شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام رضا

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: مسئولان درب ادارات را به روی جوانان باز کنند؛ سازمان‌های دولتی به خصوص استانداری از ظرفیت عالی جوانان استفاده کنند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم اباد،حجت الاسلام و المسلمین سید احمد رضا شاهرخی، در دیدار با فعالان جبهه فرهنگی انقلاب استان در بیت امام جمعه خرم آباد اظهار داشت: امروز باید از دیروز، و فردایمان از امروز بهتر باشد. ما فرصت آزمون‌ و خطا نداریم؛ کار برای جبهه انقلاب شروع‌ شده است؛ وارد چهل‌ساله دوم انقلاب شده‌ایم؛ در این گام ما تجاربی از موفقیت‌های گام اول داریم تا کاستی‌ها را جبران کنیم.

وی ادامه داد: هر استانی براساس شکل ساختار بومی خود یک موفقیت‌ها و کاستی‌هایی دارد که باید به آن‌ها نگاه کنیم؛ انقلاب اسلامی، انقلابی فرهنگی و دینی بوده‌ و ما باید این رنگ و طعم را در گفتار، رفتار،ساختار و مناسبت مردم با حاکمیت، حاکمیت با مردم، مردم با مردم و جوان‌ها و گروه‌هایی که در صحنه مشغول فعالیت هستند تسریع دهیم.

امام جمعه خرم آباد اظهار کرد: وقتی اساس انقلاب فرهنگی و دینی، تعلیم‌ و تربیت اسلامی است، باید برای تربیت ۸ تا ۱۰ میلیون جوان مؤمن، انقلابی، پای کار و اخلاق‌مدار تلاش کنیم؛ این تعلیم و تربیت اسلامی به اشکال مختلف توسط سازمان تبلیغات، ائمه جمعه، جبهه فرهنگی انقلاب ،سازمان اوقاف و هر نهاد دیگری باید پیاده سازی شود؛ همه باید به شکلی این مبحث تعلیم و تربیت اسلامی را به‌عنوان یک باور در وجود نسل جوان‌ و همه اقشار و لایه‌های جامعه نهادینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی تصریح کرد: تربیت گاهی ممکن است در قالب هنر، یا قالب سخن، یا قالب محرومیت‌زدایی، عمران و آبادانی باشد؛ باید به اشکال مختلف این را ترویج و گسترش بدهیم؛ اگر نظام اسلامی به‌دنبال تعلیم‌ و تربیت نباشد، مردم به مسیر دیگر می روند و از انقلاب فاصله می‌ گیرند و این فاصله را دشمن پر می‌کند و جامعه آسیب می‌بیند.

وی با بیان اینکه باید رویکرد “فردا باید از امروزمان بهتر باشد” در جامعه نهادینه شود، اظهار کرد: جبهه فرهنگی انقلاب، گروه‌های جهادی و جوان‌های انقلابی باید تعاملات بیشتری باهم داشته باشند؛ پویش‌های انقلابی فراوانی دراستان شکل گرفته که هم سو با رویکرد جدید جبهه انقلاب اسلامی، باید گروه‌های جهادی را جذب کنند و نگاهشان این نباشد که مثلاً در تقابل با هم هستند بلکه باید دستشان را گرفت.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: باید ازاین حالت بسته بیرون آمد. ممکن است در گروه‌های فرهنگی سلیقه‌های متفاوت و نگاه‌های متفاوتی هم باشند. باید این نگاه‌های متفاوت را تحمل کنیم و به گونه ای که واقعاً نیاز است همه با همدیگر تعامل داشته باشیم .

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی بیان کرد: باید مسئولان درب ادارات را به روی جوانان باز کنند؛ سازمان‌های دولتی به خصوص استانداری از ظرفیت عالی جوانان استفاده کنند.

وی اظهار کرد: جوانان نخبه زیادی در لرستان داریم که می‌شود در قالب گروه‌های جهادی از آنها استفاده کرد. باید گروه های جهادی را به رسمیت بشناسیم، به این معنا که در رفتارمان به‌گونه‌ای عمل کنیم که برایشان جاذبه داشته‌ باشیم چون که این‌ها خودی هستند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به اینکه خیلی ازجوانان در بخش‌های مختلف استان در مناسبت‌های مذهبی و ملی فعال هستند و به‌صورت خود جوش پای کار می آیند، بیان داشت: باید آغوش را برای این جوانان باز کرد و آن‌ها را شناخت؛ این‌ها طبیعتاً می‌توانند آن کارهای نشدنی را شدنی کنند؛ به‌هر حال اینها هستند که قله‌های رفیع و منیع فرهنگی و پیشرفت اقتصادی را رقم می زنند. نیروهای توانمندی در مکتب و جبهه فرهنگی انقلاب هستند که می‌توانند چه در کشور و چه در سطح بین‌الملل و خارج از تاثیرگذار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار کرد: نیروهای بسیار خوبی در استان پرورش پیدا کرده‌اند که امید است در سایه نگاه بلند مقام‌معظم رهبری و هدایت‌هایی که از سوی مسئولان شده ،حمایت‌های مادی و معنوی لازم صورت بگیرد. ما هم تقاضا مندیم حمایت‌های مادی و معنوی از جبهه فرهنگی انقلاب لرستان صورت بگیرد.

وی تاکید کرد: استان لرستان ۶۳۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده که در مقایسه با استان های دیگر قابل توجه است. این استان بااینکه به‌ظاهر مستقیم با جبهه جنگ درگیر نبوده ولی این تعداد شهید نشان‌دهنده باور و اعتقادی است که مردم این دیار به نظام مقدس جمهوری اسلامی دارند .

امام جمعه خرم آباد افزود: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ، که شهرهای گوناگون مورد آشوب و اخلال قرار گرفت، جوانان لرستانی برای مقابله به اخلال گران در قضایای خلق عرب و آذربایجان و گنبد و… حضور پیدا کردند و در مقابله با آن‌ها جنگیدند و خون دادند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در پایان خاطر نشان کرد: فرزندان لرستان شرم می‌کنند که کف خیابان برای حق مسلم‌شان که حق ابه آب استان است، اعتراض کنند،چرا که این‌ها کسانی بودند که از شاخ شمیران بالا رفتند از حاج عمران گذشتند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha