جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویذ/ گردهمایی روسای دانشگاه های قم در موسسه امام خمینی(ره)

حوزه/کی نژاد گفت: انتظار ما از قم به دلیل برخورداری از شرایط محیطی و ظرفیتی مناسب از لحاظ الگو پذیری دانشگاه ها، این است که بتواند حل کننده بسیاری از مسائل و اتفاقات فرهنگی، تربیتی و دینی در بحث استاد و دانشجو باشد.

به  گزارش خبرنگارخبرگزاری حوزه، دکتر محمد علی کی نژاد در گردهمایی منطقه‌ای هیئت اجرائی جذب دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی استان قم که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به نقش و تلاش مرحوم آیت الله مصباح یزدی برای مسئله و بحث تربیت اساتید و جذب آنها برای دانشگاه، گفت: آن مرحوم از زمانی که این مباحث مطرح شده بود، بسیار جدی و پی گیر و حتی محور همه مباحث بود.

رئیس شورای جذب هیئت علمی کشور افزود: همین جدیت ایشان در سال ۸۷، زمینه ساز تصویب مسئله مهم تربیت استاد و جذب آنها برای دانشگاه در شورای عالی انقلاب فرهنگی شد.

وی بیان داشت: اما با همه این احوالات، قم دارای شرایط بسیار خوب محیطی و ظرفیتی از نظر وجود دانشگاه و مراکز عملی است و از این لحاظ می تواند الگوی برای سایر کشور بلکه کشورهای اسلامی باشد.

کی نژاد گفت: انتظار ما از قم به دلیل برخورداری از شرایط محیطی و ظرفیتی مناسب از لحاظ الگو پذیری دانشگاه ها، این است که بتواند حل کننده بسیاری از مسائل و اتفاقات فرهنگی، تربیتی و دینی در بحث استاد و دانشجو باشد.

رئیس شورای جذب هیئت علمی کشور با بیان اینکه روند جذب هیئت علمی و استاد در دانشگاه ها براساس طرح آمایش صورت می گیرد، عنوان کرد: براین این اصل مهم اسرار داریم و تلاش می کنیم این روند در کشور ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به شرائط کرونایی که دو سال دانشگاه و تحصیل دانشجویان و آموزش مراکز علمی را تحت تأثیر قرار داد، عنوان کرد: این دو سال آموزش علمی دانشجویان را به نوعی به مخاطره انداخت، اما از طریق فضای مجازی توانسته ایم، کارهایی انجام دهیم.

کی نژاد گفت: اما موضوع مهمتر بحث فرهنگی، معنوی و اخلاقی دانشجویان است که ما را نگران کرده است و باید برای این امر مهم فکر سریعی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha