر  و علوم قرآنی حوزه علمیه استان کرمان

حوزه/ در جلسه انجمن تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه استان کرمان راهکارهای توسعه و تعمیق مباحث تفسیری و علوم قرآنی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، در دومین جلسه انجمن تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه استان کرمان، اهداف و شرح  وظایف انجمن تفسیر و علوم قرآنی و ظرفیت شناسی مباحث تفسیری در حوزه علمیه استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

حجت الاسلام سعادت فر، سرپرست انجمن تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه استان کرمان، زمینه سازی برای راه اندازی رشته تخصصی تفسیر و علوم قرآنی در استان و همچنین تعمیق گفتگوها و نشست های علمی پیرامون مباحث تفسیری را دو  هدف مهم این انجمن دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سلمه ای، مدیر حوزه علمیه استان کرمان نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه دانش تفسیر، گفت: انجمن های علمی یکی از بستری های مهم در قطب علمی شدن حوزه علمیه استان هستند و رشته تخصصی تفسیر یکی از ۵ رشته در دستور راه اندازی رشته های تخصصی است.

حجت الاسلام و المسلمین شیخ بهائی ناظر کیفی انجمن های علمی حوزه علمیه کرمان نیز با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت های حوزه تفسیر و علوم قرآنی در حوزه ها و پاسخگویی به شبهات فضای مجازی، خواستار مقابله با روش های انحرافی و گفتگوی سازنده با اقلیت های مذهبی بر مبنای مباحث علوم قرآنی و تفسیر شد.  

حجت الاسلام انجم شعاع، دبیر انجمن های علمی حوزه علمیه کرمان هم ضمن تاکید بر راهبری انجمن تفسیر و ضرورت تشکیل ستاد تفسیر استان، اظهار کرد، با شناسایی ۴۸۰ عنوان اثری تحقیقی در طول ۵ دوره جشنواره استانی علامه حلی (ره) اکنون زمینه استفاده از این تحقیقات در نشست های علمی انجمن و کرسی های آزاد اندیشی فراهم شده است.

در ادامه اعضای انجمن تفسیر و علوم قرآنی حوزه علمیه کرمان به طرح دیدگاه های خود در محورهای ذیل پرداختند:

۱.  ضرورت توجه به ظرفیت های مردمی و جلسات قرآنی خانگی

۲.  ضرورت ورود جدی  حوزه به تربیت مدرس تفسیری

۳.  ضرورت همکاری حوزه با موسسات قرآنی و مردمی

۴.  ضرورت برگزاری جلسات و نشست های علمی براساس ارائه پایانامه ها تفسیری و علوم قرآنی اساتید انجمن

۵.  ضرورت ظرفیت شناسی و رتبه بندی اساتید دروس تفسیر حوزه علمیه استان

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha