شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اجرای طرح "هر محله یک محفل خانگی تلاوت و تفسیر قرآن کریم" در شهرستان هویزه

حوزه/ مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، از اجرایی شدن طرح هفتگی هر محله یک محفل تلاوت و تفسیر قرآن کریم در محلات شهرستان هویزه خبر داد.

حجت‌الاسلام حسن برهانی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، از اجرایی شدن طرح هفتگی هر محله یک محفل تلاوت و تفسیر قرآن کریم در محلات شهرستان هویزه خبر داد.

وی با اشاره به اهمیت تلاوت و تفسیر قرآن کریم، عنوان کرد: در اهمیت قران همین بس که در روز قیامت به قاریان فرموده می‌شود «اقرا و ارقی» که نشان دهنده عظمت جایگاه تلاوت کنندگان قران کریم است.

حجت‌الاسلام برهانی، با تأکید بر لزوم تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری، مبنی بر گسترش فعالیت‌های خانگی قرآن کریم، اظهارداشت: منویات رهبر معظم انقلاب، برای نیروهای انقلابی همواره یک دستور لازم‌الاجرا تلقی می‌شود و در تحقق آن نباید یک‌لحظه درنگ نمود؛ لذا بعد از تشکیل مرتب قرارگاه مسجد که جهت هم‌اندیشی ائمه جماعات و محلات شهرستان بوده، تصمیم بر آن گرفتیم که در موضوع گسترش فعالیت‌های خانگی قران کریم ورود کرده و با استفاده از این بستر در تحقق دغدغه ولی امر مسلمین شریک باشیم.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، با اشاره به چرایی خانگی بودن جلسات گفت: امروز از مهم‌ترین روش‌های تبلیغی موفق، تبلیغ گعده‌ای است که به علت دور بودن از رویکرد و ملزومات اداری از استقبال مردمی بالایی برخوردار است؛ لذا خانگی بودن جلسات در راستای تحقق مردمی بودن این طرح است.

وی بیان کرد: علاوه بر آن طبق آموزه‌های اسلامی تلاوت خانگی قرآن، نورانیت و برکت را به منازل مردم به ارمغان می‌آورد که نباید از این امر غفلت نمود؛ همچنین تشکیل یک هیئت اندیشه‌ورز محله‌ای را می‌توان به‌عنوان فایده سوم خانگی بودن این طرح به شمار آورد زیرا که حضور هفتگی جمعی از نخبگان و معتمدین محله در این جلسات سبب می‌شود که برخی از مشکلات محله موردبحث و بررسی و حل قرار گیرند؛ لذا این طرح بستر مناسبی جهت هم‌فکری و هم‌افزایی در راستای پیگیری و حل مشکلات مختلف محله خواهد بود.

حجت‌الاسلام برهانی، در شرح کیفیت اجرای این طرح توضیح داد: جلسات خانگی تلاوت و تفسیر قرآن کریم در محلات به‌صورت هفتگی به میزبانی یکی خانواده‌های آن محله و با حضور امام محله برگزار می‌شوند. که در ابتدا آیاتی از قرآن کریم مورد تلاوت قرار می‌گیرد و پس از آن به برخی نکات تفسیری با محوریت آیات تلاوت شده پرداخته می‌شود.

وی گفت: همچنین در برخی جلسات بر اساس احساس نیاز و اولویت‌سنجی از اساتید تجوید و کارشناسان عرصه مختلف اجتماعی، فرهنگی جهت توضیح و آموزش برخی نکات مفید و آموزنده در جلسه دعوت به‌عمل می‌آید و عملاً یک کارگاه آموزشی خانگی به‌صورت کاملاً مردمی تشکیل خواهد شد.

حجت‌الاسلام برهانی، بیان کرد: همچنین دعوت از مسئولین شهرستان جهت شنیدن دغدغه‌های مختلف اهالی و پاسخگویی آنان به‌عنوان یکی از کارکردهای این طرح خواهد بود.

لازم به ذکر است طرح "هر محله یک محفل خانگی تلاوت و تفسیر قرآن کریم" در بیست نقطه از محلات شاخص شهر و روستا آغاز شده و به مرور زمان بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

اجرای طرح "هر محله یک محفل خانگی تلاوت و تفسیر قرآن کریم" در شهرستان هویزه

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha