جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
محمد ملک زاده

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تصریح کرد: هویت و جایگاه خاص شهر مقدس قم به برکت بانوی کرامت است و لذا مردم و مسئولان این شهر باید در راستای حراست از هویت فرهنگی قم نهایت تلاش خود را انجام دهند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد ملک زاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: در طول قرون مختلف، شهر قم ملجأ و پناهگاه همه محبان و شیعیان بوده و به خصوص پس از تأسیس حوزه علمیه در اینجا به همت مرحوم آیت الله شیخ عبدالکریم حائری، به مرکز نشر جهانی معارف قرآن و اهل بیت(ع) تبدیل شد.

وی همچنین افزود: بزرگان و شخصیت های مطرح علمی و فرهنگی و به خصوص دینی بسیاری در حرم مطهر حضرت معصومه(س) و اطراف حرم از جمله قبرستان شیخان، مدفون هستند و هر کدام از این ها چهره های بزرگی بوده اند که افتخارشان این بوده که در سایه حرم ملکوتی دختر بزرگوار امام موسی بن جعفر(ع) زیسته اند.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: خدای متعال به برکت بانوی کرامت، عزت و اعتبار و نعمت مهمی در اختیار مردم قم قرار داده و آنچه مهم است این که ما قدردان این نعمت باشیم و در حراست از آن بکوشیم.

وی اضافه کرد: لازمه قدردانی از این نعمت عظیم به این است که اولاً با عمل به دستورات قرآن و اهل بیت(ع) در عمل نشان دهیم که شیعه و محب خوبی برای حضرات معصومین(ع) هستیم و ثانیاً هم این که به قدر وُسع و توان خود در حفظ و حراست از شأنیت و جایگاه فرهنگی و مذهبی شهر مقدس قم به عنوان عُش آل محمد(ص) اهتمام بورزیم.

وی در خاتمه ابراز داشت: در شرایطی که متأسفانه در سال های اخیر، تا حدودی چهره و هویت فرهنگی و مذهبی قم خدشه دار شده و به دلایل مختلف شاهد هجمه فرهنگی دشمن و تشدید این روند هستیم، آن چه از مردم و مسئولان شهر و استان قم انتظار می رود این است که نگذارند هویت فرهنگی آشیانه اهل بیت(ع) دستخوش تغییراتی شود که زیبنده شهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha