پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ث

امام جمعه کاشان به عدم رضایت کامل مقام معظم رهبری از فرهنگ حاکم بر کشور اشاره و اظهار کرد: عدم رضایت مقام معظم رهبری از اتفاقات فرهنگی نشان دهنده این است که کارهای فرهنگی انجام شده در تراز انقلاب اسلامی ایران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، یک شنبه ۷ آذر۱۴۰۰ در دیدار مدیرعامل انجمن سینمای جوان ایران و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، به انعقاد تفاهم‌نامه اولیه همکاری میان نجف اشرف و دارالمومنین کاشان اشاره کرد و اظهار داشت: این اتفاق مبارک را به مردم کاشان، استان اصفهان و کشور تبریک می گویم.

امام جمعه کاشان، با انتقاده از عدم استفاده از تمام ظرفیت های فرهنگی کشور، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه ملی به خاطر مشکلات بودجه ای، نیرو و نبود برنامه مدون هنوز نتوانسته اند تمام نیازهای فرهنگی جامعه را شناسایی کنند.

آیت الله سلیمانی تصریح کرد: اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رسانه ملی با مدیریت منسجم در ابعاد مختلف فرهنگی کمبودهای جامعه را در زمینه های موسیقی محلی، کارهای هنری و... برطرف می کردند هرج و مرج فرهنگی در کشور بوجود نمی آمد.

وی به عدم رضایت کامل مقام معظم رهبری از فرهنگ حاکم بر کشور اشاره و اظهار کرد: عدم رضایت مقام معظم رهبری از اتفاقات فرهنگی نشان دهنده این است که کارهای فرهنگی انجام شده در تراز انقلاب اسلامی ایران نیست.

نماینده ولی فقیه درکاشانبا بیان اینکه تا رسیدن به نیاز فرهنگی ایده آل خیلی فاصله داریم، افزود: گرچه با شیوع ویروس کرونا در قالب مواسات و همدلی و ایثار نسل جوان در خدمت رسانی به مردم تحول فرهنگی به وجود آمد، ولی هنوز نیاز واقعی فرهنگی کشور تحقق پیدا نکرده است.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر تبیین ارزش های دفاع مقدس در جامعه، ادامه داد: کارهای با ارزش دوران دفاع مقدس در زمینه های مختلف باید در جامعه خصوصا دربین نسل جوان بیش از پیش تبیین شود.

وی، به نقش مساجد در رفع مشکلات مالی، پزشکی و علمی و... مردم اشاره کرد و افزود: از ظرفیت بانک های صندوق های قرض الحسنه، پزشکان و معلمین به صورت رایگان در مساجد برای رفع مشکلات مردم گردد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه ده درصد ظرفیت فرهنگی کشور در کارهای فرهنگی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: هنوز نتوانسته ایم از ۹۰ درصد ظرفیت باقیمانده در تحقق اهداف فرهنگی کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha