دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/ اجلاسیه مدیران حوزه های علمیه استان ها و معاونان و مدیران ستادی روز دوم

حوزه/ مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه گفت: در مورد تبلیغ گردشگری و راه اندازی مجتمع توریستی و گردشگری کارهای خوبی شده و در این رابطه، مراکز توریستی خوبی در کشور برای تبلیغ در اختیار حوزه های علمیه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،‌ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری در اجلاسیه مدیران استانی و معاونان و مدیران ستادی حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، گفت: ارتباطات و بین الملل دو مأموریت مهم در حوزه های علمیه است که در این رابطه مرکزی با همین عنوان در حوزه های علمیه راه اندازی شده است، اما در بخش ارتباطات کارهایی صورت گرفته که از جمله انعقاد تفاهم نامه بین حوزه با دستگاه ها و حضور شخصیت های حوزه در شورای رسمی نهادها است.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، افزود: تا کنون ۹۰ تفاهم نامه امضا شده و ۱۰۰ تفاهم نامه در دست اولویت است و ۲۶۰ نفر در شورای رسمی، عضویت دارند.

وی با اشاره به آماده شدن و تنظیم کتاب تفاهم نامه در۳۰ عنوان، گفت: این ظرفیتی است که در اختیار مدیران قرار دارد و لازم است برای پیشبرد اهداف حوزه های علمیه در استانها در ارتباط با دستگاه های مختلف به کار گرفته شود.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، افزود: مدیرانی که عضو کمیته های شهری هستند، باید بدانند، اگر بتوانیم عضویت مدیران در کمیته ها را به عنوان تجربه برای سایر مدیران استانی استفاده کنیم، در ادامه روند پیشبرد برنامه های حوزه توانسته ایم، قدم مثبتی برداریم.

وی بیان داشت: تعامل با بسیاری از نهادها، مسئله مهمی است که در مدیریت جدید حوزه های علمیه ایجاد شده و لازم است از این ظرفیت برای اهداف و طرح های چشم انداز حوزه استفاده شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری، گفت: اما در ارتباط با بین الملل، چند طرح مورد توجه قرار گرفته از جمله اجرای طرح مدارس آموزش زبان عربی و زبان های دیگر که با بحث بین الملل ارتباط داشته باشد، است. تا الان این طرح در ۲۰ مدرسه علمیه اجرا شده و مدیران هم باید به اجرای این طرح در مدارس علمیه استانها توجه داشته باشند و براساس ظرفیت مدارس استانی اقدام کنند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، با اشاره به اجرای طرح مرکز آموزش زبان گفت: قرار است این مراکز در مدارس شعبه هایی داشته باشند. این طرح مصوب هم شد. الان در مرکز فارس، این شعبه شکل گرفته و برای ۴۵۰ طلبه این طرح را اجرا کرده است.

وی بیان داشت: از طرح های دیگر رتبه بندی طلاب زبان دان و راه اندازی مجتمع های بین المللی است. این مجتمع ها در ارتباط با تربیت مبلغ بین الملل فعالیت خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: ساماندهی تشکل های بین المللی طرح دیگری است که در این مرکز مورد توجه قرار گرفته و اگر در مدیریت استانی این چنین قابلیتی وجود دارد و طلابی دراین رابطه فعال هستند، به ما معرفی شوند.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه افزود: در مورد تبلیغ گردشگری و راه اندازی مجتمع توریستی و گردشگری کارهای خوبی شده و در این رابطه، مراکز توریستی خوبی در کشور برای تبلیغ در اختیار حوزه های علمیه قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha