شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام محمد قمی - رئیس سازمان تبلیغات اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین قمی می گوید: عصرها در یک مغازه سیم‌پیچی موتور کار می‌کردم، روزی صاحب مغازه که فکر می‌کنم تحصیلات عالیه هم نداشت، پرسید می‌خواهی چه کاره شوی؟ به زعم خودم گفتم فیزیکدان،‌ اما او به کتاب‌هایم نگاه کرد و گفت: «تو شیخ می‌شوی».

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور، پیش از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و تجلیل از کتابداران نمونه در تالار وحدت تهران، روایتی شنیدنی را از دوران تحصیل خود در دبیرستان و کار در یک مغازه سیم پیچی و تغییر مسیر به سمت طلبگی با مطالعه آثار شهید مطهری و شهید آوینی را تعریف کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره آن روزها گفت: سال‌ها پیش وقتی دانش‌آموز دبیرستانی بودم همزمان عصرها در یک مغازه سیم‌پیچی موتور کار می‌کردم و گاهی در زمان‌های آزاد، مجالی فراهم می‌شد تا کتاب بخوانم. گاهی هم با دوستی مباحثاتی داشتیم. روزی صاحب مغازه که فکر می‌کنم تحصیلات عالیه هم نداشت، پرسید می‌خواهی چه کاره شوی؟ به زعم خودم گفتم فیزیکدان،‌ اما او به کتاب‌هایم نگاه کرد و گفت: «تو شیخ می‌شوی».

صاحب مغازه تنها به کتاب‌هایی که مطالعه می‌کردم و در دستم بود، اشاره کرد و گفت به استناد کتاب‌هایی که از شهید آوینی و شهید مطهری در دست داری تو شیخ خواهی شد.

اغلب تهیه کتاب در آن روزگار سخت بود. گاهی در کرج دنبال کتاب می‌گشتیم و برای تهیه یک کتاب یا باید به تهران و میدان انقلاب می‌آمدیم و یا منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب تهران می‌ماندیم.

هر چند یک فروشگاه کتاب در حاشیه نماز جمعه تهران وجود داشت که کتاب‌های جدید را از آنجا تهیه می‌کردم؛ کتاب تازه‌ای از آقای رفیع‌پور تقاضا کردم تا برایم بیاورد. هفته بعد که مراجعه کردم گفت این کتاب را نیاوردم، اما یک قرآن تهیه کردم.

یک کتابفروشی ۱۲ متری هم در ۴۰۰ دستگاه کرج فعال بود، آن هم مملو از کتاب. گاهی آنجا کتابی که می‌خواستیم پیدا می‌کردیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان به این نکته هم اشاره کرد که به عنوان وظیفه سازمانی و رئیس سازمان تبلیغات نسبت به ترویج کتاب، عرضه بهتر محصولات فرهنگی پاکیزه و تکریم فرهنگ کتابداری و کتابخوان موظف هستم.

انتهای پیام

منبع: فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha