دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
image.png

حوزه/ غفلت از حال دیگران و اختلاف بین مسلمانان مسئله ای بود که دشمنان از گذشته روی آن سرمایه گذاری کرده بودند و در تلاش اند آن را به سرانجام برسانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حامدی در رزمایش توزیع ۵۰۰ بسته مواد غذایی که به همت دفتر امام جمعه پردیسان، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بسیج سازندگی، قرارگاه فرهنگی و جهادی مسجد امام سجاد(ع) و ... در پردیسان قم برگزار شد، گفت: در کتاب انسان ۲۵۰ ساله، رهبر انقلاب، نظریه مهمی بیان شده و آن موضوع مسئولیت است که هر کدام از معصومین(ع) براساس زمان خود عهده دار بودند و آن را انجام می دادند.

امام جمعه پردیسان افزود: اما با همه این احوالات، همه معصومین(ع) در کنار بحث امامت و هدایت در عمل، مسئله ای واحد و اشتراک داشتند و بدان پایبند و به دیگران هم توصیه می کردند و آن هم رسیدگی به نیازمندان، دستگیری از محرومین و ... جامعه بوده است.

وی بیان داشت: حتی در زندگی امام حسن عسکری(ع) مسئله ای هم که پررنگ بوده موضوع زمینه سای برای ایجاد تمدن اسلامی است و این مسئله مهم نیز از جمله گم شده های جامعه امروز است.

وی بیان داشت: مسئله دیگر که باید بیش از این در جامعه پررنگ شود و اهل بیت(ع) تلاش فراوانی برای آن کرده اند، بحث وحدت مسلمین و رعایت حال مخالفین است. این موضوع نیز دیگر گمشده جامعه امروز است که باید بدان آن توجه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی اضافه کرد: غفلت از حال دیگران و اختلاف بین مسلمانان مسئله دیگری بود که دشمنان از گذشته روی آن سرمایه گذاری کرده بودند و در تلاش اند آن را به سرانجام برسانند و در این رابطه می توان به کشتار مسلمان و مسلمان کشی اشاره کرد که بارها از سوی آنها اتفاق افتاد.

امام جمعه پردیسان افزود: ما وظیفه داریم بیش از گذشته به وحدت، رأفت و مهربانی، بحث مساوات و کمک به نیازمندان و رعایت حال مخالفین در حول محور مسجد، امام جمعه و ... توجه داشته و به آن جامه عمل بپوشیم.

وی با اشاره به ساخت مسجد در پردیسان براساس نیاز مردم این منطقه، بیان داشت: این مسئله باید بیش از گذشته رفع و مورد توجه مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین حامدی گفت: این سوال همیشه مطرح است و باید از کسانی که منطقه پردیسان و زیر ساخته های آن را طراحی کرده اند و خانه های زیادی را ساخته اند، پرسید، با چه طرح و فرمولی برای ۸ هزار نفر در خیابان استقلال تنها، یک مسجد ساخته اید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha