یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
برنامه تلویزیونی

حوزه/ مدیرعامل انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف با انتقاد به عدم حمایت از تولیدکنندگان، علت‌های گرانی چادر مشکی و سایر اقلام مورد نیاز بانوان ایرانی را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اسدالله سلیمانی با حضور در برنامه "سلام تهران" با اشاره به نمایشگاهی که هم‌اکنون از محصولات حجاب و عفاف در چهل سرای مصلای امام خمینی تهران برقرار است، گفت: انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف هفت سال پیش تشکیل شد. از همان زمان، حمایت برای تولید مواد اولیه محصولات، مطالبه ماست.

وی با بیان اینکه در حوزه تولید چادر مشکی در داخل کشور، تدبیر اساسی صورت نگرفته است، افزود: در حال حاضر ۱۰ درصد چادر مشکی در شهرکرد تولید و عمده آن از کشورهای کره، ژاپن و ویتنام وارد می‌شود. علاوه بر آن، از آنجایی که ارز دولتی به تمام کالاها به غیر از چادر مشکی اختصاص یافت، قیمت این محصول نسبت به گذشته ۹ برابر شده است‌.

این تولیدکننده با گلایه از اینکه چرا کالایی که نماد بانوی ایرانی و خون‌بهای شهداست، مورد حمایت قرار نمی‌گیرد، در خصوص مهمترین دلایل پیدایش وضع کنونی برای محصولات حجاب و عفاف، گفت: یکی از علت‌ها این است که دغدغه‌مندان این حوزه کم و یا در راس امور نبودند. تولید وظیفه وزارت صمت بوده و این وزارتخانه موظف است که برای تامین مواد اولیه چادر مشکی یارانه اختصاص دهد، اما نه تنها این کار را نمی‌کند بلکه تنها کارخانه تولیدکننده چادر مشکی در کشور هم در حال زمین خوردن است.

مدیر انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف با انتقاد از اینکه به عنوان یک تشکل مردمی در هیچ کجا جایگاهی نداریم، گفت: تعدادی از دوستان، به غیر از افرادی که دور خود جمع کرده‌اند، اجازه فعالیت به دیگران نمی‌دهند. اما ما براساس دغدغه‌مندی خود در حوزه حجاب و عفاف برای تشکیل انجمن اقدام کردیم.

وی با بیان اینکه امروزه کشورهای دیگر برای پوشش بانوان ایرانی تصمیم می‌گیرند، بیان داشت: اگر ما می‌خواهیم فروشگاهی متناسب با فرهنگ و دین خود داشته باشیم، باید مزیت ایجاد کنیم.

سلیمانی در پاسخ به اینکه چرا نمایشگاه حجاب و عفاف را انجمن شما برگزار نکرده‌ است، گفت: این نمایشگاه توسط اتاق اصناف برگزار شده است، زیرا به ما گفتند که تولیدکنندگان شما جواز کسب ندارند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، در یک راهرو با ۵۴ غرفه، تمام برندهای آشنا در این حوزه، محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند و تا شب عید برقرار است.

این فعال عرصه پوشاک با اشاره به اینکه بانوان ایرانی پیش از اسلام هم، از حجاب و عفاف برخوردار بودند، بیان کرد: حتی خانم‌های بدحجاب هم از وضع خود راضی نیستند، به خاطر کم‌کاری ما و ذائقه‌سازی از طرف کشورهای غربی این شرایط پیش آمده است‌.

وی یادآور شد: اگر مسئولین از انجمن تولیدکنندگان محصولات حجاب و عفاف حمایت کنند، قطعا می‌توانیم تحولی بزرگ در این حوزه به وجود بیاوریم.

گفتنی است: برنامه «سلام تهران» برنامه صبحگاهی گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا پنجشنبه ساعت ۶:۳۰ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای مصطفی امامی روی آنتن شبکه پنج می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha