دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۵ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 13, 2024
جلالی

حوزه / یک تهیه‌کننده گفت: متاسفانه دولت قبل از فیلم‌های ارزشی حمایت نکرد. یکی از این آثار فیلم سینمایی «ماهوار» است.

علیرضا جلالی، تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، اظهار کرد: من در سینما و تلویزیون دغدغه کار ارزشی دارم. این مهم را هم از دوستانی چون مرحوم آخوندی و مرحوم رسول ملاقلی پور آموخته‌ام. در همین راستا هر گاه اثری هم تولید کرده‌ام بانی تولید آن خود بوده‌ام.

وی افزود: اما متأسفانه برخوردی که از طرف دولت قبلی با فیلم‌های ارزشی صورت می‌گرفت به هیچ وجه پسندیده نبود، حتی این رفتارهای نادرست از سوی حوزه هنری نیز مشاهده می‌شد گواه این ادعا فیلم سینمایی «ماهورا» است. برای این فیلم بدترین شرایط اکران در نظر گرفته شد.

این سینماگر ادامه داد: اولاً در برخی شهرستان‌ها نظیر اهواز ساعت ۱۰ صبح را برای نمایش برگزیده بودند. همچنین «ماهورا» با یک فیلم طنز روی پرده رفت. مجموعه این عوامل باعث شد کمتر نسبت به این کار توجه صورت گیرد. همچنین من به عنوان تهیه‌کننده بخش خصوصی ضرر مالی فراوانی بابت این فیلم متقبل شدم.

جلالی تاکید کرد: سوال من از مسئولان وزارت ارشاد این است. چرا فیلمی که در آن مفهومی ارزشمند مدنظر قرار گرفته به واسطه بی کفایتی با سرنوشتی تلخ در گیشه مواجه می‌شود. در ضمن چرا وقتی تهیه‌کننده بخش خصوصی چنین ضرر بزرگی را متحمل می‌شود هیچیک از بخش‌های دولتی به کمک او نمی‌آید هرچند بنیاد سینمایی فارابی در این فیلم تا حدودی شریک بود.

وی با بیان اینکه بسیاری از ادعاهای حمایت از تولیدات ارزشی دروغ است گفت: می‌توانم ثابت کنم بسیاری از شعارهای حمایت از کارهای ارزشی دروغ است، چراکه آنها دلشان با این انقلاب و ارزش‌ها نیست و تنها برای حفظ صندلی‌های ریاست، چنین شعارهایی داده می‌شود.

جلالی با بیان اینکه، مدیری انقلابی در سینما روی کار آمده است است بیان کرد: محمد خزایی از نیروهای انقلابی سینماست که هم‌اکنون ریاست سازمان سینمایی را بر عهده گرفته است. بنابراین امیدوارم با آمدن مدیران انقلابی در وزارت ارشاد از فیلم‌های دفاع مقدسی بیشتر حمایت شود تا هنرمندانی که دغدغه چنین آثاری را دارند، خانه‌نشین نشوند.

وی با بیان اینکه باید امکانات شهرک دفاع مقدس تقویت شود، تاکید کرد: وقتی با مسئولان این شهرک صحبت می‌کنم متوجه می‌شوم آنها نیز با محدودیت‌های بسیاری مواجه هستند برای همین باید این شهرک تجهیز شود تا فیلم‌های دفاع مقدسی راحت‌تر تولید شوند. در ضمن جا دارد بگویم من هنوز بابت فیلم‌های دفاع مقدسی به این شهرک بدهکار هستم.

جلالی تاکید کرد: حمایت از فیلم‌های دفاع مقدسی به معنای بالا بردن صرف کمیت نیست بلکه کیفیت نیز اهمیت دارد برای همین از مسئولان می‌خواهم به روی فیلمنامه تاکید ویژه داشته باشد و از این حوزه حمایت کنند تا یک نویسنده مجبور نباشد به طور همزمان چند اثر را به رشته تحریر درآورد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha