شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
تصاویر/ آیین تکریم و معارفه مدیر شهرک مهدیه/ حجت الاسلام والمسلمین ملانوری

حوزه/ معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، تقویت بر جایگاه بازنگری و تکمیل درختواره آموزش های مهارتی در معاونت تبلیغ اشاره کرد و ابراز داشت: طرح آئین نامه شعب استانی مرکز آموزش های مهارتی در حوزه تصویب و بخشی از آن عملیاتی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین حسین ملانوری، عصر امروز در نخستین روز از اجلاسیه مدیران استانی، معاونین و مدیران ستادی حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، ضمن اشاره به تغییر در ساختار معاونت تبلیغ و ترسیم کارویژه های تبلیغی روحانیت، پیگیری تصویب برنامه ۵ ساله تبلیغ را از جمله اقدامات این معاونت دانست و ابراز داشت: هماهنگی با سازمان ها و نهادهای تبلیغی از جمله تاکیداتی است که بدین منظور شورایی تحت عنوان شورای هماهنگی مراکز تبلیغی(همت) تشکیل و بسیاری از برنامه ها و آئین نامه ها نهایی شده است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، با بیان این که تاکنون ۳ همایش مشترک برای گروه های تبلیغی برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این مدت ۲۰ توافق نامه در ذیل تفاهم نامه های مرکز مدیریت حوزه با مجموعه ها شکل گرفته است.

وی هجرت و اعزام مبلغ به روستاهای فاقد روحانی را مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: در طرح تبلیغ، قالب های مختلف تبلیغی ناظر به اقتضائات متفاوت مد نظر قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، طرح جامع مسجد تراز انقلاب اسلامی و بازنگری آن برای پیاده سازی در کشور را از دیگر رویکردها برشمرد و ابراز داشت: طرح حبل المتین، طرح هنر، طرح فضای مجازی و... تنها بخشی از طرح های زیر مجموعه طرح جامع مسجد تراز انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.


وی ایجاد مرکز تولید و نشر محتوای دینی در فضای مجازی را از جمله اقدامات تاکیدی آیت الله اعرافی دانست و اذعان داشت: مهمتر از تولید محتوا مسئله نشر و انتقال محتوای دینی به مخاطبان است.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، تقویت بر جایگاه بازنگری و تکمیل درختواره آموزش های مهارتی در معاونت تبلیغ اشاره کرد و ابراز داشت: طرح آئین نامه شعب استانی مرکز آموزش های مهارتی در حوزه تصویب و بخشی از آن عملیاتی شده است.


وی اجرای طرح مبلغان آزاد و به کارگیری دانش آموختگان حوزه در استان ها را مورد توجه قرار داد و اذعان داشت: فعال سازی گروه های تبلیغی از جمله اقداماتی است که ناظر به استعدادهای حوزه های استانی فعال می شود. لازم است تا گروه های تبلیغی در مدارس فعال و طرح های پیرامونی با تلاش گروه های تبلیغی مدارس پیگری و عملیاتی شود.


حجت الاسلام والمسلمین ملانوری، ضمن اشاره به تفاهم نامه حوزه و آموزش و پرورش، طرح اَمین را از جمله اقدامات مشترک در این رابطه دانست و ابراز داشت: توسعه رشته گرایش های تبلیغ از دیگر اقداماتی است صورت گرفته است؛ رشته تبلیغ و رسانه با گرایش فضای مجازی از جدیدترین این رشته ها به شمار می رود.


وی به اهمیت راه اندازی مجله های علمی پژوهشی در حوزه تبلیغ اشاره و با بیان این که امیدواریم تا آخر سال چهار مجله علمی پژوهشی ناظر به موضوعات مختلف منتشر نماییم، خاطرنشان کرد: تهیه ۲۰ پروژه پژوهشی بنیادین در رابطه با زمینه های تبلیغی که با حمایت معاونت پژوهش حوزه در دست اقدام است.


معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه، راه اندازی مجله علمی ترویجی سفیر امین و چاپ ۵ شماره از این ماهنامه را از جمله رویکردهای علمی معاونت تبلیغ حوزه دانست و ابراز داشت: طراحی طرح های جدید برای عرصه تبلیغ از ضروریاتی است که بخش قابل توجهی از آنها نهایی شده در فرایند تصویب قرار دارد.


وی ضمن ارائه گزارشی از گستره وسیع طرح های تخصصی معاونت تبلیغ حوزه، طرح اطلس تبلیغ و تدوین بانک اطلاعات تبلیغی و طراحی آئین نامه‌های داخلی و فرم های آن را از جمله اقدامات اخیر معاونت تبلیغ حوزه دانست.

اهم مباحث مطرح شده مدیران استانی حوزه های علمیه ناظر به عرصه تبلیغ به شرح ذیل است:
- لزوم تقویت هماهنگی ها با سازمان تبلیغات برای بهبود مدیرت خانه‌های عالم.
- پختگی و کیفی بخشی به طرح ها.
- بهره گیری از ظرفیت مبلغین هجرت و امین و تعهد تبلیغی اساتید برای تقویت بنیه های تدریسی.
- فضای مجازی نیازمند ابلاغ جدی در استان ها است و ظرفیت معاونت تبلیغ در استان ها نیازمند تقویت است.
- لزوم تقویت توانایی تبلیغی طلاب سطوح بالاتر.
- افزایش ظرفیت های تبلیغی طرح هجرت شهرستان ها برای انگیزه بخشی به طلاب سفیران هدایت
- اهمیت تاسیس واحد مدارس دانش آموزش در معاونت تبلیغ حوزه

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha