جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جاهد

حوزه/ یک فیلمساز گفت: برای موفقیت سینما در پرداختن به موضوعات دینی باید نگرش به آن غیرمستقیم باشد.

علی جاهد، فیلمساز در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: به نظرم نپرداختن غیرمستقیم به موضوعات دینی در آثار سینمایی کاربرد بیشتری دارد، چراکه مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد، البته این موضوع نیز تنها مختص به سینمای ایران نمی‌شود، بلکه در سینمای جهان نیز وقتی قرار است موضوعی خاص مدنظر قرار گیرد آن را به شکلی مستتر و هنرمندانه در کار جای می‌دهند تا مخاطبان با آن ارتباط بیشتری برقرار کنند.

وی افزود: یکی از مشکلات رایج در تولیدات دینی بزرگنمایی مفاهیم است. این اقدام با هدف تاثیرگذاری بیشتر انجام می‌شود اما در حقیقت کارکرد آن برعکس است. من این نکته را در فیلم جدید خود سعی کردم به بهترین نحو مد نظر قرار دهم. در ضمن در فیلمی که قرار است به عنوان اولین اثر سینمایی خود سال‌ آینده جلوی دوربین ببرم موضوعات دینی مد نظر است اما همانند فیلم‌های کوتاهم آن را غیرمستقیم پردازش کرده‌ام.

کارگردان فیلم کوتاه «چروک» ادامه داد: یکی دیگر از شروط موفقیت فیلم‌های دینی، استفاده از عوامل مطرح و حرفه‌ای در آثار است. یعنی وقتی قرار است اثری ارزشی تولید شود، جلو و پشت دوربین باید از بهترین افراد استفاده کند. این اتفاق در فیلم «در مدت معلوم» که پدرم تهیه‌کنندگی آن را بر عهده داشت رخ داده بود. همچنین در فیلم‌های دینی باید مباحث انسانی به شکل جدی مد نظر قرار گیرد. این امر نیز چیز عجیبی نیست چون در دین مبین اسلام به وفور درباره موضوعات انسانی حرف زده شده است.

جاهد تاکید کرد: فیلم دینی اگر بتواند لحظه‌ای تماشاگر را به این فکر وا دارد که پیرامون رفتار خود دقیق شود به نظرم موفق بوده است، چون اگر هر یک از ما به کاری که کرده‌ایم بیندیشیم، مطمئن باشید بسیاری از رفتارهایی که درست نیست رخ نخواهد داد، همچنین فردی که می‌خواهد فیلم دینی را جلوی دوربین ببرد باید به موضوعی که به آن می‌پردازد اعتقاد داشته باشد تا کارش بر دل و جان تماشاگر بنشیند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha