جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
خسارت شدید سیلاب و تگرگ به مدرسه علمیه باقرالعلوم

حوزه/ با دستور ویژه استاندار آذربایجان غربی جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان مهاباد به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، با توجه به تماس تلفنی ریاست جمهور با استاندار آذربایجان غربی و دستور ویژه بر رفع مشکلات ناشی از سیل در مهاباد، امروز جلسه ستاد مدیریت بحران این شهرستان به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد .

به گفته مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی در پی وقوع سیل روز چهارشنبه در منطقه مکریان مهاباد، بلافاصله با دستور استاندار تمامی دستگاههای خدمات رسان و امدادی وارد عمل شدند.

امیر عباس جعفری افزود: خوشبختانه این سیل خسارت جانی نداشت و امروز نیز در ادامه پیگیری های استاندار آذربایجان غربی جلسه ستاد مدیریت بحران با حضور معاون عمرانی استاندار در فرمانداری مهاباد تشکیل و مقرر شد تمامی موارد و خسارت های ناشی از سیل ارزیابی و حداکثر تا پایان وقت امروز جمعه به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال شود.

وی با بیان این که با تلاش شهرداری و ‌دستگاه های خدمات رسان امروز وضعیت در مناطق سیل زده به حالت عادی بر می گردد، گفت: جلوگیری از ساخت و ساز در بستر مسیل ها و حریم رودخانه‌ها و ساماندهی بناهای ساخته شده در محدوده آنها باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری آذربایجان غربی با بیان اینکه بروز سیل در این فصل از سال امری بی سابقه بوده است، افزود: خشکسالی‌ های اخیر، تغییر رژیم بارندگی‌ها، افزایش بارش ‌های رگباری و متوسط دمای سالانه، بی‌نظمی‌های اقلیمی را به دنبال داشته و موجب بروز حوادثی از این دست شده است.

جعفری اضافه کرد: با توجه به امکان تکرار این حادثه در این شهرستان به ویژه در منطقه "مکریان" نیاز است تا مطالعات لازم صورت گرفته و اقدامات لازم از جمله ایجاد زیرساخت‌ها به ویژه کانال های انتقال آب به صورت کاملا حساب شده احداث شود.

وی افزود: کارگروهی نیز باید با عضویت دادستان و دیگر دستگاه های مرتبط در این شهرستان تشکیل شود تا میزان خسارت ها برآورد و ساخت و سازهای غیرمجاز نیز در مسیر سیل احداث شده است شناسایی شود. 

فرماندار ویژه مهاباد نیز در این جلسه گفت: از نخستین دقایق وقوع سیل در این شهرستان همه ادارات، دستگاه های اجرایی و نیروهای نظامی بسیج شده و در حال ساماندهی مناطق سیل زده و پاکسازی خیابان ها و کوچه ها هستند.

عارف خدرلو با بیان اینکه محور پیرانشهر نیز در کمتر از یک ساعت بازگشایی شد، افزود: در این حادثه بر اثر آخرین برآوردهای انجام شده ۷۵ واحد مسکونی دچار آبگرفتگی شده و به بیش از ۳۰ دستگاه خودرو نیز خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه شرایط توپوگرافی منطقه مکریان به گونه ای است که نیازمند احداث سیل‌گاه است، اظهار کرد: جلسه ای در همین رابطه در این شهرستان برگزار خواهد شد تا اصلاحات لازم و در صورت نیاز مطالعات بیشتری برای تثبیت بستر این منطقه صورت پذیرد و در صورت نیاز همچنین از محل اعتبارات مدیریت بحران استان نیز اعتباراتی برای این منظور درخواست خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha