شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سل

نماینده ولی فقیه در کاشان، نماز جمعه را سنگر پایداری در مقابل دشمن، مرکز تعمیم کتاب و سنت الهی، پیگیری رفع مشکلات مردم، مبارزه با استکبار و مدرسه تبیین مسائل دینی و سیاسی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه قمصر، اظهار داشت: شرکت در نماز جمعه جبران بندگی و نیایش به درگاه خداوند متعال است.

وی افزود: استفاده گردشگران و مسافران از فضای خوش آب و هوای قمصر اشکالی ندارد، ولی شرکت در نماز جمعه این شهر را هم وظیفه اعتقادی خودشان بدانند.

عضو مجلس خبرگان رهبری، نماز جمعه را مهم تر از سیاحت، تجارت، فعالیت سیاسی، کارکردن در مزرعه، ساخت و ساز و ... دانست و گفت: نماز جمعه راز وحدت، یکرنگی و یکپارچگی جامعه توحیدی است.

وی، به نقش نماز جمعه در تشویق و ترغیب مردم به جبهه های جنگ تحمیلی در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد : بخش عظیمی از هیجانات اعزام به جبهه از تریبون نماز جمعه بود.

آیت الله سلیمانی افزود: در دوران دفاع مقدس بعد از اتمام نماز جمعه انبوهی از اتوبوس ها و کامیون ها برای اعزام رزمندگان و ارسال کمک های مردمی برای پشتیبانی از جنگ و رزمندگان به صف می ایستادند.

وی، نماز جمعه را مرکز تربیت همگانی و پایگاه کوبنده و در هم شکننده دشمنان دانست و ادامه داد: نماز جمعه تنها جایی است که دشمنان بیشترین ضربه ها را در آن متحمل شده و می شوند.

نماینده ولی فقیه در کاشان، نماز جمعه را سنگر پایداری در مقابل دشمن، مرکز تعمیم کتاب و سنت الهی، پیگیری رفع مشکلات مردم، مبارزه با استکبار و مدرسه تبیین مسائل دینی و سیاسی دانست و گفت: معظم رهبری فرمودند: امام جمعه فرمانده قرارگاه فرهنگی است.

آیت الله سلیمانی با قدردانی از زحمات شش ساله حجت الاسلام ذوالفقاری امام جمعه سابق قمصر، گفت: حجت الاسلام ذوالفقاری به گواهی مردم یکی از فرماندهان موفق قرارگاه فرهنگی نماز جمعه بود.

وی همچنین برای حجت الاسلام کتابچی، امام جمعه جدید شهر قمصر آرزوی موفقیت کرد.

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در کاشان، در پایان مراسم به اتفاق همراهان با حضور در منزل شهیدان ناصری نژاد قمصری، با خانواده این شهدای عزیز دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha