پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله رمضانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رمضانی عملی شدن انتظار فرج را در گرو عمل کردن به تمام دستورات قرآن، سنت پیامبر و اهل‌بیتش دانست و گفت: تربیت نسل‌ها باید بر اساس دستورات انسان‌ساز و تعالی‌بخش اسلام باشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین رضا رمضانی به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن عسکری علیهم السلام در مرکز شیعیان خوجه پاریس به سخنرانی پرداخت و با تأکید بر لزوم شناخت ولایت اهل بیت (ع) و توسل به حضرت بقیة الله به بیان وظایف مهم شیعیان در زمان ظهور پرداخت و اظهار داشت: خودسازی، تلاش در تربیت دیگران و تلاش در آماده سازی جامعه لازمه امر فرج است.

وی به بیان نکات و جملاتی از عارفان و دانشمندان بزرگ شیعه و نیز شخصیت‌هایی همچون آیت الله بهجت اشاره و عنوان کرد: این بزرگان در کلام خود به اهمیت توجه و تمرکز و ارتباط با امام زمان (ع) بسیار توجه داشتند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) در ادامه به بیان نکاتی در مورد اهمیت نقش امام حسن عسکری در دنیای تشیع و مکتب اهل بیت علیهم السلام پرداخت و عنوان کرد: در طول ۲۵۰ سال پس از رحلت پیامبر معارف امامان شیعه موجب تحول در اندیشه اسلامی گشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رمضانی در این سخنرانی بحث ولایت حضرت بقیة الله را مطرح کرد و به فرمایش پیامبر اکرم (ص) اشاره داشت و گفت: حضرت فرمودند: سنت و سیره حضرت مهدی (عج) سنت و سیره من است. به این معنا که همانطور که پیامبر با بعثت خود رحمت را برای جهانیان آوردند حضرت بقیة الله (عج) هم برای توسعه رحمت خداوند در جهان و پرورش دادن رحمت می‌آید. در ارتباط با رسالت پیامبر قرآن کریم می‌فرماید: «وَ ما اَرسَلناکَ الا رحمة للعالمین» و «اِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکارِمَ الْأَخْلَاقِ.» یعنی من برای (احیای) مکارم اخلاق و نیکی‌های اخلاقی مبعوث شده‌ام به این معنی که از ویژگی‌های بارز انبیای الهی داشتن اخلاق نیکو است. آنان همان‌طور که در دیگر زمینه‌ها به عنوان الگوی مردم و اجتماع هستند، در زمینه اخلاق نیکو چه اخلاق فردی و چه درباره اخلاقیات مربوط به مسائل اجتماعی به عنوان الگوی مردم مطرح بوده‌اند.

وی افزود: امام مهدی (ع) که سنت پیامبر است برای رحمت می‌آید نه برای کشتن و شمشیر کشیدن و از بین بردن. طبق احادیث شیعه، امام زمان، مظهر و تجلی رحمت واسع حق است. در فرازی از زیارات ایشان به این عبارت مخاطب شده‌اند که «السلام علیک أیها الرحمة الواسعة»، سلام بر تو ای رحمت بی‌کران و گسترده الهی. همچنین در سخنی از خود حضرت آمده است «همانا رحمت پروردگارتان همه چیز را فرا گرفته و من آن رحمت بیکران الهی هستم» و در بیان معصومان علیهم السّلام چنین توصیف شده است، امام دلسوزتر است بر مردم از پدران و مادرانشان و حضرت مهدی علیه السّلام از همه‌ی شما، مردم را بیشتر پناه می‌دهد و از همه‌ی شما علمش افزون‌تر و رحمت و لطفش از همه فراگیرتر است.

دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، سپس به وظایف شیعیان در زمان غیبت اشاره کرد و گفت: وظایف همه ما در زمان غیبت همان وظایف در زمان حضور امام معصوم (ع) است. مجموع این وظایف را می‌توان در یک جمله خلاصه کرد و گفت بزرگ‌ترین وظیفه شیعیان در عصر غیبت، انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (ع) که دولت ایشان دولت گسترش عدالت، امنیت، مهرورزی و برادری میان تمامی انسان‌ها است. عملی شدن انتظار فرج این است که به تمام دستورات قرآن و سنت پیامبر و اهل‌بیتش جامه عمل بپوشانیم و در تربیت نسل‌ها بر اساس دستورات انسان‌ساز و تعالی‌بخش اسلام بکوشیم.

یادآور می‌شود: در این مراسم حجت الاسلام سعید جازاری رئیس دانشگاه بین المللی اهل بیت (ع) نیز حضور داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha