پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
انجمن ادبی

حوزه/ انجمن ادبی میرزا حبیب خراسانی با حضور شاعران حوزوی خراسان تشکیل و راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، در مراسم ویژه همایش ادبی "شرح قافیه" که به مناسبت اولین سالگرد درگذشت استاد حسن راستگو و گرامیداشت هفته بسیج در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، حجت الاسلام علی عدالتی مجد، دبیر کارگروه شعر و ادب از تشکیل انجمن ادبی میرزا حبیب خراسانی در حوزه علمیه مشهد خبرداد.
وی ابراز کرد: انجمن ادبی حوزه علمیه به نام یکی از علما ، متفکرین و عرفای ادیب مشهدی حوزه علمیه خراسان نامگذاری شده است که زبان ادبی او پس از سال‌های طولانی امروز هم دلنشین و مورد استقبال شاعران و جوانان می باشد و این شخصیت بزرگ ادیب، مرحوم میرزا حبیب خراسانی است.
حجت الاسلام عدالتی افزود: همه شاعران به ویژه شاعران حوزوی شعر میرزا حبیب را در کنار آثار حافظ ، سعدی و فردوسی می توانند شعر معیار و الگو قرار دهند.
وی ادامه داد: جلسات این انجمن هر هفته روزهای پنجشنبه پس از نماز مغرب و عشا فعلا ساعت ۱۷ تا ۱۹ در مدرسه عالی نواب برگزار خواهد شد و شاعران حوزوی و طلاب هنردوست و هنرمند می توانند شرکت کنند و آثار خود را به نقد و بررسی بگذارند.
گفتنی است، در این همایش ادبی که بیش از ۴۰ نفر از شاعران حوزوی و هنرمند همراه شاگردان و خانواده استاد راستگو حضور داشتند، ابتدا و پس از تلاوت قرآن طلاب و فضلای شاعر به شعرخوانی پیرامون مقام رفیع اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و بزرگداشت حجت الاسلام و المسلمین راستگو و تضمین غزل مقام معظم رهبری و سایر اشعار پرداختند و ۱۸ نفر شعرخوانی کردند.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha