دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
دکتر قدیر

حوزه/ در قم ۶۵ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالا واکسن زدند امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند و میزان استقبال بالاتر رود. برای این کار مراکز جدیدی هم در قم افتتاح شده که از جمله در مسجد مقدس جمکران است .

دکتر قدیر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به واکسیناسیون دانش آموزان ۱۸ تا ۱۲ سال و عدم همکاری بعضی از والدین در این مسئله عنوان کرد: ما در بحث واکسیناسیون عمومی به دنبال اقناع سازی هستیم، که همه بیایند و اکسن بزنند چرا که بعضی از بیماری ها و ویروس ها واگیر دار هستند و ممکن همه را درگیر کند، از این رو نیازمند اقناع سازی در جامعه برای امر واکسیناسیون هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، افزود: اما در ارتباط با دانش آموزان متأسفانه مقدار واکسیناسیون در قم پایین است و امیدواریم جوانان ۱۲ تا ۱۸ سال تا اسرع وقت واکسینه شوند تا مراکز آموزشی بازگشایی شود. تا زیر ساخت های آموزشی کشور آسیب نبیند.

وی، بیان داشت: ما در وزارت بهداشت بحث اجبار واکسن را نداریم ولی وزارت قوانینی وضع می کند که دیگران درگیر نشوند، ولی ما از همه خواهش می کنیم و در حال اقناع سازی هستیم تا بیایند واکسن بزنند تا جلوی پیشروی گرفته شود و در مدارس هم شاهد اپیدمی نباشیم.

 قدیر گفت: اما در قم ۶۵ درصد دانش آموزان ۱۲ سال به بالا واکسن زدند امیدواریم این رقم افزایش پیدا کند و میزان استقبال بالاتر رود. برای این کار مراکز جدیدی هم در قم افتتاح شده که از جمله در مسجد مقدس جمکران است و امیدواریم درصد واکسیناسیون افزایش پیدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha