شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
محفل انس با قرآن

حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت:  قرآن کریم روشنی‌بخش دل‌های مومنان  است و این کتاب آسمانی، چراغ راه در راستای هدایت بشریت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه » از قزوین، حجت الاسلام سید مرتضی فاطمیان، صبح امروز در مراسم محفل انس با قرآن که در مسجد امام حسین (ع) شهر اقبالیه برگزار شد، گفت: برپایی این‌گونه محافل نقش مهمی در توسعه و گسترش و رشد و شکوفایی مباحث قرآنی دارد.

وی خاطرنشان کرد: جوانی بهترین دوران برای مانوس شدن با قرآن است، به طوری که در روایات آمده هر کس در حالی‌ که جوان و با ایمان است قرآن بخواند، قرآن با گوشت و خونش آمیخته می‌شود.

حجت الاسلام فاطمیان تصریح کرد: جاذبه قرآن به اندازه‌ای است که تلاوت آیه‌هایی از آن، زمینه انس با همه قرآن را فراهم می کند.

امام جمعه شهر اقبالیه ادامه داد: با ترویج قرآن در بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان می توانیم در برابر تهیدیدات و معضلات اجتماعی بایستیم.

وی اظهار کرد: قرآن برای تمام اعصار است و در همه زمینه های زندگی بشری اعم از فرهنگ، اجتماع، تربیت، معنویات و ... راهکار و برنامه مدون دارد.

امام جمعه شهر اقبالیه همچنین از دست اندرکاران برگزاری محافل قرآنی در شهرهای استان تقدیر کرد.

سپس حجت الاسلام سید رضا موسوی، مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین، اجرای محافل و نشست‌های قرآنی در سطح شهر را گامی مؤثر برای ترویج و اشاعه فرهنگ قرآن کریم، توسعه فعالیت‌های دینی، قرآنی و معنوی، پرورش استعدادهای جوانان و نوجوانان در زمینه یادگیری بهتر مفاهیم قرآنی و انس گرفتن بیش‌ازپیش مردم با این کلام الهی عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود قاریان و حافظان از برکت های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است و جزء بزرگترین افتخارات ما به حساب می‌آیند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین ادامه داد: برگزاری محافل قرآنی موجب آرامش روانی و رشد معنوی در انسان شده و اگر عمل به قرآن کریم اساس زندگی ما باشد از برکات و اثرات این منبع غنی الهی برخوردار خواهیم بود.

جوانی بهترین دوران برای اُنس با قرآن است

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha