پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حجت الاسلام و المسلمین حیدری ، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، با بیان اینکه شادگان شهر شعر، ادب و فرهنگ است، گفت: اهالی شادگان هموار پیشتاز عرصه مقابله با استکبار بوده و مردم مقاوم این شهر دربرابر تجاوز بسیاری از جمله انگلیسی‌ها ایستادگی کرده و آنها را شهر خود بیرون کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در مراسم روز ملی شادگان و گرامیداشت ابن سکیت دورقی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شادگان، با بیان اینه شادگان شهر شخصیت های علمی و ادبی بزرگی در جهان اسلام است، اظهارداشت: مردم دورق اسلام را به همراه با ولایت اهل بیت(ع) شناختند و ولایتمداری مردم خوزستان مخصوصا شادگان از ابتدای ورود اصحاب امیرالمؤمنین بر کسی پوشیده نبود.

وی با بیان اینکه اهالی شادگان هموار پیشتاز عرصه مقابله با استکبار بوده اند، افزود: مردم مقاوم این شهر دربرابر تجاوز بسیاری از جمله انگلیسی‌ها ایستادگی کرده و آنها را شهر خود بیرون کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به ویژگی‌های "ابن سکیت دورقی" گفت: علم، ادب، جهاد، اجتهاد، شهادت و ولایت مداری بارزترین صفات شخصیتی "ابن سکیت دورقی" بود که همین ویژگی ها بین مردم شادگان نیز تسری یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری، اضافه کرد: ابن سکیت یکی از دانشمندان و ادبای عصر متوکل عباسی، ارباب لغت و صاحب نظر در علوم مختلف بود که به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) علاقه و محبت فراوانی داشت که نهایتاً وی در دفاع از اهل بیت در برابر متوکل عباسی به شهادت رسید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، افزود: ابن سکیت‌ در گردآوری و تدوین‌ اشعار عرب‌ که‌ از نیمه دوم‌ سده دوم قمری تا اواخر سده سوم‌ در شهرهایی بصره، کوفه و بغداد نقش‌ بسیار مهمی داشت‌.

وی در پایان سخنان خود، با تأکید بر اینکه مشکلات شهرستان شادگان خصوصا مشکل آب و همچنین بیکاری باید حل شود، تصریح کرد: امیدواریم با همت مردم شادگان و حمایت مسئولان هرچه سریع‌تر شاهد رفع معضلات منطقه باشیم.؛ البته اقدامات خوبی در سالهای اخیر برای رفع مشکلات شادگان انجام شده که باید این اقدامات در بخش صنعت و کشاورزی تداوم یابد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha