جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حمله سایبری به اسرائیل

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

اسرائیل ضربه دوم سایبری را دریافت کرد

ساختار دفاع سایبری رژیم صهیونیستی همچنان گیج و سردرگم مقابل حمله بزرگ هکرها منفعل ایستاده است و قادر به انجام هیچ واکنشی نیست. پایگاه یا نت در گزارشی در این رابطه نوشت: دو روز بعد از اعلام هک شدن سرورهای یکی از شرکت‌های بزرگ هاستینگ اسرائیلی، هکرها به مدیران یکی از سایت‌های دوست‌یابی ۴۸ ساعت مهلت دادند یک‌میلیون دلار در مقابل عدم افشای اطلاعات سایت یا فروش آن پرداخت کنند. به‌نوشته این تارنمای عبری‌زبان، هکرها هشدار دادند، در صورتی که ظرف ۴۸ ساعت خواسته آنها برآورده نشود، آنها اطلاعات مشترکین این سایت دوست‌یابی را که یک سایت مربوط به همجنس‌بازان است به‌طور کامل در شبکه مجازی بارگذاری خواهند کرد تا نام و مشخصات تمام آنها در اختیار عموم قرار بگیرد. در ادامه گزارش یانت ضمن تکرار ادعای ایرانی بودن هکرها آمده است: سایت‌هایی که در معرض حمله هکرها قرار گرفته‌اند هنوز نتوانسته‌اند فعالیت خود را در شبکه از سر بگیرند، در حالی که هر روز ابعاد جدیدی از این تهاجم در اختیار افکار عمومی قرار می‌گیرد، که آخرین آن درخواست هکرها برای دریافت یک‌میلیون دلار در مقابل عدم افشای اطلاعات است. این رسانه وابسته به روزنامه یدیعوت آحارانوت افزود: ظهر امروز یک‌شنبه هکرهای بلاک شادو در کانال خود در پیام جدیدی اعلام کردند؛ تا امروز هیچ فردی از دولت اسرائیل یا (Cyberserve) با ما تماسی نداشته است، ظاهراً این مسئله برای آنها چندان مهم نیست، اما ما از میزان نگرانی‌های موجود در رابطه با پایگاه داده‌های سایت (Atref) مطلع هستیم، این پایگاه یک‌میلیون نفر کاربر دارد، در حالی که اطلاعات چت‌های انجام‌گرفته مربوط به این اعضا را هم باید به اطلاعات کاربران آن افزود و البته تمامی اطلاعات سایت در اختیار ما قرار دارد، با این حال اگر یک‌میلیون دلار ظرف ۴۸ ساعت به ما پرداخت شود ما این اطلاعات را منتشر نخواهیم کرد یا به فروش نخواهیم رساند. هکرها برای تأکید بر صحت ادعای خود اطلاعات چهار نفر از اعضای Atref را که اعلام کرده‌اند به ویروس ایدز مبتلا شده‌اند منتشر کردند. یا نت در عین حال با اشاره به فاجعه روانی که این افشاگری می‌تواند به وجود آورد، خبر داد، برخی سازمان‌ها برای مقابله با تبعات روحی و روانی این افشاگری آماده می‌شوند. در این بین بررسی‌های یا نت نشان می‌دهد سایت دوست‌یابی اسرائیلی از شامگاه جمعه از دسترس خارج شده است در حالی که بسیاری از کاربران آن به‌شدت از افشای اطلاعات خود در وحشت به‌سر می‌برند. Atref هم در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد، این سایت جزو مجموعه سایت‌هایی بود که مورد حمله سایبری قرار گرفته است و تمام تلاش‌ها برای بازگشت آن در حال انجام است و در این رابطه قرار است رمز ورود تمام کاربران تغییر پیدا کند. گروه بلاک شادو همچنین بعد از انتشار اطلاعات مربوط به شرکت حمل‌ونقل کاویم، مشخصات مشتریان شرکت‌ حمل‌ونقل دان و شرکت توریستی پگاسوس را هم منتشر کرده است و هزاران نفر از مشتریان این دو شرکت می‌توانند اطلاعات خود را در شبکه مجازی پیدا کنند.

منبع:تسنیم

هالووین خونین در آمریکا با ۶۴ کشته و زخمی پایان یافت

تیراندازی در یک مهمانی خانگی برای جشن هالووین در ایلینویز منجر به کشته شدن ۲ تن و زخمی شدن دست کم ۱۲ نفر گردید.  این حادثه یکی از ۱۱ تیراندازی به جمعیت در ایالات متحده در جریان تعطیلات آخر هفته میلادی بود که در چندین مکان مختلف گردهمایی مردم صورت گرفت. بر اساس اطلاعات مرکز بایگانی خشونت با سلاح و گزارش‌های پلیس، این خشونت‌ها در مجموع ۱۲ کشته و ۵۲ زخمی بر جای گذاشت.  تعداد تیراندازی‌های مرگبار در آمریکا در زمان همه گیری ویروس کرونا افزایش پیدا کرده است. بر اساس داده‌های مرکز بایگانی، ۵۹۹ مورد تیراندازی تا به اینجای سال ۲۰۲۱، ۶۱۱ مورد در سال ۲۰۲۰ و ۴۱۷ مورد در سال ۲۰۱۹ صورت گرفته است. محققان می گویند که افزایش تیراندازی به سمت جمعیت در جریان همه گیری کرونا مطابق با این مفهوم است که خشونت متاثر از عوامل اقتصادی و اجتماعی است.

منبع:ایرنا

«جوانی جمعیت» تایید شد

سخنگوی شورای نگهبان از تایید طرح «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» خبر داد..هادی طحان نظیف در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: ‏««طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» پس از رفع ایرادات و ابهامات شورای نگهبان از سوی مجلس محترم، مغایر شرع و قانون اساسی شناخته نشد. امیدوارم اجرای این قانون با احکام متعدد و متنوع آن، به تحقق اصل دهم قانون اساسی یعنی تسهیل تشکیل نهاد خانواده و تحکیم و استواری این نهاد بیانجامد».

منبع:ایسنا

بازداشت مدیران بانکی از سر گرفته شد

دادستان تهران از بازداشت دو نفر از مدیران سابق یکی از بانک‌ها خبر داد.علی القاصی‌مهر دادستان تهران در جلسه امروز شورای عالی قوه قضاییه طی گزارشی در ارتباط با پرونده یکی از بانک‌ها، گفت: این بانک از طریق ادغام با موسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتباری دیگر تشکیل شده است که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتباری به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است. وی افزود: دو نفر از مدیران سابق این بانک در حال حاضر بازداشت هستند و در ارزیابی فقط ۶ فقره پلاک ثبتی، رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال ارزیابی غیرواقعی صورت گرفته است. القاصی مهر به خرید و فروش ارز سهیمه‌ای اشخاص اشاره کرد و با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این زمینه گفت: بانک مرکزی بابت هر کارت ملی حدود ۲ هزار دلار ارز واگذار می‌کند که این اقدام باعث ایجاد بازار سیاه شده است به نحوی که عده‌ای از طریق اجاره کارت ملی، ارز تعلق گرفته به آن‌ها را دریافت کرده و در قبال آن، رقم ناچیزی بابت اجاره کارت ملی به آن‌ها پرداخت می‌نمایند. وی ادامه داد: در این پرونده ۵ متهم که از طریق کارت ملی حدود ۳ هزار نفر، چند میلیون دلار ارز از بانک مرکزی دریافت کرده اند دستگیر شده اند. القاصی مهر در ادامه خاطرنشان کرد: در پرونده یکی از شرکت‌های مطرح پتروشیمی واگذاری سهام دولتی به طور غیرواقعی مطرح رسیدگی است که با پیگیری‌های انجام شده توسط دادسرای تهران بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال به بیت المال بازگشته است.

منبع:ایسنا

وزارت اطلاعات باندهای قاچاق را منهدم کرد

وزارت اطلاعات از انهدام ۷۸ باندقاچاق اسلحه و مهمات خبر داد.وزارت اطلاعات در اطلاعیه ای اعلام کرد: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در وزارت اطلاعات، ۷۸ باند قاچاق اسلحه و مهمات طی ۶ ماهه اول سال ۱۴۰۰ شناسایی و منهدم شده‌اند در این عملیات‌ها ۲۱۷۰ قبضه سلاح شامل ۴۷۳ قبضه اسلحه جنگی، ۶۸۵ قبضه اسلحه شکاری، ۷۸۲ قبضه اسلحه کمری و ۲۳۰ قبضه انواع سلاح‌های دیگر کشف و با هماهنگی دستگاه قضایی ۲۰۱ نفر در این خصوص دستگیر و تحویل مرجع قضایی شده‌اند.

منبع:ایسنا

بنت و ماکرون جاسوسی اسرائیل را "محرمانه" کردند

یک مسؤول اسرائیلی دوشنبه اعلام کرد، نخست‌وزیر این رژیم و رئیس‌جمهوری فرانسه توافق کردند با مساله جاسوسی پگاسوس به صورت محرمانه تعامل کنند. به نقل از لوموند فرانسه، نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه برای اولین بار از زمان بحران جاسوس افزار پگاسوس در حاشیه اجلاس نشست آب‌وهوایی سازمان ملل "کوپ۲۶" ملاقات کردند. به گفته این مسؤول، دو مقام توافق کردند با مساله سوءاستفاده از برنامه‌ جاسوسی پگاسوس رژیم صهیونیستی به شکل محرمانه تعامل داشته باشند. این مقام گفت، دو طرف توافق کردند با این مساله علاوه بر حفظ محرمانگی آن به شکل حرفه‌ای و شفاف برخورد کنند. اشغالگران اسرائیلی در حال تحقیق درباره این مساله هستند که آیا برنامه پگاسوسی متعلق به شرکت ان اس او که تلفن‌های همراه را هک کرده در سطح جهانی مورد سوء استفاده قرار گرفته است یا نه؟وزارت جنگ این رژیم بر صادرات ابزارهایی که برای حملات هکری نظیر پگاسوس استفاده می‌شوند، نظارت دارد. در ژوئیه چندین رسانه جهانی اعلام کردند، از پگاسوس برای هک تلفن‌های همراه خبرنگاران و فعالان حقوقی و مسؤولان دولتی چندین کشور استفاده شده که تلفن ماکرون هم در لیست اهداف احتمالی این جاسوس افزار اسرائیلی بوده است. ماکرون خواستار آغاز تحقیقات در این باره شد.

منبع:ایسنا

رمزارزها قرمز ماندند

بیشتر ارزهای دیجیتالی باز هم ریزشی باقی ماندند.بررسی های درون شبکه ای نشان می دهد عرضه رمزارزهای بازار نظیر اتریوم توسط دارندگان بزرگ کمتر شده و به تعداد افرادی که رمزارزها را با نیت نگهداری بلندمدت خریداری می کنند، افزوده شده است. بانک مرکزی اروپا نیز سرانجام با یک تغییر موضع محسوس اعلام کرده کمیته ای برای بررسی امکان رونمایی از یورو دیجیتال و الزامات آن برای حفظ ثبات مالی در بازارها تشکیل داده است که نتیجه تحقیقات اولیه آن ها تا اوایل سال آینده منتشر می شود.  سران کشورهای عضو گروه ۲۰ در حاشیه اجلاس خود در ایتالیا سر تصویب حداقل نرخ مالیات جهانی بر درآمد شرکت های بزرگ بین المللی توافق کردند. انتظار می رود این افزایش نرخ مالیاتی به ۱۵ درصد به تدریج باعث افزایش ترغیب شرکت های بزرگ به استفاده از رمزارزها با هدف فرار مالیاتی شود. انتظار می رود کشورهای توسعه یافته در نتیجه این طرح بتواند درآمدهای مالیاتی خود را حدود ۱۵۰ میلیارد دلار بیشتر کنند.  سناتورهای استرالیایی در تلاش هستند قوانین حمایتی از صنعت رمزارزها را در این کشور تصویب کنند. استرالیا اخیرا اقدامات زیادی برای تبدیل شدن به یکی از قطب های فناوری های نوین مالی کرده و حتی از یک برنامه مهاجرتی جدید رونمایی کرده که یکی از اقشار هدف آن، افراد خبره در حوزه بلاک چین هستند. سازمان ناظر بر بازارهای مالی استرالیا قرار است به زودی از چارچوب‌های قانونی معاملات رمزارز در این کشور رونمایی کند.  مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۲۶۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۹۱ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۴۵ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۷ درصد در اختیار اتریوم است. بیت کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

منبع:ایسنا

بایدن از پاسخ به اوپک طفره رفت

جو بایدن، رییس جمهور آمریکا ضمن انتقاد از بی‌تجرکی روسیه و عربستان سعودی، حاضر نشد بگوید اگر کشورهای تولیدکننده نفت تولیدشان را افزایش ندهند، قصد دارد چه کاری انجام دهد.بایدن در  یک کنفرانس مطبوعاتی در رم پس از نشست سران گروه جی ۲۰ گفت: تصور می‌کنم که این ایده که روسیه و عربستان سعودی نفت بیشتری تولید نمی‌کنند تا به عنوان مثال افراد بتوانند برای رفت و آمد به محل کار بنزین داشته باشند، درست نیست. وی درباره این که اگر دولتهای اوپک اقدامی نکنند چه اقدامی انجام خواهد داد، گفت: آنچه که ما در نظر داریم انجام دهیم تمایلی ندارم که پیش از این که ناچار شوم اقدام کنم، درباره آن صحبت کنم. یک مقام ارشد دولت بایدن روز شنبه گفت: مقامات دولت آمریکا از دیدارهایی که در حاشیه نشست سران گروه جی ۲۰ برگزار می‌شود به عنوان فرصتی برای گفت و گو با کشورهای مصرف کننده بزرگ انرژی درباره این که چگونه اوپک پلاس را برای افزایش تولید تحت فشار قرار دهند، استفاده می‌کنند. دولت آمریکا همچنین با سران کشورها درباره این که در صورت عدم اقدام اوپک پلاس چه واکنشی نشان دهند، صحبت کرده است. این مقام آمریکایی خاطرنشان کرد که آمریکا امیدوار بود شاهد تولید بالاتر در کوتاه مدت باشد اما بر موضع خود برای هدف بلندمدت گذار به منابع انرژی تجدیدپذیر مطمئن‌تر پا بر جا مانده است. دیپلمات‌های متعدد و منابع صنعتی آگاه به بلومبرگ اظهار کرده اند کمپین گسترده‌ای برای مجاب کردن اوپک پلاس برای سرعت بخشیدن به افزایش تولید بر پا شده است. دولت بایدن نسبت به افزایش قیمت بنزین که به بالاترین رکورد هفت سال اخیر صعود کرده است، هشدار داده و هفته‌هاست از اوپک پلاس می خواهد نفت بیشتری تولید کند. ژاپن که چهارمین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، در اقدام بی‌سابقه ای به کشورهایی پیوسته که خواستار افزایش بیشتر تولید نفت هستند. هند که سومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان است، برای عرضه نفت بیشتر درخواست کرده است. به گفته دیپلماتها، چین در ظاهر سکوت اختیار کرده اما در خفا خواستار تولید بیشتر نفت است. مقامات آمریکایی، ژاپنی و هندی در میان خودشان محرمانه صحبت کرده اند و با سایر کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده بزرگ نفت تماس گرفته اند. این تماسها سه هفته پیش شروع شد اما در روزهای اخیر پس از عبور قیمت نفت از مرز ۸۵ دلار، تشدید شد. تاکنون عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان اوپک پلاس حاضر به افزایش سریع‌تر تولید نشده اند و استدلال می‌کنند افزایش ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز برای تامین تقاضا برای نفت کافی است زیرا اقتصاد جهانی از آسیبهای ناشی از پاندمی کووید هنوز بهبود پیدا نکرده است. ملک سلمان، پادشاه عربستان سعودی روز جمعه در اظهارات آنلاینی که خطاب به نشست گروه جی ۲۰ داشت، گفت: به دنبال متوازن کردن بازارهای انرژی است. این کشور به نقش پیشرو در احیای اقتصادی و سلامتی از بحرانهای جهانی و یافتن توازن برای دستیابی به امنیت و ثبات در بازارهای انرژی ادامه می‌دهد. بر اساس گزارش بلومبرگ، نشست وزیران اوپک پلاس چهارم نوامبر برای بازبینی سیاست تولید برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

گوترش خواستار نجات بشریت شد

دبیرکل سازمان ملل متحد، در نشست تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل «کوپ۲۶» خواستار «نجات بشریت» در مواجهه با تغییرات آب و هوایی شد.«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل از رهبران کنفرانس آب‌وهوایی خواست در مقابله با تغییرات آب‌وهوایی به منظور اینکه قبرهایمان را با دستان خودمان نکنیم به نجات بشریت بپردازیم. دبیرکل سازمان ملل خطاب به رهبران ده‌ها کشور جهان در گلاسکو گفت: زمان آن است که دست از حرف زدن بردایم. نقض تنوع بیولوژیکی کافی است. بس است خودمان را با کربن بکشیم. بس است با طبیعت مثل زباله رفتار کنیم. آتش زدن و حفاری و استخراج در اعماق زمین بس است. ما با دستان خودمان در حال کَندن قبرمان هستیم. گوترش تاکید کرد، باید به جای ادامه سوءاستفاده از زمین نجات آینده و نجات بشریت را انتخاب کنید. دبیرکل سازمان ملل تصریح کرد: انسانیت به دلیل عادت ما به سوخت‌های فسیلی به سمت جهنم کشیده شده است. کشورهای جزیره‌ای مخصوصا با افزایش سطح دریا در خطر هستند. شکست این نشست در افزایش تلاش‌ها برای کاهش گرمای زمین به مثابه حکم اعدام است. رهبران بیش از ۱۲۰ کشور جهان روز دوشنبه یک نوامبر (۱۰ آبان) وارد گلاسکو شدند تا با حضور در اجلاس کوپ۲۶ (COP۲۶) درباره اقدامات فوری در زمینه آب‌وهوایی مذاکره کنند.

منبع:ایسنا

اقتصاد دریا پایه در دستور کار دولت قرار گرفت

وزیر راه و شهرسازی با تشریح مزیت‌های مختلف کشور در عرصه اقتصاد دریا پایه، از عزم جدی دولت برای اجرای اقتصاد دریایی خبر دادآقای رستم قاسمی در مراسم آیین تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید سازمان بنادر و دریانوردی، اقتصاد دریا محور را یکی از راه‌های تحقق اقتصاد بدون نفت و نماد اقتصاد مقاومتی دانست و با تشریح مزیت‌های مختلف کشور در عرصه اقتصاد دریا پایه، از عزم جدی دولت برای اجرای اقتصاد دریایی خبر داد. وزیر راه و شهرسازی توسعه تجارت دریایی و ارتباطات و گردشگری دریایی را از جمله محورهای اصلی اقتصاد دریا محور دانست و افزود: حرکت به سمت توسعه فعالیت‌های اقتصادی دریا پایه، نه یک انتخاب که یک ضرورت است و با توجه به مزیت‌های نسبی ایران در این بخش، تلاش می‌کنیم هرچه مقتدرتر به این سو حرکت کنیم و در این مسیر، دست یاری به سوی همه بخش‌های مرتبط و دستگاه‌های دولتی، نیروهای مسلح و نظامی و همچنین بخش خصوصی دراز می‌کنیم. آیین تکریم و معارفه مدیران عامل قدیم و جدید سازمان بنادر و دریانوردی با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد. در این مراسم که عصر امروز در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی از زحمات و خدمات آقای محمد راستاد مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی تجلیل کرد و با قرائت حکم آقای علی اکبر صفایی، وی به عنوان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل جدید سازمان بنادر و دریانوردی معرفی شد. بر اساس این گزارش، در این مراسم جمعی از نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، معاونان وزیر راه و شهرسازی، روسا و اعضای هیات عامل نهادهای دریایی، معاونان و کارکنان سازمان بنادر، پیشکسوتان عرصه بندر و دریانوردی و همچنین نمایندگان خانواده شهدا حضور داشتند.

منبع:شبکه خبر

مکرون جانسون را تهدید به تلافی کرد

رئیس جمهور فرانسه، انگلیس را در ماجرای ماهیگیری به اقدامات تلافی جویانه تهدید کرد.رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند که مکرون در حاشیه نشست گروه ۲۰ در رم به جانسون گفته است در صورتی که مقامات انگلیس از دادن مجوز به صیادان فرانسوی خودداری کند، فرانسه نیز مانع از فعالیت صیادان انگلیسی خواهد شد.وزیر خارجه انگلیس رفتار فرانسه را در دعوای حقوقی بر سر ماهیگیری آبراهه میان دو کشور مردود خواند و این کشور را تهدید کرد.در پی توقیف یک فروند کشتی ماهیگیری انگلیس به دست نیروهای گارد ساحلی فرانسه و همچنین جریمه یک کشتی دیگر و سلسله اقداماتی که می‌تواند منجر به بروز مشکلات تامین کالا برای انگلیس شود، لیز تراس را برآن داشت تا در حاشیه نشست جهانی شرایط اقلیمی اسکاتلند به صراحت بگوید فرانسوی‌ها رفتارهای ناعادلانه و غیر قابل پذیرشی را علیه صنعت ماهیگیری ما انجام داده اند و چنانچه از اینگونه اقدامات و تهدیدها دست بر ندارند سازو کار شکایت را فعال می‌کنیم. وزیر امور خارجه انگلیس همچنین رفتارهای مقامات فرانسه را با فضای انتخابات ریاست جمهوری این کشور بی ارتباط ندانست و افزود: دو کشور متحد به جای درگیر شدن با چنین مسائلی باید بر روی چالش‌های بین المللی و نیز گسترش همکاری‌های دفاعی – امنیتی و گسترش بازرگانی متمرکز شوند. دور تازه تنش‌ها میان انگلیس و فرانسه از پنچشنبه گذشته شکل گرفت و برغم گفتگوی سران دو کشور در حاشیه نشست گروه بیست در ایتالیا همچنان با تهدیدهای مقامات دو کشور علیه یکدیگر ادامه یافته است. دو طرف یکدیگر را به نقض توافقات انجام شده در چارچوب برگزیت متهم می‌کنند.

منبع:شبکه خبر

جنگ تجاری آمریکا و چین شدت گرفت

مدودف از تشدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین خبر داد.وبسایت المنار گزارش داد دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله‌ای در روزنامه روسیسکایا گازتا نوشت: جنگ تجاری آمریکا و چین بالا گرفته و به جنگ سرد تبدیل شده است. این جنگ تجاری با تقابل ایدئولوژیک تشدید و در نهایت به نوعی جنگ سرد تبدیل شد. وی ادامه داد: تحریکات کنونی به ویژه در اروپا بیشتر شده و طی سال گذشته، نزدیک شدن مداوم کشتی‌های ناتو به مرزهای روسیه در دریای بالتیک و دریای سیاه و حتی گاهی اوقات نقض آن، امری عادی شده است.

منبع:شبکه خبر

«وثوقی‌راد» سرپرست شبکه خبر شد

معاون سیاسی صدا و سیما در حکمی آقای وثوقی‌راد را به عنوان سرپرست شبکه خبر صدا و سیما منصوب کرد.علیرضا خدابخشی معاون سیاسی صدا و سیما در حکمی آقای وثوقی‌راد را به عنوان سرپرست شبکه خبر صدا و سیما منصوب کرد. در این حکم آمده است:

«برادر گرامی جناب آقای شهرام وثوقی‌راد

نظر به تجارب ارزشمند شما در معاونت سیاسی سازمان صدا و سیما، جنابعالی را با حفظ سمت به عنوان « سرپرست شبکه خبر» منصوب می‌نمایم. اجرای مفاد حکم ریاست محترم سازمان برای معاونت سیاسی به‌خصوص حذف موازی‌کاری‌های غیرضرور مأموریت اصلی شما در این مسئولیت است. از تلاش‌ها و زحمات برادر پیشکسوت، جناب آقای بوالی در مدت مسئولیت شبکه خبر و فعالیت در معاونت سیاسی که سالها منشأ خدمات فراوان بودند، قدردانی می‌کنم. علیرضا خدابخشی، معاون سیاسی سازمان صدا و سیما»

منبع:شبکه خبر

آخرین محموله واکسن هلال احمر وارد کشور شد

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه آخرین محموله واکسن کرونای خریداری شده وارد کشور شد، گفت: جمعیت هلال احمر به تعهدات خود در قبال میزان واردات واکسن عمل کرد.به نقل از جمعیت هلال احمر؛ کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر گفت: از ابتدای سال جاری و پس از صدور مجوز از سوی وزارت بهداشت، تلاش‌های جمعیت هلال احمر در راستای واردات واکسن کرونا آغاز شد و امروز با واردات ۶ میلیون دز واکسن، به میزان تعهد داده شده، عمل کردیم. وی افزود: در این مدت، جمعیت هلال احمر موفق شد ۱۱۲ میلیون و ۳۹۰ هزار دز واکسن وارد کشور کند که این امر جز با تلاش کارکنان و سازمان‌های تابعه جمعیت هلال احمر محقق نمی‌شد و در همین راستا قدردان تلاش‌های تمامی پرسنل جمعیت هلال احمر و معاونین و مسئولین سازمانی هستیم. همتی ادامه داد: تمامی این زحمات و تلاش‌ها با هدف برداشته شدن باری از روی دوش نظام جمهوری اسلامی ایران و عمل به فرموده های رهبر معظم انقلاب اسلامی به منظور تامین واکسن از منابع قابل اعتماد، صورت گرفت. خوشبختانه با عنایت به توفیقات الهی موفق به عمل به تعهدات خود شده و تا حدود زیادی در کاهش آمار مرگ و میر ناشی از کرونا موفق عمل کردیم. وی افزود: واردات واکسن تنها قسمتی از اقدامات جمعیت هلال احمر در راستای مقابله با کرونا بود و در حرکتی بزرگ، کنترل مرزهای کشور از اسفند سال ۹۹ نیز توسط هلال احمر آغاز شد و بالغ بر ۷۵۰ هزار نفر از مسافرینی که قصد ورود به کشور را داشتند، مورد پایش قرار گرفتند. رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به سایر اقدامات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: علاوه بر کنترل مرزها، در زمینه پایش اماکن، بستری و درمان بیماران کرونایی و تزریق واکسن نیز هلال احمر نقش آفرینی کرد و در بیش از ۲۰۰ مرکز تزریق واکسن، نیروهای هلال احمر به کار گرفته شدند تا روند تزریق واکسن تسریع شود و به کمک پروردگار موفق شدیم در واکسیناسیون بیش از ۴۰ درصد جمعیت کشور، همکاری کنیم. همتی در پایان گفت: در ۲۰ ماه گذشته که توفیق خدمت به مردم در عرصه هلال احمر را داشتم، رسانه ها، صداوسیما و مخصوصا شبکه بین المللی خبر همراه ما در تمامی لحظات بودند و در سخت‌ترین سوانح و حوادث حضور داشتند و به خوبی تلاش‌های جمعیت هلال احمر را منعکس کردند که جا دارد از تلاش مجاهدانه این عزیزان نیز تشکر کنم.

منبع:شبکه خبر

رئیس سازمان بازرسی کل کشور منصوب شد

رئیس قوه قضاییه در حکمی، ذبیح الله خداییان را که پیش از این رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بود، به عنوان رئیس جدید سازمان بازرسی کل کشور منصوب کرد.ذبیح الله خداییان مسئولیت سخنگویی قوه قضاییه را نیز بر عهده دارد. حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای همچنین در حکم دیگری حجت الاسلام والمسلمین احمدرضا پورخاقان شاهرضایی را به ریاست سازمان قضایی نیروهای مسلح کل کشور منصوب کرد.

منبع:شبکه خبر

بایدن از جامعه جهانی عذرخواهی کرد

بایدن روز دوشنبه در برنامه ای در حاشیه اجلاس آب و هوایی گلاسکو در انگلیس با عنوان "اقدام و همبستگی: دهه حیاتی" افزود من نباید عذرخواهی کنم اما عذرخواهی می کنم از این حقیقت که آمریکا در دولت گذشته از توافق اقلیمی پاریس خارج شد و به گونه ای ما را به عقب بازگرداند. وی اضافه کرد که در دولت گذشته آمریکا به تعهدات اقلیمی خود عمل نکرد اما دولت من مصمم به انجام این تعهدات است و در این راستا در  نخستین اقدام، آمریکا به توافق اقلیمی پاریس پیوست. دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در سال ۱۳۹۶ از توافق اقلیمی پاریس خارج شد که انتقادات زیادی را در داخل و خارج آمریکا در پی داشت.تصمیم ترامپ مبنی بر خروج از توافق پاریس، بی اعتنایی به تلاش جامعه بین المللی در مدیریت یکی از مهمترین رویدادهای مخاطره آمیز برای حیات سیاره زمین است که از سوی ابرقدرت هایی چون خود آمریکا ایجاد شده است؛ نقش کشورهای صنعتی از جمله آمریکا در تغییرات آب و هوایی و گرم شدن کره زمین به مراتب بیش از کشورهای جهان سومی است که نقش چندانی در بروز و ظهور این فجایع زیست محیطی نداشته اند. توافق پاریس پیمان جهانی مربوط به آب و هوا و گرم شدن کره­ زمین است که متعاقب کنفرانس ۲۰۱۵ پاریس راجع به تغییرات آب و هوایی ذیل «کنوانسیون چتری (کادر) ملل متحد پیرامون تغییرات آب و هوایی ۱۹۹۲» به تصویب رسید. بایدن همچنین در سخنرانی رسمی خود در اجلاس گلاسکو اظهار داشت که آمریکا در چند ماه آینده طرح های جدید زیادی معرفی خواهد کرد تا تعهد آن نسبت به راه حل های جدید و تجدید پذیر در بخش های مختلف از کشاورزی گرفته تا نفت و گاز، مقابله با نابودی جنگل ها را به اثبات رساند. رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد که در این راستا امروز استراتژی طولانی مدت آمریکا در خصوص به صفر رساندن تولید گازهای گلخانه ای را آغاز می کند. بایدن تصریح کرد آیا از این فرصت استفده خواهیم کرد یا اجازه خواهیم داد نسل های آینده زجر بکشند.ما یک دهه در مقابل خود داریم که می توانیم خود را ثابت کنیم. وی ادامه داد اگر باهم متحد شویم می توانیم دمای کره زمین را به ۱.۵ درجه سانتیگراد محدود کنیم. همه ملت های ما باید با اراده و جدیت نقش خود را ایفا کند. رئیس جمهوری آمریکا گفت: اجلاس گلاسکو باید آغاز هدف گذاری و نوآوری برای حفظ آینده مشترک ما در یک دهه آینده باشد. تغییرات اقلیمی هم اکنون در حال تخریب زندگی مردم است و بر کشورهای ما میلیاردها دلار هزینه تحمیل می کند. وی افزود که خشکسالی، باران های شدید، طوفان های بزرگ و نابودی محصولات کشاورزی همه مثال هایی از تغییرات اقلیمی هستند و آمریکا همه این بلایا را تجربه کرده است. بایدن اضافه کرد که  طوفان های شدید که قبلا در طول قرن یک بار اتفاق می افتاد اکنون هر چند سال رخ می دهد. هیچ کشوری نمی تواند از خود درمقابل تغییرات اقلیمی محافظت کند و ما می دانیم اگر از این فرصت استفاده نکنیم، با شرایط بدتری مواجه خواهیم شد رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد، معتقدم در میان یک فاجعه، فرصت وجود دارد نه تنها برای آمریکا بلکه برای همه کشورها این فرصت وجود دارد. ما در نقطه مهمی در  تاریخ قرار داریم. این توانایی را داریم تا سرمایه گذاری کنیم و آینده ای با انرژی پاکیزه به همراه میلیون ها شغل ایجاد کنیم. می توانیم شرایطی ایجاد کنیم که فرزندان ما هوای پاکیزه تری تنفس کنند و استاندارد زندگی را در سراسر جهان بهبود بخشیم. این نه تنها یک ضرورت اخلاقی بلکه یک ضرورت اقتصادی است. رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد که قیمت بالای انرژی، ضرورت تنوع بخشیدن به منابع تامین انرژی، افزایش توسعه انرژی پاک و استفاده از فناوریهای جدید انرژی پاک را افزایش می دهد. وی با تبلیغ طرح های دولت خود وعده داد که  طرح "بهتر بسازیم" در دولت من قصد دارد سرمایه گذاری تاریخی در انرژی پاک انجام دهد و آمریکا قصد دارد تولید گازهای گلخانه ای را تا سال ۲۰۳۰  یک گیگا تن کاهش دهد. وی از دیگر مشوق های دولتش برای حمایت از تولید خودروهای برقی و انرژی‌های پاکیزه سخن گفت و مدعی شد با انجام این اقدامات آمریکا قادر خواهد بود به هدف خود یعنی کاهش ۵۰ تا ۵۲ درصد تولید گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ در مقایسه با سال ۲۰۰۵ برسد. سران کشورهای جهان در کنار کارشناسان و فعالان زیست محیطی از صبح امروز (دوشنبه) در شهر گلاسکو گردهم آمده‌اند تا در چارچوب بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) درباره ادامه حیات موافقتنامه زیست محیطی ۲۰۱۵ پاریس که در آن کشورها متعهد به کاهش دمای هوا شده‌اند بحث و تبادل نظر کنند. پیمان پاریس پیمان جهانی مربوط به آب و هوا و گرم شدن کره­ زمین است که متعاقب کنفرانس ۲۰۱۵ پاریس راجع به تغییرات آب و هوایی ذیل «کنوانسیون چتری (کادر) ملل متحد پیرامون تغییرات آب و هوایی ۱۹۹۲» به تصویب رسید. هم زمان با گشایش این نشست؛ سازمان جهانی هواشناسی هشدار داد که دمای هفت سال گذشته زمین، گرم ترین دمای ثبت شده در تاریخ این سیاره بوده و در سال ۲۰۲۱ سطح آب دریاها تا ارتفاع بی سابقه ای بالا آمده و آسیب ها و زیان های آب و هوای نابود کننده مرتبط با اقلیم، بیشتر از گذشته بوده است. دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر با بیان اینکه جهان در مسیر فاجعه اقلیمی حرکت می‌کند هشدار داد که شکست اجلاس پیش رو گزینه نیست بلکه حکم مرگ بشر است. وی بر همین اساس خواستار تشکیل سالانه اجلاس آب و هوایی شد تا تعهدات جدید مقابله با تغییرات اقلیمی مرور شود. اجلاس بین المللی آب و هوایی هر پنج سال یکبار برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

کارت سوخت فعال شد

کرامت الله ویس کرمی گفت: ۴ هزار جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور داریم که هم اکنون همه آن‌ها فعال هستند و از این تعداد، ۳۵۰۰ جایگاه به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند و ۵۰۰ جایگاه دیگر به صورت آفلاین به مردم خدمات عرضه می‌کنند. وی اضافه کرد: در جایگاه‌هایی که به سامانه هوشمند سوخت متصل شده‌اند هموطنان می‌توانند از طریق کارت سوخت خود بنزین و نفت گاز خود را به صورت سهمیه‌ای دریافت کنند. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در تشریح دلایل طولانی شدن روند راه اندازی سامانه هوشمند سوخت در همه جایگاه‌های سراسر کشور گفت: یکی از دلایل این تأخیر این است که تیم‌های عملیاتی و فنی ما باید به تک تک جایگاه‌ها مراجعه کرده و هر نازل جایگاه را به سامانه هوشمند متصل کنند بنابراین اگر جایگاهی تعداد زیادی نازل داشته باشد آماده سازی و متصل کردن تک تک این نازل‌ها به سامانه هوشمند سوخت زمان بر خواهد بود. وی افزود: یکی دیگر از دلایل تأخیر این است که برخی از جایگاه‌ها مشکل ارتباطی سخت افزاری و نرم افزاری داشتند و از طریق آنتن‌های ماهواره‌ای به سامانه هوشمند متصل بودند که در راه اندازی مجدد تصمیم گرفتیم این مسئله را نیز اصلاح کنیم و سیستم مخابراتی آن‌ها را به سیستم داده تغییر دهیم که این مسئله نیز در زمان بر شدن راه اندازی همه جایگاه‌های کشور مؤثر بوده است. مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های انجام شده بزودی شاهد فعال شدن سامانه هوشمند سوخت در همه ۴ هزار جایگاه عرضه سوخت در سراسر کشور باشیم.

منبع:خبرنگاران جوان

تخلف میلیاردی روغن خام کشف شد

مهرداد جمال ارونقی در گفتگویی تلویزیونی از تخلف ۱۶ میلیون یورویی ارز ترجیحی یک شرکت واردکننده کالای اساسی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این شرکت سال گذشته اقدام به ثبت سفارش روغن خام کرده بود و در قبال آن حدود ۸ تا ۱۶ میلیون یورو ارز ترجیحی دولتی دریافت کرد، اما مابه‌ازای آن کالایی وارد کشور نشد، در حال حاضر پرونده این تخلف توسط یک نهاد نظارتی امنیتی (سپاه) کشف و در حال رسیدگی است. وی افزود: پیگیری اسناد ساختگی ارز این شرکت معتبر ابعاد گسترده‌ای دارد که در حال رفع تعهد ارزی بود و توسط نهاد نظارتی کشف شد.

منبع:خبرنگاران جوان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha