جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رزمایش روسیه

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

اعتراف اسرائیل به شکست استراتژی علیه ایران

رسانه های صهیونیستی با اذعان به شکست استراتژی این رژیم علیه ایران تاکید کردند که هشدارهای اسرائیل درباره ایران هیچ گوش شنوایی در واشنگتن ندارد و اقدامات تل آویو علیه ایران نیز نتوانست به تغییر استراتژی مورد نظر این رژسم علیه تهران منجر شود. روزنامه هاآرتص در گزارشی با اشاره به اینکه "هشدارهای روزانه اسرائیل درخصوص ایران هیچ گوش شنوایی در واشنگتن ندارد" نوشت: هنوز مشخص نیست که فعالیت های اسرائیل تا چه اندازه در ممانعت از دستیابی ایران به اهداف استراتژیکش موفقیت آمیز بوده اما چیزی که کاملا روشن است، این است که برخی مقامات ارشد اسرائیل هیچ روزی را بدون صحبت کردن علیه ایران سپری نمی کنند.هاآرتص در ادامه به اقدامات رژیم صهیونیستی علیه کشورمان در ماه های اخیر اشاره کرده و نوشت: علاوه بر این دیپلماسی آشکار (علیه ایران)، حمله سایبری به جایگاه های سوخت در ایران و حملات هوایی به سوریه که به اسرائیل نسبت داده می شود به حصول نتیجه مورد نظر اسرائیل منجر نشده و دولت بایدن را برای افزایش فشار بر ایران تحریک نکرد. ابن روزنامه تصریح کرد که هدف از حمله سایبری به جایگاه های سوخت در ایران فشار بر مردم عادی و ضربه به استانداردهای زندگی روزمره ایرانیان بود و هدف این بود که آنها علیه نظام جمهوری اسلامی دست به اعتراض بزنند اما واقعیت نشان می دهد که این اقدامات حکومت ایران را تضعیف نکرده و موجب کاهش فعالیت های تهران نشده است. هاآرتص در ادامه نوشت: علاوه براین، پرواز جنگنده های آمریکایی B۱ بر فراز منطقه با همراهی هواپیماهای اسرائیلی و مصری ایران را نمی ترساند. اسرائیل حتی حملات دریایی علیه اهداف ایرانی را هم پس از اقدامات تلافی جویانه ایران کاهش داده است. روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت نیز در گزارشی مشابه با اذعان به شکست استراتژی اسرائیل علیه تهران تاکید کرد که جشن گرفتن نتیجه حمله سایبری به جایگاه های سوخت در ایران، تنها نشان دهنده حماقت مستمر اسرائیل درخصوص برنامه هسته ای ایران و اقدامات امنیتی علیه ایران است که تنها به تضعیف بیشتر اسرائیل انجامیده است. آحارونوت افزود: وقتی تحریم های دونالد ترامپ (رئیس جمهور آمریکا) علیه ایران این کشور را تسلیم نکرده است، چرا ما باید فکر کنیم که تنها حمله سایبری به جایگاه های سوخت می تواند نتیجه ای متفاوت در پی داشته باشد؟

منبع:ایسنا

ریل گذاری دولت برای خودکفایی در کاغذ

جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به خودکفایی تولید کاغذ در کشور و تامین کاغذ مطبوعات و نشر به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار و تصمیمات لازم برای حل این مسائل اتخاذ شد. محمد مخبر در این جلسه با تاکید بر اینکه دولت به دنبال خودکفایی در تولید کاغذ در کشور است، اظهار داشت: تلاش جدی دولت این است که ضمن تامین نیاز فعلی مطبوعات و نشر و چاپ، موانع پیش روی کارخانه ها و واحدهای تولیدی کاغذ را نیز برطرف کند تا با اتکا به توان داخلی، به سمت خودکفایی در تامین کاغذ حرکت کنیم. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونین امور مطبوعاتی و امور فرهنگی این وزارتخانه نیز در این جلسه گزارش هایی از میزان تخصیص ارز و واردات کاغذ طی سه سال اخیر ارائه کردند و به تشریح مشکلات و نیازهای مطبوعات و نشر و چاپ کشور و نیز مسائل فراروی کارخانه های تولید کننده کاغذ پرداختند. در این جلسه که وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز حضور داشت،‌ راهکارهای تامین ارز برای رفع نیاز فعلی مطبوعات به کاغذ و نیز ملزومات فعال سازی ظرفیت کارخانه های تولید کاغذ مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد در اسرع وقت نیازها و موانع پیش روی کارخانه‌های تولید کننده کاغذ احصاء و تصمیمات لازم برای حل این مسائل اتخاذ شود. در این نشست همچنین پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد کاغذ مورد نیاز برای رفع نیاز فعلی مطبوعات به سرعت تامین شده و مشکلات پیش روی کارخانه های تولید کننده کاغذ حل و فصل شود به گونه ای که کشور ظرف مدتی معین به خودکفایی کاغذ برسد.

منبع:ایسنا

انفجار بیمارستان سردار «وزیر اکبر خان» کابل را لرزاند

به گفته سخنگوی طالبان، چند انفجار پیاپی مقابل بیمارستان سردار «وزیر اکبر خان» در کابل به‌وقوع پیوست. چهار انفجار در کمتر از یک ساعت در ورودی و نزدیکی‌های بیمارستان نظامی سردار داود در منطقه وزیر اکبرخان به وقوع پیوست. این انفجارها در ورودی و اطراف بیمارستان سردار داود روی داد، اما هنوز ار تلفات احتمالی و شمار مجروحان آن گزارشی منتشر نشده است. بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان نیز وقوع دو انفجار در مقابل و نزدیکی این بیمارستان را تایید کرد، اما جزییات بیشتر در این باره ارایه نکرد. آمبولانس‌ها همچنان در حال خروج از محل درگیری هستند و طالبان بیشتری به محل انفجار در حرکت است. تاکنون دو انفجار قوی از بیمارستان سردار داود خان شهر کابل شنیده شده است. گفته می‌شود ابتدا یک مهاجم انتحاری خودرویی را در کنار این بیمارستان منفجر می‌کند و سپس تعداد مهاجم مسلح وارد بیمارستان می‌شوند. در همین حال طالبان یک فروند بالگرد بلک هاک را بر فراز محل درگیری به پرواز درآوردندهمچنان آمبولانس‌ها از محل درگیری خارج می‌شود. این انفجارها در ورودی و اطراف بیمارستان سردار داود روی داد، اما هنوز ار تلفات احتمالی و شمار مجروحان آن گزارشی منتشر نشده است.

 منبع: شبکه خبر

انهدام باند توزیع مواد مخدر به دست سپاه

به همت رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه یک باند توزیع مواد مخدر در اطراف شهر کنارک در استان سیستان و بلوچستان توسط پایگاه امام علی(ع) نیروی دریایی سپاه متلاشی شد. ناوسالار یکم پاسدار موسوی فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار اعلام کرد: با توجه به اشراف کامل اطلاعاتی این  پایگاه  بر حوزه های مأموریتی، رزمندگان دریادل نیروی دریایی سپاه در این پایگاه موفق شدند در یک عملیات دقیق و منسجم  به میزان بیش از  ۶۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف و ضبط نمایند. وی افزود: رزمندگان پایگاه امام علی(ع) توانستند یک محموله ۶۴۰ کیلویی مواد مخدر را در  منزلی مسکونی در سواحل کنارک که قرار بود با قایق به سواحل استان هرمزگان منتقل شود کشف و ضبط کنند. وی با اشاره به اینکه طبق یک برنامه زمان بندی شده اطلاعاتی و دقیق، فعالیت این باند از نقطه مبدأ و رصد مسیر حرکت تحت نظر کامل بود  گفت: این دومین مرحله کشف مواد مخدر توسط رزمندگان این پایگاه است که جمعا بیش از یک تن و ۲۰۰ کلیو  انواع مواد مخدر  کشف و ضبط شد و پس از شناسایی محل استقرار و فعالیت این باند، با اخذ دستور قضایی، اقدام لازم و ویژه عملیاتی انجام گرفت. فرمانده پایگاه دریایی امام علی(ع) چابهار ادامه داد: اعضای این باند دستگیر و خودروهای متعلق به آنان نیز توقیف شده است. وی  شناسایی و برخورد با باندهای حرفه‌ای موادمخدر را از اولویت دستگاه‌های قضایی، امنیتی و انتظامی دانست و گفت: هدف نهایی مبارزه با موادمخدر، پیشگیری از آلودگی شهروندان خصوصا جوانان به اعتیاد و تحمیل عوارض آن در قالب آسیب‌های اجتماعی، به خانواده ها و جامعه است. ناوسالار یکم پاسدار موسوی اضافه کرد: در مسیر مبارزه جدی با قاچاق کالا، دام و مواد مخدر و با إعمال مدیریت هم افزا با سایر دستگاه های امنیتی-  قضایی، علاوه بر تشدید مجازات قاچاقچیان و سوداگران مرگ از سوی قضات، آگاه‌سازی جامعه با هدف پیشگیری از گرایش جوانان به مصرف مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی،  از اولویت های اصلی مبارزه با شبکه توزیع مواد مخدر می باشد .

منبع:ایسنا

سوخت به روال عادی بازگشت

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: عرضه سوخت در کشور به روال عادی بازگشت. فاطمه کاهی اظهار کرد: مردم می‌توانند در ۴۰۶۰ جایگاه سوخت علاوه بر بنزین آزاد از بنزین یارانه‌ای استفاده کنند. وی با بیان اینکه مشکل به طور کامل برطرف شده است، اظهار کرد: هیچ مشکلی برای کارت‌های سوخت به وجود نیامده است و مالکان خودرو می‌توانند همچون گذشته فرایند سوخت گیری با کارت سوخت شخصی را انجام دهند.

منبع:ایسنا

مدال قهرمانی کشتی فرنگی جهان بر گردن میرزازاده

در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان، نمایندگان ایران صاحب یک طلا، ۲ نقره و ۲ برنز شدند. در پایان رقابت‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد، امین میرزازاده در وزن ۱۳۰ کیلوگرم صاحب مدال طلای جهان شد، پویا دادمرز در ۵۵ و امین کاویانی نژاد در وزن ۷۷ کیلوگرم به مدال نقره رسیدند و علیرضا نجاتی در ۶۳ و ناصر علیزاده در وزن ۸۷ کیلوگرم صاحب مدال برنز شدند. در وزن ۵۵ کیلوگرم پویا دادمرز در دور نخست با نتیجه ۶ بر ۱ اختیار بوتیروف از ازبکستان را مغلوب کرد وی در دور بعد با نتیجه ۱ بر ۱ از سد نیهاد گولوزاده از آذربایجان گذشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. دادمرز در این مرحله تاراس کروپسکی از اوکراین را با نتیجه ۹ بر ۳ شکست داد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل تیلور لامونت از آمریکا با نتیجه ۵ بر ۱ به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب ماولود ریزمانوف از روسیه شد و به مدال نقره رسید. در وزن ۶۳ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر نیراج از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی الکساندر هروشین از اوکراین را با نتیجه ۵ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. نجاتی در این مرحله مقابل لری ابولادزه دارنده مدال نقره جهان از گرجستان با نتیجه ۷ بر ۳ مغلوب شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار در برابر گئورگی تیبیلوف از روسیه با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت. در وزن ۷۷ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور نخست با نتیجه ۹ بر صفر آردیت ندوج از آلبانی را از پیش رو برداشت وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر مقابل نیکولوز چیخایدزه از گرجستان پیرورز شد.کاویانی نژاد در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی ارکان ارگن از ترکیه را با نتیجه ۱۰ بر ۵ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۸ بر صفر سرگئی استپانوف دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال اروپا از روسیه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. کاویانی نژاد در دیدار پایانی مقابل تاماس لوای دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از مجارستان با نتیجه ۵ بر ۱ مغلوب شد و به مدال نقره رسید. در وزن ۸۷ کیلوگرم ناصر علیزاده در دور اول با نتیجه ۳ بر ۱ مغلوب الکساندر کوماروف دارنده مدال برنز اروپا از روسیه شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال به گروه بازنده ها رفت. وی ابتدا با نتیجه ۸ بر صفر کومار سونیل از هند را مغلوب کرد و پس از آن مقابل ماکسات سایلایو از قزاقستان با نتیجه ۸ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار رده بندی شد. وی در این دیدار مقابل تموری چکاسلیدزه از گرجستان با نتیجه ۱۵ بر ۷ به برتری دست یافت و صاحب مدال برنز شد. در وزن ۱۳۰ کیلوگرم امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر ۱ نیکولا میلاتوویچ از نروژ را مغلوب کرد وی در دور دوم در یک دیدار نفسگیر با نتیجه ۲ بر ۱ از سد میخائیل لاپتی اف از روسیه گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. میرزازاده در این مرحله آنتون ساونکو از قزاقستان را با نتیجه ۳ بر ۱ از پیش رو برداشت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه ۵ بر ۱ فاتیح بوزکورت از ترکیه را شکست داد و راهی دیدار فینال شد. وی در مبارزه نهایی نیز مقابل داوید اوواسپیان دارنده مدال برنز زیر ۲۳ سال جهان از ارمنستان با نتیجه ۲ بر یک به برتری رسید و عنوان قهرمانی زیر ۲۳ سال جهان را از آن خود کرد تا تنها طلایی ایران در ۵ وزن نخست این رقابت ها باشد.

منبع:ایسنا

مانور دریایی کشورهای عربی آغاز شد

رزمایش «مدیترانه شرقی – ۲۰۲۱» با حضور نیروهای نظامی چندملیتی در استان موغلا ترکیه آغاز شد. فرماندهی نیروی دریایی ترکیه بر رزمایش «مدیترانه شرقی – ۲۰۲۱» که در آن ۱۰ کشور مختلف از جمله ۴ کشور عربی حضور دارند، نظارت می‌کند. سرهنگ «ژنیت تالایمان» مقام نظامی نیروی دریایی ترکیه به خبرگزاری آناتولی گفت: مانور نظامی نیروی دریایی که در جنوب غربی ترکیه آغاز شده است تا ۱۲ نوامبر ادامه خواهد داشت و هدف آن انجام تمرینات مربوط به روش‌های کمک‌های بشردوستانه و واکنش به بلایای طبیعی است. وی در ادامه تأکید کرد: در این مانور نیروهای مشترک چند ملیتی به همراه سازمان‌های غیر دولتی ترکیه حضور داشته و ۳۵ کشتی از ۱۰ کشور مختلف جهان به همراه ۵۰۰۰ نیروی مشترک، شرکت می‌کنند. این مقام نظامی ترکیه تصریح کرد: نیروهای دریایی کشورش در این رزمایش، با ۲۶ ناو و بالگرد و پهپاد و همچنین جنگنده‌های اف ۱۶ متعلق به فرماندهی نیروی هوایی ترکیه شرکت می‌کند. در این رزمایش، چهار کشور عربی عمان، عراق، اردن و لیبی به عنوان ناظران مانور نظامی دریایی ترکیه علاوه بر نیجریه، پاکستان و اوکراین مشارکت دارند.

منبع:ایسنا

اولین مدال جهانی بوکس ایران قطعی شد

بوکسور المپیکی تیم ملی، نخستین مدال ایران در رقابت‌های جهانی بوکس را کسب کرد.در ادامه رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان ۲۰۲۱ صربستان، دانیال شه‌بخش بوکسور المپیکی تیم ملی موفق شد با برتری برابر حریف خود، با راهیابی به مرحله نیمه نهایی، برای اولین‌بار بوکس ایران را صاحب مدال مسابقات جهانی کند. بوکسور وزن ۶۰ کیلوگرم ایران در مرحله یک چهارم وزن خود با "ادگاراس اسکوردیلیس" از لیتوانی مبارزه کرد و مقتدرانه در هر سه راند متوالی به پیروزی رسید تا با تثبیت مدال برنزش، نام خود را در تاریخ بوکس ایران جاودانه کند. این نخستین مدال بوکس ایران در تاریخ رقابت‌های جهانی است. نایب قهرمان آسیا در مرحله نیمه‌نهایی با برنده دیدار ازبکستان و روسیه مبارزه خواهد کرد. رقابت‌های بوکس قهرمانی جهان از روز دوشنبه هفته گذشته در بلگراد پایتخت صربستان آغاز شده و تا ۱۵ آبان ادامه دارد. «عبدالمالیک خالوکوف» بوکسور ۲۱ ساله ازبکستانی که مدال طلای المپیک جوانان را در کارنامه دارد، رقیب دانیال شه‌بخش در مبارزه مرحله نیمه‌نهایی خواهد بود. این مبارزه پنج‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.

منبع:ایسنا

کاهش شدید دما در مهمانی برف و باران

کارشناس هواشناسی با پیش بینی بارش فراگیر باران و برف از روز چهارشنبه در اغلب مناطق کشور، درخصوص بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات و گردنه های برفگیر به کوهنوردان و رانندگان و هموطنان هشدار داد. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در گفتگو با شبکه خبر با بیان این که این اولین سامانه فراگیر است که از روز چهارشنبه اغلب استان‌ها را درگیر می‌کند، افزود: روز چهارشنبه استان‌های واقع در شمال غرب مثل اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی و زنجان درگیر بارش خواهند بود. صادق ضیائیان افزود: روز پنج شنبه بارش‌ها گسترده می‌شود و استان‌هایی مثل گیلان و مازندران و اصفهان، چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد و بخش‌هایی از استان تهران و قم بارش‌هایی خواهند داشت و بارش‌ها در روز پنج شنبه هم ادامه دارد و استان‌هایی مثل کرمان و یزد هم شاهد باران خواهند بود. او با اشاه به اینکه از روز پنج شنبه تا شنبه اغلب مناطق کشور شاهد بارندگی خواهند بود گفت: به تدریج سامانه از روز یکشنبه و دوشنبه از کشور خارج خواهد شد. ضیائیان گفت: از روز جمعه کاهش دما را هم خواهیم داشت و اغلب مناطق کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه کاهش دما را خواهند داشت، اما کاهش دما در شمال شرق کشور بسیار زیاد است. این کارشناس هواشناسی با اشاره به صدور هشدارهای نارنجی برای استان‌هایی که بارش‌های مخاطره آمیز دارند گفت: گیلان و مازندران بارش‌های شدیدی خواهند داشت و اصفهان و مرکزی و چهار محال بختیاری بارش‌های خوبی دارند. رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: حتما در مناطق سردسیر و ارتفاعات و گردنه‌ها بارش برف خواهیم داشت و کوهنوردان و رانندگان باید مراقب باشند و تجهیزات لازم به همراه داشته باشند و هموطنان از سفرهای غیرضروری در مناطق برفگیر خودداری کنند.

منبع: شبکه خبر

دولت دستور آغاز سریع عملیات بازسازی را صادر کرد

معاون اول رئیس جمهور بر لزوم آغاز عملیات بازسازی و رسیدگی به شهرستان‌های زلزله زده اندیکا و کوهرنگ در اسرع وقت تأکید کرد. به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور؛ به دنبال بازدید سرزده دکتر سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور از شهرستان زلزله زده اندیکا که جمعه هفته گذشته با همراهی معاون اول رئیس جمهور انجام شد، آقای محمد مخبر جلسه‌ای برای پیگیری دستورات رئیس جمهور و رسیدگی به مسایل و مشکلات مردم زلزله زده شهرستان اندیکا در استان خوزستان و شهرستان کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری برگزار و تکالیف و وظایف دستگاه‌های اجرایی را برای جبران خسارات ناشی از زلزله مشخص کرد. آقای مخبر گفت: بازسازی مناطق آسیب دیده ناشی از زلزله فرصتی برای محرومیت زدایی و رفع مسایل و تنگناهای این دو شهرستان است و با توجه به آغاز فصل سرما، لازم است که روند بازسازی با حداکثر سرعت انجام شود. معاون اول رئیس جمهور در این جلسه از استاندار خوزستان، دستگاه‌های اجرایی و نهادهای عمومی خواست در اسرع وقت و ظرف یکی دو روز آینده با تقسیم کار دقیق و با استفادها از ظرفیت‌های استان‌های همجوار، روند بازسازی و رسیدگی به شهرستان‌های زلزله زده اندیکا و کوهرنگ را آغاز کنند و اقدامات لازم را برای کمک به محرومیت زدایی از این مناطق انجام دهند. در این جلسه که وزرای کشور، نیرو، جهاد کشاورزی، سرپرست وزارت آموزش و پرورش، استاندار خوزستان، معاون اجرایی رییس جمهور و سرپرست نهاد ریاست جمهوری، رییس بنیاد مسکن، رییس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان نوسازی مدارس، رییس سازمان بسیج مستضعفین، رئیس سازمان بسیج سازندگی، مدیرعامل بنیاد برکت، مدیرعامل بانک ملی ایران، رییس سازمان مدیریت بحران کشور، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم، امام جمعه، فرماندار و نماینده مردم شهرستان اندیکا در مجلس شورای اسلامی نیز حضور داشتند، گزارشی از برآورد خسارات ناشی از زلزله در شهرستان‌های اندیکا و کوهرنگ ارائه و پس از بحث و بررسی، تصمیماتی در راستای جبران این خسارات و کمک به رفع محرومیت این مناطق اتخاذ شد. تعمیر، احداث و بازسازی واحدهای مسکونی آسیب دیده، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه برای اجرای طرح‌های اشتغالزا، ساخت مدرسه، احداث بیمارستان و خانه بهداشت، تکمیل طرح‌های آبرسانی و برق رسانی، تعمیر و احداث راه‌های روستایی و عشایری، کمک به حمل و نقل عمومی و ایجاد جایگاه سوخت، ساماندهی تلفن همراه و ثابت و تدوین طرح توسعه اندیکا و کوهرنگ از جمله مصوبات این جلسه بود.

منبع: شبکه خبر

معاون سابق وزارت صمت بازداشت شد

معاون سابق وزیر صمت و شبکه دلالان مرتبط با وی که نقش زیادی در التهابات بازار روغن و کمبود این کالای اساسی در سال ۹۹ داشتند، توسط سازمان اطلاعات سپاه بازداشت شدند. این مسئول وقت دولتی، متهم است که با دریافت رشوه، ارز ۴۲۰۰ تومانی مربوط به واردات روغن را به شرکتی خصوصی تخصیص داده، که نه تنها از این ارز برای واردات روغن استفاده نکرده، بلکه بخشی از ذخایر راهبردی روغن کشور را نیز به صورت غیرقانونی به فروش رسانده است. پرونده این متهمان که به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور بازداشت شدند و اقدامات سوء مختلفی از قبیل ارتشاء، حیف و میل بیت‌المال، خیانت در امانت، قاچاق و... انجام داده‌اند، جهت رسیدگی در اختیار قوه قضاییه قرار گرفته است.

منبع: شبکه خبر

ثبت سفارش برنج آزاد شد

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: پس از ۱۰ روز تاخیر ثبت سفارش برنج آزاد شد. "تابش" رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: ثبت سفارش از امروز سه شنبه آزاد شد و واردات برنج از آخر آبان بدون هیچ محدودیتی انجام شود. او گفت: تجاری که امروز ثبت سفارش برنج هندی کنند تا آخر این ماه سفارش آنها وارد می شود. مردم می‌توانند برنج هندی را با قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان دریافت کنند.  

منبع: شبکه خبر

وزارت بهداشت برای دُز سوم اطلاعیه داد

مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در اطلاعیه‌ای مواردی را در خصوص تجویز دُز سوم واکسن کووید۱۹ و واکسن مسافران مطرح کرد. مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه شماره ۴ خود مواردی را در خصوص تجویز دُز سوم واکسن کووید۱۹ و واکسن مسافران مطرح کرد. در متن اطلاعیه وزارت بهداشت آمده است: با توجه به مصوبات کمیته فنی واکسیناسیون کووید۱۹ و مرور مستندات داخلی و بین المللی برای کسب حداکثر ایمنی لازم و همچنین مراجعات افرادی که به دلیل اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافت شده (نوبت اول و دوم) در کشور مقصد دچار مشکل هستند موارد ذیل اعلام می‌شود: ۱ - افراد بالای ۶۰ سال که دو نوبت واکسیناسیون اولیه از واکسن‌های غیرفعال شده (سینوفارم، کوواکسین بهارات و کووایران برکت) استفاده کرده اند، باید نوبت سوم واکسن ترجیحا مشابه نوبت اول (غیرفعال شده) به فاصله چهار ماه از نوبت دوم دریافت کنند. ۲ - در حال حاضر مستندات علمی برای دریافت دُز چهارم واکسن به ویژه واکسن‌های مصرف شده در کشور، موجود نیست لذا دریافت دُز چهارم توصیه نمی‌شود. ۳ - در خصوص افرادی که به دلیل اضطرار سفر و عدم قبول نوع واکسن دریافتی توسط کشور مقصد، دچار مشکل شده اند کمیته سه نفره (اعضا به تشخیص دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی سراسر کشور) تشکیل و مجوز تزریق یک یا دو نوبت واکسن آسترازنکا به عنوان نوبت دوم یا سوم به صورت موردی و بعد از بیان هشدارهای لازم در خصوص عوارض احتمالی و اخذ تاییدیه رضایت آگاهانه از فرد اقدام کنند. حداقل فاصله بین دریافت واکسن نوبت دوم و سوم یک ماه خواهد بود.

منبع:ایرنا

اندیشکده آمریکایی به واشنگتن هشدار داد

یک اندیشکده آمریکایی در نوشتاری تحلیلی، به دولتمردان واشنگتن هشدار داده است که گرفتار فریب لفاظی های رژیم اسرائیل درباره ایران نشوند و وارد بازی های خطرناک این رژیم نشوند."پال آر پیلار" وابسته به اندیشکده "موسسه کوئینسی" در نوشتاری با عنوان "تهدیدهای دائمی اسرائیل برای حمله به ایران، خطری برای منافع آمریکا"،  به مقامات ایالات متحده توصیه کرده که مراقب باشند وارد بازی های خطرناک رژیم های جنگ طلبی چون اسرائیل نشوند و در نظر داشته باشند که نه تنها اهداف این بازی به نفع آمریکا نیست، بلکه حتی ممکن است با منافع واشنگتن در تضاد باشد، حتی اگر عامل بازی‌ساز، خود را به عنوان هم پیمان واشنگتن نشان دهد. در بخشی دیگر از این نوشتار آمده است: ایالات متحده، نباید به اسرائیل یا هر طرف دیگری، اجازه فلج کردن توانایی اش را برای اجرای دیپلماسی کاهش رویارویی و تنش با ایران و یا هر کشور دیگری بدهد. نگارنده در بخش دیگری می افزاید که سران ایران و عربستان که قدرت های خلیج فارس به شمار می روند، دریافته اند که رفاه آنان با ثبات و روابط عادی در منطقه، بهتر تامین و تضمین می شود تا تنش و تهدید به جنگ و تهران پیش از این ابتکار صلح منطقه ای خود را ارایه کرده است. به باور نویسنده، گفت وگو و تنش زدایی در خاورمیانه و هر منطقه دیگری، تقریبا در همه موارد بیشتر از رویارویی و تهدید به جنگ، در خدمت منافع ایالات متحده قرار داشته و دارد. گرچه بهره برداری از رویارویی خارجی برای اهداف سیاسی داخلی، مطمئنا در آمریکا ناشناخته نیست، اما راهبرد رویارویی با دیگر قدرت های بزرگ که دشمن شناخته می شوند، امروزه بیشتر بر اساس عادت و طرز فکر بازمانده از جنگ سرد ۴۰ ساله علیه اتحاد شوروی است. همین عادت ها اکنون بیشتر رویکردهای واشنگتن را در برابر روسیه و به ویژه چین، شکل می دهند. بنا به گفته دانیل لاریسون، احتمال لغرش ایالات متحده به سوی جنگ سرد با چین، در پی این باور نادرست که چنین رویارویی گریزناپذیر است، وجود دارد زیرا عادت های قدیمی به سختی از بین می روند.

منبع:ایرنا

حماس به رژیم صهیونیستی هشدار داد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) سه‌شنبه شب به رژیم صهیونیستی هشدار داد، در قبال اقدامات جنایتکارانه خود در حق قدس اشغالی هزینه [سنگینی] پرداخت خواهد کرد. هارون ناصرالدین عضو ارشد حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد، هیچ گزینه‌ی برای حل و فصل مسائل با رژیم صهیونیستی مطرح نیست، تمام خاک اشغالی فلسطین از آن ملت ماست و اشغالگران و شهرک‌نشینان باید از این مناطق خارج شوند. وی ادامه داد: هیچ روشی برای حل وفصل مسائل واحدهای مسکونی را که در کوی الشیخ جراح در شهر قدس اشغالی در معرض مصادره قرار دارند، نمی‌پذیریم. ناصرالدین گفت: قوه قضائیه رژیم صهیونیستی بخشی از سیستم امنیتی است که روند سلطه بر اراضی شهر قدس و منازل آن را برای انجمن‌های شهرک سازی تسهیل می‌کند. این مقام حماس اضافه کرد: حقوق بین‌الملل تغییر در وضعیت اراضی اشغالی بدست رژیم صهیونیستی را جرم تلقی می‌کند. بسیاری از خانواده‌های فلسطینی در کوی الشیخ الجراح که هسته اولیه خیزش چند ماه گذشته قدس اشغالی بود، مخالفت خود را با رأی دیوان عالی رژیم صهیونیستی مبنی بر تخلیه منازل و تحویل به شهرک‌نشینان صهیونیستی رد کردند. دیوان عالی رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه را آخرین مهلت برای دریافت پاسخ خانواده‌های فلسطینی اعلام کرده است.

منبع:ایرنا

مرجعیت دینی عراق اعلام بی‌طرفی کرد

دفتر آیت الله سیستانی مرجع عالی ملت عراق تاکید کرد که مرجعیت دینی در روند تشکیل دولت آینده کاملا بی‌طرف بوده و به نفع هیچ گروه و جریانی جهت‌گیری نخواهد داشت.دفتر آیت الله  العظمی سیستانی مرجع عالی دینی عراق تاکید کرد مرجعیت دینی در مذاکرات مربوط به تشکیل دولت آتی از هیچ طرفی جانبداری نخواهد کرد و هرگونه خبرهایی که بر خلاف این مسئله منتشر می‌شود، کاملا بی‌پایه و اساس است. شبکه الفرات هم در این زمینه گزارش داد که یکی از مسئولان  دفتر آیت الله سیستانی در نجف اشرف تصریح کرده است که مرجعیت عالی دینی در جلسات، ارتباطات و گفتگوها درخصوص تشکیل ائتلاف‌های سیاسی و تشکیل دولت آینده هیچ‌گونه جهت‌گیری و جانبداری ندارد و شایعاتی که در این رابطه از برخی احزاب و جناح‌ها در رسانه‌ها منتشر می‌شود از پایه و اساس صحت ندارد. خاطر نشان می‌شود مرجعیت عالی دینی عراق همواره تاکید کرده است که نگاه یکسانی به همه گروه‌ها و جریان‌ها و طوایف و مذاهب عراق داشته و همین موضع سبب شده تا مرجعیت دینی اکثریت ملت عراق به عنوان سوپاپ اطمینان این کشور نقش بسزایی در حفظ وحدت ملی و انسجام و پیوندهای اجتماعی و عبور عراق از گردنه خطرناک بحران‌ها و چالش‌های پیچده و دشوار و در راس آن بحران ناشی از فعالیت گروه تروریستی تکفیری داعش و دیگر گروه‌های تروریستی با فتوای تاریخی تشکیل حشد شعبی ایفا کند.

منبع:تسنیم

ایلام بالاترین نرخ تورم را کسب کرد

بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ تورم دوازده ماهه منتهی به مهرماه ۱۴۰۰ برای خانوارهای کشور برابر با ۴۵.۴ درصد بود که استان  ایلام با ۵۳.۳ درصد بیشترین نرخ تورم سالیانه مهرماه ۱۴۰۰ را به نام خود ثبت کرده است. صدر نشینی استان ایلام در نرخ تورم کشوری در طول سال ۱۳۹۹ و در ادامه آن سال ۱۴۰۰ این سئوال را همواره در ذهن مردم این دیار به وجود آورده است که استانی با کمترین جمعیت نسبت به سایر استان‌های کشور چرا همواره در ردیف بالاترین نرخ تورم کشور قرار دارد؟کارشناسان اقتصادی، نبود نظارت بر بازار خرده‌فروشی، بی‌تاثیر بودن سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان متولی نظارت بر بازار و حامی تولید و مصرف کننده  را عامل این صدر نشینی تورم استان ایلام نسبت به سایر استان‌ها می دانند و بر این باورند ادامه این روند نه تنها تورم را کاهش نخواهد داد بلکه موجب افزایش آن در سنوات آتی خواهد شد.

منبع:تسنیم

رزمایش هشدار آمیز روسیه در دریای سیاه

شناورهای آمریکایی که وارد دریای سیاه شده اند؛ امروز سه شنبه شاهد رزمایش هشدارآمیز روسیه در این منطقه بودند. همزمان با حضور کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه، روسیه نیز رزمایشی نظامی را در این منطقه انجام داد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه دیروز گفته بود که نیروهای این کشور می‌توانند با دوربین چشمی، شناورهای آمریکایی را ببینند و آنها در تیررس سامانه‌های پدافندی روسیه هستند. رزمایش نیروی دریایی روسیه نیز که شامل تمرین شلیک به اهداف دشمن بود؛ همزمان با آماده باش سامانه‌های دفاع هوایی مستقر در شبه جزیره کریمه و «نووروسیسک» انجام شد. مسکو پیشتر هم درباره حضور کشتی‌های جنگی کشورهای غربی در دریای سیاه و نزدیک شدن آنها به ساحل کریمه هشدار داده بود. پیشتر، «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بود که اعزام کشتی‌های نظامی آمریکا به آب‌های دریای سیاه منجر به ایجاد ثبات در منطقه نشده و تنها کشورهای ساحلی دریای سیاه را به سمت اتخاذ سیاست‌های تقابل جویانه سوق خواهد داد. دریای سیاه، شش کشور هم کرانه با آن، یعنی کشورهای روسیه، رومانی، بلغارستان، اوکراین، گرجستان و ترکیه را از طریق دریای مدیترانه به اقیانوس اطلس پیوند می‌دهد. از میان این شش کشور، سه مورد (رومانی، بلغارستان و ترکیه) عضو ناتو هستند و دو کشور دیگر هم (گرجستان و اوکراین) امیدوارند که به پیمان آتلانتیک شمالی ملحق شوند. از سوی دیگر، اشراف دریای سیاه به تمامیت ارضی روسیه به این معنا است که بخش وسیعی از قسمت اروپایی این کشور در تیررس موشک‌های میان برد آمریکا قرار دارد که در رومانی مستقر شده است. اگر چه الحاق کریمه به روسیه که در سال ۲۰۱۴ محقق شد؛ قدرت بازدارندگی مسکو در دریای سیاه را افزایش داده اما واقعیت این است که کوچک‌ترین غفلت می‌تواند به تغییر موازنه قوا به نفع بلوک غرب تمام شود. لوید آستین وزیر دفاع آمریکا، دو هفته پیش، در سفر به کشورهای حوزه دریای سیاه، از گرجستان و رومانی هم بازدید کرده بود. یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا پیش از سفر آستین، در این باره گفت: ما در حال تقویت کردن حاکمیت کشورهایی هستیم که در خط مقدم تجاوز روسیه قرار دارند! از سوی دیگر، «آنگرت کرامپ-کارن باوئر» وزیر دفاع آلمان هم مدعی شده بود که ناتو باید آماده باشد روسیه را با سلاح‌های هسته‌ای مهار و از هرگونه نقض حریم هوایی بر فراز کشورهای بالتیک و اطراف دریای سیاه جلوگیری کند- ادعایی که واکنش تند روسیه را در پی داشت.

منبع:مهر

کودک بافقی قاچاقچیان را لو داد

فرمانده انتظامی شهرستان بافق ازکشف مقادیری هروئین از یک خودرو با همکاری کودک ۸ ساله خبر داد. سرهنگ شهرام طولابی نژاد اظهار داشت: مأموران گشت کلانتری شهرستان بافق با اطلاع از مشکوک بودن یک دستگاه خودرو سواری که شیشه عقب آن نیز شکسته شده بود و در یکی از مناطق شهر پارک بود، به محل مراجعه کردند. وی ادامه داد: با حضور مأموران در محل و استعلام مشخص شد که خودرو توقیفی است که در بازرسی از آن مقادیری هروئین کشف و مأموران کلانتری ضمن توقیف خودرو، متهم را نیز دستگیر کردند. فرمانده انتظامی بافق افزود: این اقدام از طریق کودک هشت ساله‌ای که به خودرو مشکوک شده بود و خودرو را با شیشه شکسته دیده بود انجام گرفت که این کودک موضوع را به پدر خود بازگو که با اطلاع به پلیس، متهم دستگیر شد.

منبع:مهر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha