پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویذ/ گردهمایی روسای دانشگاه های قم در موسسه امام خمینی(ره)

جوزه/ یکی از تجارب موفق نظام اسلامی، بحث ولایت بوده که در مؤسسه آموزشی وپژوهشی امام خمینی(ره) طراحی و اجرا شده است. این مقوله در تولید فکر و اندیشه اسلامی و اجرای معنویت و اخلاق در دانشگاه ها می تواند مؤثر باشد.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، دکتر محمدی در گردهمایی منطقه‌ای هیئت اجرائی جذب دانشگاه‌ها، مؤسسات و مراکز آموزش عالی استان قم که در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد. گفت: این جلسه با هدف آینده نگری و بررسی برنامه ۴ ساله جذب اعضای هیئت علمی مبتنی بر بیانی گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

دبیر هیئت عالی جذب هیئت علمی کشور با بیان این که استان قم مرکز علوم اسلامی و معارفی است و اگر به دنبال تحول در جامعه ای هستیم، باید این تحول در مسیر فکر و اندیشه باشد، عنوان کرد: لذا از این لحاظ قم می تواند اثرگذار باشد.

وی با بیان این که در بیانیه گام دوم روی مقوله های بسیار مهمی چون علم و فنآوری، معنویت و اخلاق و فرهنگ تأکید شده است، اظهار داشت: ما در مقوله علم و فنآوری توانسته ایم اثرگذار باشیم اما متأسفانه در بعُد اخلاق و معنویت در دانشگاه ها و در مقوله تربیت و جذب استاد و اعضاء هیئت علمی نتوانسته ایم به موفقیتی برسیم و اساسا دو مقوله اخلاق و معنویت در دانشگاه ها کم اثر شده است.

محمدی گفت: در همین مقوله معنویت، اخلاق و تولید فکر و اندیشه اسلامی، یکی از تجارب موفق نظام اسلامی، بحث ولایت بوده که در مؤسسه آموزشی امام خمینی(ره) طراحی و اجرا شده است.

دبیر هیئت عالی جذب هیئت علمی کشور افزود: این طرح باید در دانشگاه ها اجرایی شود و از ظرفیت بسیار خوب این مؤسسه در بحث ولایت استفاده و سرفصلهای بحث ولایت را وارد مباحث معارفی کنیم و در همان راستا اقدام به توانمند سازی و تقویت اساتید و دانشجویان نماییم تا در ادامه بتوانیم در بحث بیانیه گام دوم و اجرای آن و در حوزه آموزشی عالی نیز سهم خودمان را ایفاء کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha