جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه مازندران

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در مراسم تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه مازندران، مردمی بودن را اساس کار حوزه و روحانیت دانست و بر نکته مهمی تاکید کرد که تهدید این است مردم و مساجد را از دست بدهیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از ساری، در مراسمی با حضور حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور در امور استان ها و حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران، حجت الاسلام جواد فلاح به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه استان معرفی شد.

 در این مراسم که روز دوشنبه ۱۰ آبان ۱۴۰۰ به میزبانی سالن همایش های اهل بیت(ع) ساری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم طاهری، مدیر اسبق حوزه علمیه مازندران، از تلاش های حجت‌الاسلام محمود ابوترابی، مدیرسابق حوزه علمیه استان تقدیر شد.

فلاح سکاندار حوزه علمیه مازندران شد | ملکی: مردمی بودن اساس کار حوزه و روحانیت است

ملکی: مردمی بودن اساس کار حوزه و روحانیت است

حجت‌الاسلام والمسلمین ملکی، قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها در این مراسم، با گرامیداشت یاد علامه حسن زاده آملی و حجت‌الاسلام طاهری، مدیر اسبق حوزه علمیه مازندران و تقدیر از تلاش‌های حجت‌الاسلام ابوترابی، اظهار کرد: امیدواریم با مدیریت جدید حوزه علمیه شاهد تحولات جدید باشیم و ان شاءالله این حوزه را به جایگاهی که باید، برسانیم.

وی با اشاره به مأموریت های حوزه های علمیه، ادامه داد: روحانیت اگرچه پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دانشگاه ها و دستگاه های دولتی و حتی نیروهای مسلح حضور خوبی پیدا کرده، اما تا حدودی از اصالت ماموریتش به دلیل مشغله ها دور شده است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها ادامه داد: حضور روحانیت در چنین جاهایی فرصت خوبی بوده و هست، اما تهدید این است که مردم و مساجد را از دست بدهیم.

وی، شخصیت های همچون آیت الله کوهستانی، آیت اله ایازی و علامه حسن زاده آملی را به عنوان الگومعرفی کرد و گفت: باید ببینیم این بزرگان چه کرده اند که مردم آنان را دوست داشته و دارند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی با بیان اینکه امروز ما در حوزه‌های مختلف دچار آسیب‌های جدی شده ایم و باید به خویشتن خویش برگردیم، افزود: حوزه و روحانیت به همه نقاط جامعه اعم از دانشگاه‌ها و میان جوانان ورود پیدا کرده است.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه کشور در امور استان ها خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه وظیفه تربیت نیروها را عهده‌دار هستند، در غیر این صورت اثرگذار نخواهند بود.

فلاح سکاندار حوزه علمیه مازندران شد | ملکی: مردمی بودن اساس کار حوزه و روحانیت است

محمدی لائینی: جریان انقلابی در حوزه های علمیه تقویت شود

حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران هم در این مراسم با گرامیداشت ۱۳ آبان و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، اظهار کرد: این هفته یادآور مناسبت های مختلف شامل تبعید تاریخی حضرت امام راحل، تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و شهادت جمعی از دانش آموزان و دانشجویان است.

وی، ولایت فقیه را نوعی مدیریت کلان برای هدایت، ساماندهی و سرپرستی امت دانست وگفت: مدیریت دراسلام نقش مهمی دارد و برای موفق شدن مدیر باید مدیریت بر نفس داشته باشد و به جهاد اکبر توجه کند.

امام جمعه ساری با اشاره به تأخیر در معرفی استاندار مازندران، ادامه داد: اگر قرار است تغییری در استانداری صورت گیرد باید فردی مدیر و مدبر و شایسته برای این سمت برگزیده شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: در حوزه علمیه مازندران دارای یکسری مشکلات هستیم و باید با رفع آنها شاهد حوزه علمیه پویا، سازنده و شکوفاتر باشیم.

وی با بیان این که امروز نیازمند یک حوزه پویا، بالنده و شکوفا در حوزه های مختلف هستیم، خاطرنشان کرد: وظیفه امروز حوزه های علمیه تربیت طلابی انقلابی، مهذب و با استعداد است.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه بر ضرورت تقویت جریان انقلابی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: به طور حتم تقویت این جریان در حوزه موجب پویایی و بالندگی این مرکز مهم علمی و دینی کشور خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی همچنین با تأکید بر این که امروز همه ما باید در مسیر ولایت حرکت کنیم، ادامه داد: جامعه حوزوی برای ایجاد انسجام و وحدت در جامعه باید از پراکندگی میان خود به شدت پرهیز کند.

فلاح سکاندار حوزه علمیه مازندران شد | ملکی: مردمی بودن اساس کار حوزه و روحانیت است

فلاح: اگر جهادی و انقلابی عمل نکنیم به شهدا بدهکار می شویم

حجت‌الاسلام جواد فلاح، مدیر جدید حوزه علمیه مازندران در ادامه این مراسم با تاکید بر اینکه اگر جهادی و انقلابی عمل نکنیم در این صورت به شهدا بدهکار هستیم، اظهار کرد: در برابر حوزه علمیه و بزرگانی که زحمت کشیده‌اند، مسئول هستیم و باید این مکتب را حفظ کنیم.

مدیر جدید حوزه علمیه مازندران با تقدیر از تلاش‌های نماینده ولی فقیه در مازندران، افزود: ایشان برای بنده مقام پدر را دارند؛ به این دلیل که سر سفره این بزرگان تربیت شدیم و باید قدردان باشیم.

وی به پاس زحمات و گرامیداشت یاد و خاطره حجت‌الاسلام طاهری، یادآور شد: مثل طاهری‌ها که تمام دغدغه‌شان حوزه و اشک چشمانش برای طلای بود پیدا نخواهد شد.

مدیر جدید حوزه علمیه مازندران از طلاب و مسئولان درخواست کرد که در این راه او را همراهی کنند تا بتواند در خدمت به حوزه و طلاب گام های اساسی بردارد.

تقدیر ابوترابی از نماینده ولی فقیه

حجت‌الاسلام محمود ابوترابی مدیر سابق حوزه علمیه مازندران هم در این مراسم با ارائه گزارش سه ساله، از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان تقدیر کرد.

گفتنی است، حجت الاسلام جواد فلاح، مدیر جدید حوزه علمیه مازندران، سابقه مدیریت مرکز خدمات حوزه علمیه استان را در کارنامه خود دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    45 1
    سلام تیتر درشان حوزه علمیه نیست؟ (((فلاح سکاندار حوزه علمیه مازندران شد)))؟؟؟ حوزه رسالت و وظیفه و امانت الهی و.... است کمی سنتها را هم کنارتجدد حفظ کنیم
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 1
      احسنت تذکر بجایی بود