جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: روند فرسایشی و شرایط برزخ گونه ناشی از تعویق انتخاب استاندار خراسان شمالی در دولت سیزدهم موجب نارضایتی مردم و سردرگمی مدیران اجرایی استان شده، به همین دلیل از دولت انتظار داریم هر چه سریع‌تر به وضعیت نامشخص فعلی پایان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان که با حضور مردم نمازگزار و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به تعویق انتخاب استاندار جدید برای خراسان شمالی، از دولت سیزدهم خواست تا هر چه سریع‌تر به وضعیت نامشخص فعلی پایان دهد.

وی افزود: در بحث استانداری به این مسئله که چه کسی استاندار باشد ورود نمی‌کنم، اما این‌که هنوز پس از گذشت بیش از سه ماه از عمر دولت، قضیه انتخاب استاندار جدید برای خراسان شمالی معلق مانده و تکلیف استان را مشخص نکرده‌اند، باعث نگرانی مردم شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری تصریح کرد: اکنون به دلیل این تعویق، بسیاری از کارها در استان بر زمین مانده است و انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر این وضعیت به پایان برسد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: این موضوع که مردم و استان را در حالت برزخ نگاه داشته و هر روز هم اسم فردی به‌عنوان گزینه احتمالی استانداری خراسان شمالی مطرح شود؛ مایه نگرانی بوده و برای استان مشکل ایجاد کرده است.

وی خاطرنشان کرد: استان‌های خراسان شمالی و جنوبی به نسبت جمعیت بیشترین رأی را به رئیس‌جمهور دادند، اما ظاهراً جزء آخرین استان‌هایی هستند که باید تکلیف استانداری آن‌ها مشخص شود که این موضوع پسندیده نیست.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب پیرامون نخبگان و رسالت آن‌ها، اظهار کرد: هر نعمتی که خداوند ارزانی می‌کند شکر ویژه خود را دارد و شکر نعمت هوش و استعداد و نخبگی نیز به فعلیت رساندن این نخبگی و توانایی علمی و بهره‌مند ساختن جامعه از ثمره این استعداد و علم و دانش است.

وی افزود: نخبه‌ای که چندین سال برای به فعلیت رسیدن استعداد او تلاش و هزینه شده، نباید از کشور فراری داده شده و او را به جاهای دیگر آدرس داد؛ زیرا جامعه به گردن این نخبگان حق دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: مردم این کشور حق دارند از توانمندی و استعداد نخبگان بهره‌مند شوند؛ زیرا تا زمانی که استعداد و توان این نخبه به فعلیت رسیده، هزینه زیادی برای او شده است، البته در مقابل مسئولان هم باید حمایت بیشتری از نخبگان داشته باشند.

وی با بیان اینکه فرد نخبه نباید تا در جایی نامهربانی می‌بیند بلافاصله از کشور قهر کرده و بیرون برود، افزود: شهید طهرانی مقدم نخبه‌ای بود که تمام عمر خود را برای به نتیجه رساندن دانش موشکی ایران تلاش کرد، او نیز بسیاری از نامهربانی‌ها را دید؛ ولی نظام و کشور را رها نکرد.

امام‌جمعه بجنورد گفت: ایران اسلامی با این همه استعداد انسانی و طبیعی می‌تواند جزء برترین کشورها باشد؛ اما کسانی که خواسته یا ناخواسته با نظام استکباری همراه شده و ضمن سیاه نمایی و تضعیف توان داخلی، می‌خواهند نخبه‌ها را از کشور فراری دهند به معنای واقعی به کشور و مردم خیانت می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha