شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
رئیس قطب اخلاق دفتر تبلیغات

حوزه/ رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به اهداف دوازده گانه برگزاری همایش ملی معنویت و علوم اسلامی گفت: انسان در مکاتب غربی به بن بست های علمی و نظری برخورد کرده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین مهدی علیزاده در مراسم افتتاحیه این همایش که به همت پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و قطب های فکری فرهنگی دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد با اشاره به اهمیت معنویت در دنیای معاصر گفت: انسان در مکاتب غربی به بن بست های علمی و نظری برخورد کرده است.

وی افزود: لذا مدتی است که شاهد بازگشت به عرصه معنویت در دنیا می باشیم، همزمان با رونق گرفتن این تقاضا عرضه های متنوع و متعددی را در چهارگوشه دنیا شاهدیم و این شده است که امروز بازار مکاره ای از گفتمان های معنوی را همه جا ببینیم و حتی سرریز آن به جهان اسلام و کشور اسلامی ما سر درآورده است.

رئیس قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی ادامه داد: در چنین زمانه ای طبیعتاً بحث اندیشمندانه و محققانه و ژرف اندیشی در باب چیستی، چرایی و چگونگی معنویت اهمیت دوچندانی پیدا می کند و لازم است که به این مقوله اهتمام خاص صورت بگیرد.

رئیس همایش ملی معنویت و علوم اسلامی بیان کرد: در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و قطب اخلاق، خانواده و سبک زندگی دفتر تبلیغات اسلامی سعی شده گام موثری در این زمینه برداریم و سلسله همایش هایی را طراحی کرده ایم که اولین حلقه آن بحث معنویت و علوم اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلمین علیزاده با اشاره به اهداف و راهبردهای مستقیم و غیرمستقیم همایش اذعان کرد: اولین راهبرد اهمیت دادن به رشد ایجابی تفکر و مواجهه با جریان های معنویت خواه و دومین راهبرد این است که نقطه عزیمت را اندیشه بلند و اصیل اسلامی قرار بدهیم.

وی با تأکید بر اینکه کمک به جهت دهی پرسش، ایجاد ادبیات مشترک، هدایت صحیح جریان اطلاعات، زمینه سازی برای دستیابی به معنویت کاربردی، توجه به قلمرومعنویت پژوهی و دانش های همجوار، از اهداف همایش است، اظهار داشت: توجه به مطالعات چند رشته ای و بین رشته ای، ظرفیت سنجی علوم اسلامی، شناسایی گفتمان ها و رویکردهای معنوی و غیرمعنوی در علوم اسلامی، کشف ابعاد عملی و نظری معنویت پژوهی، امکان سنجی طراحی و پیگیری معنویت به مثابه یک دانش مستقل نیز از دیگر اهدافی است که باید پیگیری و دنبال شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha