یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تربیت فرزند

حوزه/ محمدلو گفت: امروز ابزارهای رسانه ای امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانون های ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق قرار داده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان، نوجوانان و حتی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می بینیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، امروز در مراسمی که به صورت مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی برگزار شد، اولین قدم در تربیت فرزندان مهدوی را دغدغه والدین عنوان کرد و اظهار داشت: خودسازی والدین در تربیت فرزندان مؤثر است و اگر پدر و مادر به آموزه هایی که به فرزند خود یاد می دهند، عامل باشند بسیار در تربیت فرزند موثر خواهد بود.

وی به تاثیر محبت اهل بیت(ع) در تربیت فرزندان اشاره کرد و افزود: محبت پدر و مادر نسبت به اهل بیت(ع) در تربیت فرزندان بسیار مؤثر است. والدین و مربیان کودکان با اخلاق دینی نسبت به تربیت کودکان و نوجوان اقدام کنند و آن ها را به اهل بیت وصل کنند.


استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی توجه به کرامت و شخصیت کودکان را از دیگر عوامل شکل گیری شخصیت آن ها عنوان کرد و ادامه داد: لقمه حلال در شکل گیری شخصیت دینی فرزندان بسیار مؤثر است. در تربیت اولاد ایمان سالم و صالح و سعه صدر و گذشت از خطاهای آن ها، تاثیر بسزایی دارد و باید فرزندان خود را با امام زمان (عج) آشنا سازیم.

وی بر لزوم توجه مسئله معنویت و اخلاق اشاره کرد و گفت: باید ارزش های معنوی از جمله اخلاص، ایثار، توکّل، ایمان در جامعه برجسته شود؛ فضیلت‌هایی چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت، تواضع، اعتمادبه‌نفس و دیگر خلقیّات نیکو که جهت‌دهنده‌ همه‌ حرکت ها و فعّالیّت های فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه می باشد مورد تاکید قرار گیرد.

محمدلو تصریح کرد: هر اندازه معنویت و وجدان اخلاقی در جامعه بیشتر رشد کند برکات زیادی به بار می‌آورد، البته این مسئله محتاج جهاد و تلاش است. امروز ابزارهای رسانه امکان بسیار خطرناکی در اختیار کانونهای ضدّ معنویّت و ضدّ اخلاق قرار داده است و هم‌اکنون تهاجم روزافزون دشمنان به دلهای پاک جوانان، نوجوانان و حتی نونهالان با بهره‌گیری از این ابزارها را به چشم خود می بینم و باید مسئولین و متولیان امر در این باره به مسئولیت خود عمل کنند، البته این مسئله به معنی نادیده گرفتن وظایف مردم نیست.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    3 0
    متاسفانه کتابهای درسی دراین آموزش وپرورش نظام جدید،ازنظر علمی ومذهبی بسیارتنزل پیداکرده اند. درحالیکه هدف اصلی ایجاد اموزش وپرورش ومهمترین بخش ان، بحث پرورش وآموزشِ دانش اموزان است.ومهمترین قسمت آن هم،محتوای کتابهای درسی است. امامتاسفانه،مسئولان و وزیرپیشنهادی،این مهمترین را اهمیتی نمیدهند!.ومهمترین چیزبرایشان بحث حقوق ومزایای معلمان است.