جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هواپیمای جنگی

حوزه / رئیس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس گفت: در ایام جنگ صدام تعداد بسیاری از خلبانان خود را اعدام کرد به این جرم که با علمای حوزه نجف در ارتباط بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان حجت الاسلام و المسلمین حیدر مصلحی، ظهر امروز در مراسم تجلیل از روحانیون ایثارگر و پیشکسوت دفاع مقدس به مناسبت هفته بسیج، با تاکید بر اینکه ولایت فقیه یک مسئله مدیریتی است که بر اساس آیه "اطیعوا الله" طراحی شده، اظهار داشت: همانطور که پروردگار با وجود ارسال پیامبران، اداره جامعه را باز هم به عهده مردم قرار می‌دهد، در حکومت ولایت فقیه نیز این مردم هستند که اداره جامعه باید توسط آنها انجام شود.

وی افزود: انبیا موظف به تبیین معیارها در جامعه بودند اما در نهایت این مردم بودند که باید قسط و عدل را در جامعه پیاده کنند.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس با اشاره به اینکه حضرت امام(ره) از زمان شکل‌گیری انقلاب بسیج را در کشور پایه ریزی کردند، گفت: نه تنها در دوران امام خمینی (ره) و بلکه در دوران رهبری امام خامنه ای نیز موضوع مشارکت مردم در اداره حکومت یک اصل مهم بوده و هست.

وی با اشاره به نقش مردم در دوران انقلاب و سال‌های پس از انقلاب، یادآور شد: دوران دفاع مقدس یکی از دوره‌هایی بود که در آن شاهد اوج مشارکت و حضور مردم در صحنه و اداره مملکت بودیم.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با تاکید بر اینکه گنجینه‌های فراوانی در دوران دفاع مقدس وجود دارد که باید برای نسل جوان باز گو شود، مطرح کرد: یکی از اقشاری که در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت خود بیشترین شهید را تقدیم انقلاب کرد و نقش مهمی در بسیج عمومی داشت، روحانیت و طلاب حوزه های علمیه بود.

اجازه علمای نجف به خلبانان صدام!!

وی با بیان اینکه در مطالعه نقش روحانیت در دفاع مقدس، حوزه علمیه نجف یکی از اصلی‌ترین نقش ها را برعهده داشته است، خاطر نشان کرد: در ایام جنگ صدام تعداد بسیاری از خلبانان خود را اعدام کرد به این جرم که با علمای حوزه نجف در ارتباط بودند، چراکه خلبانان از علما اذن گرفته بودند تا بمب‌های خود را به جای آنکه بر سر مردم بیگناه ایران بریزند، در بیابان‌ها بریزند.

وزیر سابق اطلاعات با تاکید بر نقش فعال روحانیت در عرصه های مختلف دوران دفاع مقدس، یادآور شد: طلاب صرفا برای سخنرانی در دفاع مقدس حاضر نشدند بلکه در عرصه نظامی نیز نقش موثری بر عهده داشتند، تا جایی که لشگر امام باقر(ع) که متشکل از طلاب بود مقدمات شکل‌گیری آن در جنگ انجام شده بود.

وی ادامه داد: اگر امروز تمثال شهدای بزرگی چون شهید سلیمانی ها و شهید همدانی ها را مشاهده می کنیم و از آنها به نیکی یاد می کنیم، باید بدانیم که حضور این بزرگان نتیجه تلاش طلاب بسیجی در دوران دفاع مقدس بوده است، روحانیتی که جهاد اکبر را به معنای واقعی در جبهه و در بین فرماندهان پیاده کردند.

دشمن برای تحقق اهداف خود در کشور به دنبال اجرا پروژه نفوذ است

رئیس سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت روحانیت در دفاع مقدس در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به دسیسه ها و نقشه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی در طول ۴۳ سال گذشته، عنوان کرد: امروز باید برای تحقق تمدن اسلامی همه به میدان بیایند و با تمام وجود در این عرصه اقدام کنند و مراقب دسیسه های دشمن باشند.

وی تمدن‌ اسلامی را به شیری تعبیر کرد که اگر زمین گیر شود و خفته بماند، خیال غرب راحت خواهد بود، گفت: حضرت امام(ره) با انقلاب خود این شیر خفته را بیدار کردند و لذا غرب برای مقابله و سرکوب آن سال هاست که در حال برنامه ریزی است.

وزیر سابق اطلاعات با بیان اینکه ۱۷ هزار شهید ترور، تهاجم فرهنگی، تهاجم اجتماعی و جنگ اقتصادی تنها گوشه‌ای از دسیسه‌های دشمنان علیه انقلاب است، مطرح کرد: غرب به خوبی می‌دانست که اگر این شیر بیدار شود، روزگار سختی در مقابل آنها خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از مشکلاتی که در عرصه‌های مختلف در داخل کشور با آن مواجهیم نتیجه توطئه دشمنان است، گفت: بخشی دیگری از این مشکلات نیز به علت کم کاری های خود ماست، چرا که بارها رهبر معظم انقلاب بر لزوم بومی سازی و اسلامی کردن علوم انسانی تاکید داشته و دارند، اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.

حجت الاسلام و المسلمین مصلحی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی دشمن برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی، اجرای طرح نفوذ است، یادآور شد: امروز دشمن به این نتیجه رسیده که برای تحقق اهداف خود باید پروژه نفوذ را با جدیت پیگیری کند و متاسفانه در دولت قبل این پروژه شکل گرفت و اثرات آن نه تنها در دوره قبل که در این دولت نیز نمود خواهد داشت.

وی به تشریح انواع نفوذ پرداخت و خاطر نشان کرد: گاهی دشمن افرادی را برای ترور فیزیکی تربیت می‌کند، گاهی نفوذ را در ترور شخصیت مانند جریانات تیم مهدی هاشمی برای آقای منتظری تعریف می کند، تیمی که با وجود گذشته سال ها بازهم فعال است و توانسته آسیب جدی به کشور بزند و گاهی هم برای به اشتباه انداختن مردم، مسئولان و نخبگان در محاسبات و تصمیم گیری ها خود تلاش می کند، موضوعی که در دو انتخابات گذشته شاهد آن بودیم.

انتهای پیام.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۹/۰۳
    1 0
    یادم هست که افشای این موضوع در نماز جمعه تهران باعث اعدام خلبانان ارتش عراق شد