جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
شاهرخی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و همدلی اقدامات سازمان هایی همچون هلال احمر با محوریت جوانان برگ زرینی برای کشور و استان لرستان رقم زدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی، نماینده ولی فقیه در لرستان در مراسم گرامیداشت هفتاد و چهارمین سالروز تاسیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با بیان اینکه کشور ایران در سال ۱۳۰۱ به جمعیت صلیب سرخ پیوست، اظهارداشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی همراهی و پیوستگی هلال احمر با صلیب سرخ با تغییر نماد هلال احمر ادامه پیدا کرد.

وی افزود: سازمان جمعیت هلال احمر یک سازمان مردمی، عام المنفعه و خیریه است که برپایه نوع دوستی و ایجاد صلح، آرامش و گسترش مهرورزی تاسیس شده است.

امام جمعه خرم آباد بیان داشت :سازمان هلال احمر تلاش می کند در حوادث به جان‌های خسته امید بدهد و سبب آرامش و آسایش حادثه دیدگان شود و در واقع اهداف کلی سازمان هلال احمر بر همین محور  است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: در هر جایی گروهی دچار حادثه می‌شوند سازمان هلال احمر صرف نظر از عقایدها، باورها و مرزها و اقلیم‌ها به کمک آنها می‌رود.

وی ادامه داد: کسی که در جمعیت هلال احمر فعالیت می کند علاوه بر انجام وظیفه سازمانی وظیفه عبادتی خود را نیز انجام می دهد، وظیفه ای است که خداوند متعال از ما درخواست کرده است.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به فعالیت های هلال احمر در بحث کرونا تصریح کرد: در برنامه های معیشتی ،مواسات و همدلی ،ضد عفونی و واکسیناسیون حضور پررنگی دارد که اینگونه فعالیت ها علاوه بر وظیفه سازمانی یک  وظیفه عبادی است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی خاطرنشان کرد: از همان روزهای ابتدا  شیوع کرونا سازمان‌هایی همچون هلال احمر که متکی به جوانان بودند به میدان آمدند و اقدام به ضدعفونی کردن خیابان ها محلات کردند و پس از آن به تدریج دستگاه های اداری به میدان آمدند.

وی اظهار کرد: پس از دستور مقام معظم رهبری مبنی بر مواسات و همدلی اقدامات سازمان هایی همچون هلال احمر با محوریت جوانان برگ زرینی برای کشور و استان لرستان رقم زدند.
 
امام جمعه خرم آباد بیان کرد: بارها و در حوادث گوناگون همچون سیل ۹۸ و کرونا ثابت شد که جوانان و نوجوانان ما مردها و زن های روزهای سخت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی با بیان اینکه رسیدن آمال و آرزو هایی که در گذشته به ظاهر دست نیافتنی بود به وسیله جوانان و نوجوانان دست یافتنی شده اند، عنوان کرد: روزی گفتگو و آرزوی مردم ایران این بود که آیا می شود آمریکا و اسرائیل در سیاست گذاری، برنامه ریزی و اجرا در کشور ما دخالت نکنند ولی این آرزوها امروز توسط نسل امروز و نسل گذشته محقق شد.

وی بیان کرد: کشور و استان ما آرزوهایی همچون ارتقاء فرهنگی، پیشرفت در همه زمینه ها دارد و این آرزوها همچون گذشته به دست جوانان به شرط علم آموزی، دشمن شناسی و تقویت رابطه معنوی با خداوند و همچنین پایبندی و عمل به آموزه های الهی محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان  اینکه  استان لرستان یک استان کوهستانی و حادثه خیز است گفت: جمعیت هلال احمر باید با توجه به حادثه خیز بودن استان از تجهیزات لازم برای مقابله با حوادث احتمالی برخوردار باشد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: در جمعیت هلال احمر می توان براساس ضوابط و اعمال قانون و همچنین بدون تبعیض جوانان را  که موتور پیشران جامعه هستند در بدنه سازمان جذب کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha