شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام جمعه قزوین

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: تشکل های سیاسی در جمهوری اسلامی اجازه ندهند افراد فاسد تطهیر شوند و باید مراقب باشند، افراد فاسد وارد نشوند و در انتخاب ها مورد حمایت قرار نگیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، شب گذشته در دیدار اعضای مرکزی شورای نیروهای انقلاب اسلامی، گفت : خداوند در آیه ۱۰۱ گلایه می کند و می فرماید که ما برای شما پیغمبر فرستادیم، قرار نبود شما کفر بورزید و در ادامه آیه می فرماید هر کس به خدا تمسک جوید قطعا به راه راست هدایت ‌شده است و هر تشکلی با این محور گام بردارد، موفق خواهد شد.

وی تصریح کرد: هر کسی می خواهد به تشکل شما بپیوندد، رصد کنید ببنید برای چه کسی می خواهد کار کند، اگر کسی مطابق خواست خدا، حساب و کتاب قیامت، قبر و روز محشر و ارتباط با خدا را داشته باشد و اگر در قدم اول اینها تکلیفش روشن شد، در ورود به تشکل شما موفق خواهد شد.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در آیه ۱۰۲ خدا فرموده که ای کسانی که ایمان آورده اید و به خدا وصل شده اید، باید اهل تقوا باشید که یکی از آثار تقوا بصیرت، تشخیص و فرقان است که با تقوا خدا قدرت تشخیص خوب از بد را به انسان عنایت می کند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: رسول گرامی اسلام فرمود کسی که با تقوا زندگی می کند، اراده‌اش قوی می شود و اگر در کشورهای دشمن هم باشد، با عزت و اقتدار می رود که سردار سلیمانی تفسیر این کلام رسول خدا است.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: بنابراین طبق کلام خدا اگر می خواهیم از فعالیت های فردی به فعالیت های جمعی هجرت کنیم، باید ایمان و تقوا داشته و در مقابل خدای متعال تسلیم باشیم. برخی ممکن است انسان خوبی در فردیت باشند اما در کار جمعی نمی توانند ورود کنند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدا فرموده حال که به این مرحله رسیدید و وارد کار جمعی شدید، حال باید امت شوید، یعنی امام داشته باشید و امروز ما امام داریم که امت هستیم و اگر در دوران انقلاب امام خمینی(ره) و پس از آن امام المسلمین را نداشتیم، هیچگاه ملت نمی شدیم و پراکنده بودیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: وقتی امت شدیم، یعنی انگیزه خیر باید در انسان باشد و باید پر از انگیزه به خوبی ها باشم. مثلا اگر بخواهند عدالت را اجرا کنند نباید نگاه فامیلی، حزبی و گروهی باعث شود تا از اجرای عدالت فاصله بگیریم و در هر شرایطی باید خالصانه پای اجرای عدالت باشیم.

وی افزود: خداوند فرموده منافقان نسبت به خودشان چوب خشک هستند که هیچ عاطفه و دلبستگی نسبت به یکدیگر ندارند و همواره دشمن را تکیه گاه خود می دانند و مانند درخت بی ریشه ای هستند که ثبات ندارند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: درباره مومنان در قرآن آمده است، نسبت به یکدیگر عاطفه دارند و به یکدیگر تکیه می کنند، اینها شجره طیبه ای هستند که ریشه ثابتی در فطرت و توحید دارند و اینها خیلی معنادار است که خمیرمایه فکری یک تشکل به حساب می آید.

رئیس شورای حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: شاکله های فکری تشکل را با آیات قرآن هماهنگ کنیم و اگر غیر از این باشد، به نتیجه نمی رسد چرا که هر چیزی برای خدا باشد، ماندگاری پیدا می کند.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) کمتر می رفت سراغ کسی از او کمک بخواهد اما از «عبیدالله بن حرّ جُعفی» همین کار را کرد و از او خواست به کمک ما بیا در حالی که نیت امام کمک به او بود؛ «عبیدالله بن حرّ جُعفی» بهانه آورد و خواست اسب بسیار خوبی که داشت را به امام حسین(ع) هدیه کند، امام فرمود تو نفهمیدی من برای چه آمده ام و من از گمراهان کمک نمی خواهم.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: تشکل های سیاسی در جمهوری اسلامی لازم است این مهم را مورد توجه قرار دهند و نباید اجازه دهند افراد فاسد تطهیر شوند و این خلاف سیره امام حسین(ع) و آیات قرآن است و باید مراقب باشند در هر تشکلی که هستند، افراد فاسد وارد آن نشوند و در انتخاب ها مورد حمایت ما قرار نگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: حضرت موسی(ع) به ما معیار داد و فرمود کسانی که با آنها کار می کنید ببینید به قیامت اعتقاد دارد و حرام و حلال می فهمد و اگر اعتقاد داشت، برای کار کردن در مسیر آرمان های الهی مناسب است.

تشکل های سیاسی انقلابی اجازه تطهیر افراد فاسد را ندهند

انتهای پیام /

تشکل های سیاسی انقلابی اجازه تطهیر افراد فاسد را ندهند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۱
    0 0
    ای کاش میشد حیثیت اسلام را به افراد گره نزنیم اگر فردی در هر رده ای که به اسلام و مردم که تنها سرمایه ی انقلاب اند به هر طریقی لطمه وارد کرد قاطعانه در یک دادگاه انقلابی ، محاکمه و به سزای اعمال خود برسند