شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
روشندل

حوزه/حجت الاسلام روشندل با بیان اینکه محبت باید در زندگی مشترک با همان شور اولیه جاری باشد، گفت: سعی کنیم حتی پیش فرض طلاق را به ذهن خود راه ندهیم و درب های آن را ببندیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محمد باقر روشندل، ظهر امروز در مراسم اختتامیه دوره بصیرت خانواده ها اظهار کرد: یکی از نکاتی که باید در زندگی خانوادگی لحاظ شود مودت و محبت است که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده و پایان ناپذیر نیست.

وی با بیان اینکه این محبت باید در طول زندگی مشترک با همان شور اولیه جاری باشد، افزود: نکته دیگر اینکه اضطرابی در ابتدای زندگی مشترک ممکن است وجود داشته باشد و برخی افراد ایده هایی برای فرار از این احتمال برای آینده خود پیش بینی می کنند که همین فرض غلط موجب از هم پاشیدن برخی خانواده ها می شود.

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی با اشاره به اینکه برخی عقاید درست قدیمی در ارتباط با ازدواج و زندگی خانوادگی می تواند در شرایط امروزی اما به شکل به روز شده مورد استفاده باشد، تاکید کرد: تلاش کنیم هر راهی را به سمت و سوی طلاق که از نکوهیده ترین حلال ها در دین اسلام و در کلام پیامبر گرامی اسلام بوده، ببندیم.

وی با اشاره به اینکه جدایی ممکن است به دلایل منطقی در آینده یک زندگی حاصل شود، اما نباید اشخاص با این پیش فرض وارد زندگی مشترک شوند، بیان داشت: سعی کنیم حتی این پیش فرض را به ذهن خود نیز راه ندهیم و ذهن را به این امر نکوهیده مشغول نکنیم و درب ها را به روی آن ببندیم.

روشندل با تاکید براینکه مهریه حق همسر است، اما نباید مانعی برای زندگی شود، گفت: باید درب ها را به روی اختلافات ببندیم و زمینه را برای زندگی مشترک مسرت بخش همراه با گذشت و همدلی آماده کنیم.

گفتنی است، اختتامیه دوازدهمین دوره بصیرت خانواده ها در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با حضور رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

در این دوره مسائل مهم حوزه خانواده توسط اساتید حوزه و دانشگاه مطرح گردید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha