جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / امام جمعه قزوین با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران بیان کرد: امت یعنی جامعه‌ای که امام دارد، لذا اگر میلیون‌ها نفر بدون امام باشند امت به حساب نمی آیند، همچنین امام بدون امت ممکن است در پیشگاه خداوند امام محسوب شود، اما در عرصه جامعه، زمانی امامت محقق می‌شود که امام و امت در کنار هم باشند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، صبح امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه امام صادق (ع) قزوین گفت: خداوند تشکیلات را آفریده که با مسجد و امام جماعت و محوریت قرآن و اهل بیت(ع) همراه باشند و در این راستا آیات بسیاری نازل شده است.

وی با اشاره به آیات ۱۰۱ تا ۱۱۰ سوره مبارکه آل عمران افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید هرکس می‌خواهد وارد تشکیلات شود باید با خدا ارتباط داشته باشد و در واقع خداستیز و خداگریز نباشد و تمام امور را به آفریننده عالم بشریت متصل کند.

 امام جمعه قزوین بیان کرد: بعد از اتصال فردی، باید اتصال عمومی با خدا حاصل شود و در کنار آن سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم در افراد تقویت شود همچنین انسان باید سعی کند در کنار ایمان به خدا به روز رستاخیز نیز ایمان داشته باشد. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: انسان با تقوا کسی است که عقلی با بصیرت و اراده‌ای محکم و خدایی دارد چه بسا که هرچه عقل نورانی‌تر و اراده قوی‌تر باشد موفقیت بیشتر حاصل خواهد شد به طوری که ما شهید قاسم سلیمانی را به عنوان یک فرد متقی و با بصیرت و با اراده قدرتمند می‌شناسیم که نشان‌دهنده یک اسطوره است.

  وی در مورد عنصر تسلیم خاطرنشان کرد: در این عنصر ما باید به جایی برسیم که تکالیفی را که خداوند برای انسان مطرح کرده را بر خود واجب بدانیم و مانند حضرت ابراهیم که در مقابل امر خداوند و قربانی کردن فرزندش به مقام تسلیم رسید لذا هرگاه سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم در یک شخص هویدا شد می‌تواند عضو یک جامعه باشد.

  امام جمعه قزوین با اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران بیان کرد: امت یعنی جامعه‌ای که امام دارد، لذا اگر میلیون‌ها نفر بدون امام باشند امت به حساب نمی آیند، همچنین امام بدون امت ممکن است در پیشگاه خداوند امام محسوب شود، اما در عرصه جامعه زمانی امامت محقق می‌شود که امام و امت در کنار هم باشند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: زمانی که چنین تشکیلاتی ایجاد شد آن گاه در روز قیامت همه محک زده خواهند شد و کسانی که تشکیلات خدایی، دینی و الهی را نپذیرفتند سیه‌رو و کسانی که برای تشکیلات احترام قائل شدند و به مقام امامت و ولایت اهمیت دادند رستگار خواهد شد.

 رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین درباره نوع تقسیمات دروس حوزه‌ در مدارس مختلف، عنوان کرد: پایه‌های تحصیلات حوزوی در مدارس تابع تصمیم‌گیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های مدیران و اساتید حوزه است، اما آنچه اهمیت دارد این است که کل حوزه علمیه در کنار هم با یک روال مناسب و ملایم به سمت تعالی و کیفیت سطوح عالیه و محقق پروری پیش رود.

زمانی امامت محقق می‌شود که امام و امت در کنار هم باشند

زمانی امامت محقق می‌شود که امام و امت در کنار هم باشند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha