دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رحیمیان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که حوزه قم در سده اخیر علما و اندیشمندان فاخری را تربیت نموده است، ابزار داشت: مدیران حوزه‌های استانی به ویژه مدیران مدارس با پیگری ازش‌های اصیل حوزوی در دوره درخشان کنونی حوزه و تربیت طلاب فاضل نقش بسیار حساس و مهمی را بر عهده دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان موحد، عصر امروز در اجلاسیه مدیران استانی، معاونان و مدیران ستادی حوزه‌های علمیه، ضمن تقدیر از تلاش ها و تحرکات وصف ناپذیر مدیریت حوزه در دوران آیت الله اعرافی، خاطرنشان کرد: آیت الله اعرافی از لحاظ علمی شخصیتی جامع هست که از جوانی ارتباط نزدیکی با مباحث تخصصی داشته، آشنایی عمیق وی با علوم انسانی و تجربیات ایشان از جامعةالمصطفی که تومان با سخت کوشی چشم‌گیر است، شخصیت جامعی از ایشان ساخته است.

رئیس هیئت مدیره مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان این که امیدواریم با تلاش تمام مدیران حوزوی شاهد دوره طلایی حوزه های علمیه باشیم، خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله قدوسی شخصیتی فاضل و مقبول همگان بود که تمام تلاش خود را ناظر به تربیت طلاب یک مدرسه متمرکز نموده، سیره مدیریتی ایشان در مدرسه حقانی، می تواند الگویی موفق برای تمام مدیران مدارس علمیه باشد.

وی بر جایگاه اهمیت به وقت و زمان و صرفه جویی در فرصت ها اشاره نمود و اذعان داشت: علمای فرهیخته در کنار تلاش و همت، هدفمندی در رویکردهای علمی و پژوهشی را سرلوحه فعالیت های خود قرار می دادند.

وی در ادامه، ضمن تبیین فرازهایی از سیره آیت الله طباطبایی معقول، تفسیر، اخلاق و حدیث را از ضعف های حوزه زمان ایشان دانست و با بیان این که این ضعف ها به مسیر علمی ایشان جهت داد، اظهار داشت: صاحب نظری در بعد اخلاق، تبیین بایسته روایات معارفی، تقویت بنیه های تفسیری و فلسفه از جمله سیره های علمی آیت الله طباطبایی است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان با بیان این که حوزه قم در سده اخیر علما و اندیشمندان فاخری را تربیت نموده است، ابزار داشت: مدیران حوزه‌های استانی به ویژه مدیران مدارس با پیگیری ازش‌های اصیل حوزوی در دوره درخشان کنونی حوزه و تربیت طلاب فاضل نقش بسیار حساس و مهمی را بر عهده دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha