جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سرجوخه

حوزه / بازیگر سریال «سرجوخه» گفت: این سریال نشان داد، اگر کشورمان در امنیت کامل به سر می‌برد نشأت گرفته از قدرت نیروهای امنیتی است.

سامان صفاری، بازیگر سریال «سرجوخه» در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه،‌ با بیان اینکه این سریال توانایی‌های نیروهای امنیتی ما را به تصویر می‌کشد، گفت: در اطراف ایران اسلامی کشورهایی قرار دارند که هر کدام دستخوش آشوب و اتفاقات بسیار هستند، اما اگر می‌بینیم در چنین شرایطی ایران در امنیت کامل به سر می‌برد، چرایی آن یک دلیل دارد آن هم وجود نیروهای امنیتی و اطلاعاتی بسیار قوی ایران هستند و کار خود را به خوبی انجام می‌دهند. این امر نکته‌ای است که باید در معرض دید مخاطبان قرار گیرد.

وی افزود: رمز موفقیت یک اثر تلویزیونی نشان دادن حقیقت به شکل درست و جذاب است. اینکه یک سریال امنیتی موفق می‌شود دلیلش تنها اکشن‌های آن نیست، بلکه واقع‌نگری کار نیز دخیل است. پس توصیه می‌کنم از نشان دادن واقعیت‌ها واهمه‌ای نداشته باشیم. سریال «سرجوخه» و «خانه امن» نشان داد ما توانایی ساخت کارهای امنیتی را داریم.

صفاری با بیان اینکه سریال‌هایی نظیر «سرجوخه» مردم را از ماهواره‌ها دور می‌کند، بیان کرد: در این مجموعه کاراکترها ما به ازای بیرونی دارند، به‌نحوی که نمونه‌های آن را در جامعه به خوبی می‌بینیم برای همین اگر کارهایی نظیر «سرجوخه» بیشتر تولید شود و ما از نشان دادن واقعیت ها هراسی نداشته باشیم خواهیم توانست مخاطب را جذب تولیدات داخل کرده و آنها را از ماهواره دور کنیم.

این بازیگر در پایان تاکید کرد: اگر من توانستم نقش کیان را در «سرجوخه» به خوبی ایفا کند نشئت گرفته از تلاش‌های کارگردان و بازیگران سریال است. با این توضیح جا دارد در اینجا از آنها تشکر داشته باشم. در خاتمه باید بگویم کارهایی اینچنینی باید تولید شود تا مردم عزیزمان از تماشای تولیدات داخلی رضایت داشته باشند به ویژه در شرایط فعلی که آنها با مشکلات اقتصادی شدید دست و پنجه نرم می‌کند حداقل تلاش اهالی سینما و تلویزیون می‌بایست این باشد که کارهای با کیفیت به آنها عرضه کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    22 0
    سایت حوزه نیوز کار خوبی می کند که وارد نقد سینما و سریال و فیلم شده است ولی فکر می کنم لازم است از تمامی جریان های فکری در نقد فیلم و سریال استفاده شود. بطور مثال سایت حوزه نیوز با قدرت تمام برای تمجید و تبلیغ فیلم «منصور» وارد عمل شد و مطالبی را ارسال کرد. نمی دانم آیا مسولان حوزه نیوز خودشان فیلم «منصور» را که این قدر تبلیغ می کردند دیده بودند یا خیر، فیلم منصور اثر خوبی بود ولی یک انتقادی که به این فیلم هست اینه که از روحانیت تصویر یک فرد "تپل مفتخور مزاحم با حرفهای کلیشه‌ای" رو به مخاطب القا می‌کرد تاجاییکه افراد حاضر در سینما هروقت می‌دیدند تیمسار ستاری حال روحانیون رو می‌گرفت، دلشون خنک میشد، این حلقه و جریان رسانه‌ای و حاکمیتی که در بعضی نهادهای انقلابی وجود داره و در پی پر و‌ بال دادن به این کلیشه ‌ست که روحانیت مشکله و کلید حل مشکلات کشور حاکمیت نظامی و امنیتی هست رو دستکم و ساده نگیرید، در سالهای آتی بیشتر ازشون می‌بینید و می‌شنوید، تا حالا فیلمی دیدید که مثلا به یکی از نقاط ضعف و معضلات نهادهای نظامی و امنیتی پرداخته باشه؟ اصلا چنین فیلمی اجازه ساخته شدن داره؟ بنظرتون پایان دهه ای که فقط معضلات و نقصان روحانیت غلیظ روایت میشه، و نهاد نظامی و امنیتی ناجی ست، چه شکلی هست؟ دعوای صنفی بین روحانیت و نظامی ها و امنیتی‌ها دعوای قدرت و مضر برای مملکته واقعیت اینه هر سه صنف نقاط ضعف و قدرت دارند، هیچکدوم نه ناجی هستند و نه معضل و نه جای یکدیگر رو پر می‌کنند بایستی اجازه داد نقاط ضعف هر سه صنف نقد و مطرح بشه و نقاط قوت هر سه صنف تقویت بشه اصلا شما اجازه دارید از سربازی بگید؟ یا برخی شاید بگویند فیلم قلاده های طلا در انتقاد از نهادهای امنیتی بود، ولی این طور نیست پیام آخر فیلم در آنجا بود که وقتی حفاظت اطلاعات وارد دستشویی مترو میشه تا به بیننده القا کند که یعنی نقص هست ولی خودمون میدونیم و درستش میکنیم منتهی این فیلما که در نقد روحانیون است میگه ضعف در روحانیت هست ما نطامیا درست‌شون میکنیم