جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان با اشاره به اینکه به دلیل کوتاهی‌های بنده و امثال بنده نباید فعالان این عرصه سست شوند، گفت: امر به معروف وظیفه شرعی همه ما است و باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم و طرف حساب ما خداوند است نه مسئول و دبیر ستاد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، عصر امروز در جمع فعالان عرصه امر به معروف و نهی از منکر استان و طلایه داران امر به معروف، با تاکید بر اهمیت امر به معروف و ترویج این مسئله در جامعه، اظهار داشت: از روز اول حضور در همدان مسئله امر به معروف برای شخص بنده جز مهم ترین دغدغه ها بوده و هست.

وی با بیان اینکه اگر به حرف ها و عملکرد بنده نقدی وارد باشد، باید با صراحت لهجه گفته شود، گفت: در رابطه با مشکلات امر به معروف و معظلات فرهنگی، اگر بخواهیم تعارف داشته باشیم مدیون خواهیم بود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه به دلیل کوتاهی‌های بنده و امثال بنده نباید فعالان این عرصه سست شوند، مطرح کرد: امر به معروف وظیفه شرعی همه ما است و باید در پیشگاه الهی پاسخگو باشیم و طرف حساب ما خداوند است نه مسئول و دبیر ستاد.

وی با تاکید بر اینکه اگر مسئولی نیز کوتاهی کرد ما باید وظیفه خودمان را انجام دهیم، ابراز کرد: آنچه مهم است حرکت در مسیر رسیدن به اهداف و عدم غفلت از این فریضه است و نام شخص در این راه مطرح نیست.

نماینده ولی فقیه دراستان همدان افزود: اگر به دنبال نام حرکت کنیم و از مسئولیت اصلی غافل شویم، این هوای نفس است که بر ما حاکم می شود و دیگر نمی توانیم به درستی انجام وظیفه کنیم.

وی با بیان اینکه رویکرد اصلی ستاد باید انجام کارهایی باشد که متولی ندارد، اظهار داشت: بنده در جلسات مختلف با فعالان این عرصه درخواست ارائه طرح فرهنگی برای محیط های عمومی مثل خیابان بوعلی و بلوار ارم را ارائه کردم و بازهم این درخواست را مطرح می کنم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با اشاره به اینکه رفتارها و اقدامات گذشته باید تحلیل جامع شناختی صورت گیرد، گفت: نباید فضای جامعه را به سمت دو قطبی پیش ببریم، بلکه فعالیت های فرهنگی و استفاده از ظرفیت های موجود می توان تاثیر گذاری مطلوب در عرصه امر به معروف را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در بحث حجاب و عفاف، پوشاک، معضلات فرهنگی و آلمان های تبلیغات در سطح شهر نیازمند همراهی همه فعالان هستیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه امام جمعه باید نقش پدری در جامعه داشته باشد، یادآور شد: اول کسی که باید با فساد مبارزه کند، پدر است و سیاست ما نیز بر این مسئله می باشد، اما شرط آن این است که فساد ثابت شده باشد.

وی با تاکید بر اینکه دبیر ستاد باید با نهادهای مختلف تعامل داشته باشد، گفت: ضمن تقدیر از خدمات و فعالیت های حجت الاسلام مظاهری، امیدواریم دبیر جدید ستاد خلاهای موجود را پر کند و با نگاهی فرهنگی در عرصه مطالبه گری بیش از پیش فعالیت داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    0 0
    وقتی موضوع حجاب و امر به معروف و نهی از منکر قانون شد به خودی خود مردم نمیتوانند اعمال قانون کنند و میبینیم در بسیاری از موارد به آمر معروف میگویند تو چکاره ای و دلیلش اینه که قانون را فقط ضابطین میتوانند اعمال کنند . قدرت قانونی به نیروهای بسیج داده نشد و نیروی انتظامی هم توان کافی برای اعمال قانون ندارد از طرف دیگر گوشی های موبایل است که همه هر درگیری را فیلمبرداری و روی اینترنت بازگدازی میکنن تا به حیثیت نظام لطمه بزنند